Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
prinsnilsson

prinsnilsson

Medlem
  • Plats Göteborg
  • Registrerad 2007-08-23
  • Senast aktiv 2015-12-17
  • Antal inlägg 25

Foruminlägg

De senaste inläggen prinsnilsson har skrivit i forumet.

1
Ursprungligen av zappee:

Inte för att vara sån men det har som sagt tagits upp innan. Det är frivilligt att använda Borderlinx...

Men helt seriöst, tror du inte att jag förstår det? Vad skadar det att jag uppmanar andra att vara uppmärksamma och inte glömma att läsa det finstilta, har du ett problem med det så ta det gärna i PM, tack.

Ursprungligen av theplague:

Precis, då är de inte DHL, utan ett dotterbolag.

...det viktiga i frågan, försäkringsbeloppet, det gör det problematiskt att använda Borderlinx utan att riskera att bli av med pengar om något händer. Att det inte finns ett alternativ att försäkra högre eller välja en annan transportör gör att det är svårt att bortse från att DHL är "ägare" hur mycket man än försöker få det att se annorlunda ut.

Ja, jag är tacksam för att de faktiskt har erbjudit säg att ersätta hela beloppet för telefonen och inser mer och mer att jag har haft tur i oturen.

Kontentan av "varningen" kvarstår dock; läs det finstilta och inse att Borderlinx tjänst är riskabel att använda för transport av varor till ett högre värde än $100 och jag anser att varningen är befogad då hela tråden handlar om att köpa just iPhones, ok?

Ursprungligen av theplague:

DHL är inte Borderlinx, men de verkar ha ett tillräckligt nära samarbete för att kunna se dem på det viset:

Borderlinx
Welcome to SupplyChainBrain: Borderlinx, DHL Team to Deliver Worldwide Products Bought from U.S. Internet Retailers

Översatt från tyska Wiki: Borderlinx är ett dotterbolag till Deutsche Post AG eller dess dotterbolag DHL (Borderlinx ist eine Tochter der Deutschen Post AG beziehungsweise ihrer Tochter DHL)

Ursprungligen av PeeMaN:

Varför i helvete skulle det här vara BORDERLINX problem. Är det någon som ska ersätta något är det vä DHS?

Hårda ord. Borderlinx ÄR DHL. Det ÄR DHL/Borderlinx som ersätter. Ja absolut borde jag har läst avtalet bättre, men du borde också ha läst mitt inlägg bättre "Hursomhelst så råder jag alla läsa det finstilta innan ni beställer." Förstår du bättre nu vad det är jag vill ha sagt?

Vill bara ge en liten tankeställare...

Jag beställde min iPhone i början av november från Apple, angav min Bordelinx-adress som leveransadress i UK, beställde express shipping med DHL av Bordelinx. Allt gick mycket smidigt tills att containern med min iPhone kom till Göteborg med DHL. Då plötsligt var min telefon försvunnen, men DHL sa inget, jag fick själv försöka tyda deras tracking-system och ringde upp dem två dagar efter att den på pappret hade anlänt till Göteborg. DHL sa att man måste ge det en vecka för att "manuellt" försöka hitta den, alltså rent fysiskt "gå runt på sina lager och leta" enligt supporten, vilket jag ser som högst orimligt, det finns omöjligt resurser att göra det, de ville helt enkelt dra ut på processen en vecka, antagligen för att hoppas på tur att den dyker upp. Nu gjorde den inte det.

Borderlinx skickade mig ett mail efter många påtryckningar från min sida och där skrev de: "Our standard terms and conditions limit our liability to $100 per shipment, however in this instance we are prepared to make an exception and refund the cost of the lost goods."
Se alltså upp med att verkligen kolla upp så att ni blir ersatta fullt ut, enligt dem har de "gjort ett undantag" för att vara sjyssta den här gången, tveksamt, kanske bara en standardformulering. Hursomhelst så råder jag alla läsa det finstilta innan ni beställer.

Borderlinx har lovat att ersätta själva telefonen, men inte de 360 kr i frakt som jag har betalat, vilket är ett skämt rent ut sagt. Jag ska inte ge mig men har små förhoppningar om att få tillbaka de pengarna.

Ersättningen för telefonen kommer att dröja minst 15 dagar och upp till 25 dagar, what??! Varför är hanteringen av de ärenden där de själva har erkänt att de har gjort fel så nedprioriterade, mycket märkligt tänk. Jag förstår om de vill förhala ett erkännande men själva den faktiska transaktionen borde kunna skötas mycket snabbare. Kollar man diverse forum och facebook-grupper så märker man dock att flera har fått vänta i månader utan att det händer något.

Om detta händer första gången jag beställer något via dem, vad kan jag då förvänta mig andra gången, en brevbomb? Only God knows!

Bara en tankeställare som sagt...

...The process buffer range has to be set to "small"...
Det rådet fick jag av Access support när min Polar inte synkade och arp:en gick helt vilt i olika tempon och det löste mina problem, kan vara en hjälp för dig som har synkproblem i Logic kanske?

Bump-kapar den här tråden för jag är precis på väg att köpa en EyeTV Hybrid och skulle vara tacksam för info om var jag kan hitta praktiska råd om användningen av EyeTV och olika typer av TV, som analog och digital.
Tack på förhand!

Har samma problem, fick det direkt efter att jag installerade ny Firmware på min Virus TI Polar och därmed också ny TI Control och midi-driver antar jag. Inget svar än från support på Access, men återkommer om jag får nåt bra tips.

Intressant! Något sådant har man ju längtat efter länge, men hur är kvaliteten på omvandlingen, kan man välja vilken algorithm man ska använda för stretchen eller är det en vad-huset-har-att-bjuda-stretch? Man vill ju ha á la carte om man får välja.

1