Jag har en Navigon 8110 som jag har haft i någon månad och bland det sämsta jag varit med om..
Har varit i kontakt 3-4 ggr med deras support och endast en gång har dom svarat i Sverige, annars blivit kopplad till Tyskland eller Belgien.
Denna gången var det någon som inte kunde alls så mycket svenska så han bad mig ta allt på engelska, dock inga problem men ringer man till sverige så förväntar man sig att dom skall tala svenska.
Till saken hör att jag inte kan synca den i Mac.
Den tappar gps signalen och "låser" sig så jag får ladda ur den helt genom att låta den ligga och då funkar gpsén efter ett tag och i 5 min sen hänger den sig igen.
Automatiskt Natt/Dag läget funkar heller inte utan måste byta till manuellt vilket med är lite irriterande eftersom jag hade som krav att den skulle det mesta.
Jag köpte denna för att jag tycker om gränssnittet och vill inte ha någon billigare "skit".
Hade som krav Röststyrning, Automatisk Dag/Natt, Hyffsat stor display, Tmc, Filväljare.
Navigon har allt detta och lite till men det kan vara bra om den funkar och om inte annat att man skall kunna få svar av Supporten.
När jag ringer dom och berättar mina fel som jag även haft ett tag så ber dom mig skicka in den, Jag säger att jag inte accepterar detta eftersom den är så ny att jag vill ha den utbytt.
Jag får som svar att jag måste maila in mina problem, Dom kan inte hantera detta över telefon, Vilket är lite konstigt eftersom dom har en hämt service eller vad dom nu kallar det.
Nej, Jag kommer att lämna tillbaka denna till butiken igen och så ser det ut som att det blir en TomTom igen.
Lite synd eftersom Navigon har ett väldigt snyggt gränssnitt annars.