Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
toox

toox

Medlem
  • Plats Mölndal
  • Registrerad 2008-02-05
  • Senast aktiv 2017-04-26
  • Antal inlägg 82

Foruminlägg

De senaste inläggen toox har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-02 12:25
Ursprungligen av kenjon:

Jag håller med keptang. Om du inte får den hastighet du förväntar dej, och du tror att det är operatörens fel, varför ska du felsöka åt dem? Testa med Bredbandskollen, det är väl ungefär vad du behöver göra. Med endast en dator kopplad direkt till din anslutning (mediakonverterare, modem eller dylikt, utan inkopplad router).

Felsupport sa till mig att det var flera hundra error i m/s och att det troligtvis berodde på en dålig nätverkssladd. Jag köpte då en ny sladd men fick samma resultat, så jag ringde support igen och de sa att om jag gav dem en logg från pingplotter så kunde de se om felet låg i sladden, modemet eller stationen. Har aldrig hört talas om pingplotter tidigare och vet inte riktigt vad den gör men jag får väll lita på dem.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-01 20:59

Om någon funderar på att testa att trycka på mobil skin bara för att se hur det ser ut så rekommenderar jag att kolla på denna bilden istället.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-01 20:18
Ursprungligen av keptang:

Riktigt oseriös ISP du använder verkar det som, pingplotter finns inte som default i något OS (Windows/Linux/Mac OS X).

Meddela din ISP detta och återkom gärna med alternativen som de ger.

De menade nog att jag skulle ladda ner Pingplotter, inte att det är ett program som ligger med i operativet.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-01 19:49

Har bytt till en ny internet operatör och hastigheten är inte i närheten av vad den borde vara. Kontaktade support och de sa att jag skulle köra Pingplotter och skicka logg filen till dem. Men Pingplotter fungerar ju bara på Windows, och jag kör Lion. Någon som vet om det finns något liknande program till Mac?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-30 15:43

Tack Arvid du är en ängel, skall bli gott att slippa gråta sig till sömns i kväll

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-28 14:16
Ursprungligen av Capeman:

Jag är ledsen, lider verkligen med dig... Förstår inte heller vad som strular, Björnström fixade det ju på tjugo minuter i våras.

Vet inte om Björnström har "semester" från forumet, jag har inte sett att han varit inne någon gång de senaste dagarna.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-28 14:06

Jag står inte ut längre...!!! Varför har andra lyckats ta sig härifrån och inte jag? Måste jag skapa ett nytt konto för att slippa detta mobil skin eller skall jag bara vänta på att någon kanske kan fixa det?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-26 21:41
Ursprungligen av Arvid:

Berätta mer om vad du kör för
* apparat (Mac, iPhone, iPad, Windows, Android etc)
* webläsare (Safari, Firefox, Chrome, Internet Explorer etc)

Hur började det hela? Har det fungerat tidigare? Gäller problemet alla sidor, eller bara forumsidorna?
99mac - Senaste nytt från Macvärlden vs http://www.99.se/forum/

Det började med att jag skulle in i inställningarna och pilla, där hittade jag ett mobil-skin som jag tyckte var en god ide att testa. Men det var ju inte så himla bra med tanke på att det inte går att gå tillbaka till inställningar för att ändra tillbaka. Jag kör Mac med Safari men har även testat med att installera Chrome. Både 99mac - Senaste nytt från Macvärlden och www.99.se/forum ser konstiga ut det står Bulletin uppe i vänstra hörnet.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-25 21:12
Ursprungligen av Adrian B:

Hmm, udda.

Är det likadant i alla webbläsare? Om det är en cookie-fråga borde du kunna radera alla cookies från 99.se i den aktuella webbläsaren och sen ha allting tillbaka som vanligt.

Rensade samtliga cookies och installerade en ny webbläsare men jag är fortfarande kvar i mobilskinnet.... Blir galen...!!!!!!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-23 22:05
Ursprungligen av Adrian B:

Fungerar inte återställningslänken?

Nä den tar mig bara till ytligare en konstig sida. Jag gjorde en print screen för att visa men jag kan tydligen inte ens bifoga bilder.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-21 20:15
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-19 23:30

Jag är också en av de klåfingriga som fastnat i mobil-skinet, skulle någon vänlig admin vilja hjälpa mig att återställa?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-19 21:42
Ursprungligen av Yes:

Å jag vill bara vinna över min fru.

Yes!!

Inte schyst men här är ett fusk

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-15 16:26
Ursprungligen av Capeman:

Det hjälper inte bara att starta om Safari? Har råkat ut för samma sak i Lion, men då har det räckt att stänga ner Safari och starta igen.

Nä det har varit så ett bra tag nu, har startat om datorn flera ggr. Det kan inte vara så att den funktionen inte finns i Lion?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-15 10:07
Ursprungligen av MatsOlov:

I Lejonet på min Magic Trackpad knackar jag två ggr så zoomar det i Safari. Som i iOS.

Ja det fungerar för mig med, men jag skulle öven vilja att "nyp zoomen" fungerar som den gjort tidigare.