Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag testade med en annan kabel och nu fungerar det. Tusen tack! Jag trodde inte att det berodde på kabeln i och med att ljudet lät bra direkt från telefon till högtalare med den trasiga kabeln. Det kanske är låga toleranser för fel när det är en kombinerad digital och analog utgång från airporten.
Och Kasaen, den som jag jag lämnade tillbaka till butiken uppvisade det problem som du beskriver. En av anledningarna till att jag var övertygad om att det var utgången som var orsaken till problemet.
Det är kopplat direkt (3,5 mm audiokabel) mellan airport och ett aktivt ljudssystem med 1 subwoofer och 2 sateliter. Jag har testat ett par andra högtalare också och det är samma problem där. Dessutom blir det ju rent (och högt om man vill) ljud direkt från telefonen till högtalarna. Då borde inte problemet ligga på högtalarsidan väl?
Jag har problem med att skicka musik från en iphone med airplay, via en airport express, till ett par aktiva högtalare. Ljudet blir distat. Om jag väljer väldigt låg volym (20-30%) på telefonen och max på de aktiva högtalarna får jag rent, men för lågt ljud i systemet. Om jag drar ut audiokabeln från expressen medan musiken spelas och stoppar in den direkt i telefonen blir ljudet rent och bra. Det verkar alltså som att expressen förvanskar/distar ljudet utan att den påverkar volymen.
Jag gick till butiken där jag köpte den och de konstaterade samma fel och jag fick en ny, men den nya har precis samma problem.
Vet ni något jag kan göra eller vad problemet beror på? Tänkte kolla här innan jag går tillbaka och pratar med butiken igen.