Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
jpe

jpe

Medlem
  • Plats Malmö
  • Registrerad 2007-12-17
  • Senast aktiv 2011-09-25
  • Antal inlägg 100

Foruminlägg

De senaste inläggen jpe har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-10 21:27

Programmet Categories, samlar programm i mappar, tex alla dina spel Du kan välja en ikon till den mappen.

Hade jag varit dig hade jag uppgraderat till senaste firmware, o sen kört summerboard.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-09 16:36

byt språk till engelska, eller döp om ikonerna!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-08 20:42

Har oxå problem med mobile finder.
Jag antar att ajg saknar behörighet för att uföra vissa saker, som tex radera o skapa nya mappar osv.
Hur går jag tillväga för att få högre behörighet? ... känns lite som funktionen med finder går förlorad om man inte kan göra som man vill lixom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-03 16:43

Folk är så uber insatta här, kanske nän kan förklara, såg videon, men begrep ändå inte riktit...

Vad är det revolutionerande med pwnage i jämförelse med andra program som iliberty+?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-21 11:02
Ursprungligen av tigern_tompa:

Hej iphone användare!

Jag har haft min iphone nu i 2veckor normalt användande och inget tappande, 3/4delar av touch slutade fungera! vad ska jag göra? snälla hjälp mig!

Jag känner ingen i USA och kan därför inte byta den där, köptes i usa när en kompis var där!

Jag har hört det här om mumien.se som löser byte av skärmen men jag vill ej lägga 1500kr för att få den bytt borde inte apple byta den eftersom det är ett fabrikations fel?

Jag har heller inget kvitto, går det att lösa ändå? eftersom alla har serienummer orde det väll gå? jag vet att min är gjorde vecka 38 iaf om det kan hjälpa någon som vet om man kan få en nu!

Jätte Tacksam för hjälp!

du har tre alternativ:
skicka tillbaks/lämna in till apple
lämna in till annat företag, tex. mumien
byta skärmen själv - (billigare men mycket klurigt tydligen)

kolla denna tråden i ämnet: för vidare diskussion.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-19 01:49

Updatering:

Efter att långt om länge nått fram till sin destination i usa, så bytte apple den med en gång.
Hade jag bott där, hade jag haft en ny telefon i handen på två dagar. Både ups och apple var grymt snabba.

Såsumma sumarum: det går altså att skicka tillbaks iphone till apple, med lite planering!
Problemet att ta sig förbi är supporten.
Spela dum och ljuga friskt är nog att rekomendera.
Väl i verkstaden tror inte de kollar så noga vad man gjort med den om felet är uppenbart, de har dom antagligen för mycket att göra för.

Jag restorade till senaste firmware ett par gånger innan jag skickade, det var allt. Inga återställningsprogram eller något sådant.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-18 21:19

model: 8gb 112, vecka 50

fel; ingen touch känslighet på nedre halvan av skärmen. Uppstod helt plötsligt, efter mycket litet användande, ca en dag.

orsak: fabrikationsfel- känt problem som drabbar somliga ända sendan starten förra sommaren.

lösning. har varit inskickad till apple i usa, som bytte den direkt.

Senast redigerat 2008-03-19 01:40
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-11 01:32

det är jätteenkelt. var inte orolig, du fixar det, så spara de pengarna o ta hem en från usa o gör det själv!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-05 17:31

Robin:
om telefonen ä uppenbart använd, tror jag mer på skicka in varianten.
Först ringa dem o övertyga om att man inte kunnat aktivera för den gick sönder med en gång. Sen när apple får den, hamnar den direkt hos en tekniker, som skiter i bakgrundshistorien, o endast kollar o åtgärdar felet. Dessutom ska man inte skicak med simkortet när man skickar in den.

Fast å andra sidan så verkar det som vissa inte haft några problem som helst när de gått in med en på applestore.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-05 17:08

tror det är ganska ovanligt problem. Här på forumet har det hänt en handfull av säkert 600 vid detta laget.
Har fiskat runt bäst jag kunnat på nätet, jag misstänker att det rör sig om två olika problem.
Ett där helt sonika exakt halva skärmen (övre eller undre hälften) helt plötslligt slutar fungera, och ett annat då vissa områden fungerar sämre eller lägger av. Det senare har vissa kunnat åtgärda via att höjja sensitiviteten på skärmen, så det kanske är delvis mjukvarurelaterat? Det första beror nog på att någon del i skärmen helt enkelt lagt av, kanske nån av de "trådar" som finns i sensorn.

Tror inte det krävs något fall till golvet. Jag tappade aldrig min.

Apple har varit riktit snabba med att tysta ner dessa symptomen, och när iphone var nyutkommen tillochmed ringt upp många personer som postat på forum o liknande, och erbjudit en ny telefon. Numera behöver de inte det troligtvis. Dock är de väl medvetna om problemet, och därför är det förhållandevis enkelt att övertyga dem vid problem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-04 15:47
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-03 16:10
Ursprungligen av Robo-X:

Och vilken vecka var din producerad?

//Rob

..om frågan var till mig, så var min en vecka 50.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-03 16:07

ok, uppdateringen är för närvarande följande:
Jag lät min engelsktalande flickvän ringa o spela dum..
Sa att hon pillat lite på emergency call knapparna o sen hade den vips lagt av innan hon hunnit registrera at&t. De gick med på att ta in o byta den efter att ha frågat lite allt möjligt. Trevligt bemötande utan mistänksam ton.
Har skickat den till kontakt, som jag knappt känner i usa nu. Apple skickar tom låda dit, som man stoppar telefon i o skickar tillbaks. Problemet e bara att den måste skickas in innom tio dagar, annars avslutas reklamationsärendet.
Just nu väntar jag på att de ska få den. Tio dagar gick ut idag. Får beställa en ny låda om det går.
Men såvida de inte märker att den varit upplåst, så kommer det gå på garantin tydligen.
Håller tummarna!

Ifall du har en kompis som ska till usa nån gång så kan de knalla in med den på applestore o få en ny på studs tydligen.

Annars så blir det nog till o lämna in den på mumien... vilket inte vore en så dum ide trots allt.
Tar sån jävla tid oxå o hålla på o skicka fram o tillbaks till usa, krångligt, o inte gratis med frakt heller.
Vill bara ha en fungerande telefon, den jag har nu e så gammal så jag fått tejpa den med silvertejp. Kul... jag hade världens coolaste pryl, i EN dag.. sen var det back till det gamla skrället. Borde betalat mumien o fått en ny några dagar senare istället.
Det är mitt tips till dig!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-25 00:28

jag trodde det skulle ha varit fler än bara 1500 st.. !?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-19 00:34
Ursprungligen av Rasmus:

Jag har fått en ny iPhone från Apple i USA som utbyte av en iPhone som jag hackat och använt i Sverige fram tills den gick sönder.

Jag skickade den till en kompis i USA som gick med den till en Apple Store. Han hade inget kvitto eller annat värdebevis men Apple-killen kunde se vart den var köpt, om den var aktiverad med AT&T eller inte plus en massa andra saker bara genom att söka på serienumret eller IMEI-numret!

Tro inte du kan lura dom att din trasiga telefonen är något som den inte är.

Jag fick hur som helst en ny lur direkt över disk från Apple i USA.

...nej, du har nog rätt, antagligen skulle dom åtminstonne slå in nummret på baksidan innan jag fick en ny över disk.. därför jag ska skicka till usa istället.