Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
nicksak

nicksak

Medlem
  • Plats Göteborg
  • Registrerad 2008-10-12
  • Senast aktiv 2010-08-10
  • Antal inlägg 2

Foruminlägg

De senaste inläggen nicksak har skrivit i forumet.

1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 17:43
Ursprungligen av Robo-X:

Jag vet inte hur många som hade problem men jag kan nästan lova att i 90% av fallen så berodde det på att de angav fel adress. Borderlinx/DHL 0612-xxxx numret är det viktigaste av allt i adressen. Utan den kan de inte säga vem paketet tillhör. Om någon glömde eller skrev fel nummer så är det nästan omöjligt att veta vem det tillhör utan då måste Borderlinx försöka att leta bland alla sina kunder. Om man läser bara en sida i den här tråden så märker man hur många är otåliga och skriver supporten hela tiden för att få reda på var just deras paket är. Supporten sitter i Indien så de har ingen aning vad som sker i vare sig England eller USA. Men faktum är att i 99% (baserat på 99.se) av fallen så kommer paketet fram.

//Rob

Jo, jag tror att du har väldigt rätt där...

När det gäller just mitt paket så är jag tämligen övertygad om att ngt annat skett, av två olika anledningar:

1. Min iPhone är ett av två paket som anlände till Borderlinx från Apple Store den veckan. I den andra fanns ett par Twelve South iPad hållare; bägge paketen anlände inom en dags intervall från varandra - med identisk adress - och även om hanteringen av Twelve South paketet inte gick blixtsnabbt, så registrerades det fyra dagar efter ankomst och gick iväg två dagar efter det.

2. I ett försök att lokalisera paketet - eller i alla fall eliminera Borderlinx som "bov i dramat" - så bad jag TNT skicka över den inscannade signatur som skapades vid leveranstillfället. Killen som skrev på var enligt Borderlinx själva anställd hos dem, och paketet har således levererats till Borderlinx...

... och det är här som skon klämmer: Borderlinx håller med om att paketet har levererats till dem, och anser därmed att jag inte skall oroa mig över huruvida det är i "säkert förvar" eller inte. Men att lägga upp det i min Goods-lista och därmed se till att jag kan få det överskickat till Sverige, har hittills tagit snart 12 dagar - och än syns ingen iPhone i listan. Det känns lite som att man bara rycker på axlarna och tycker att den förmodligen skall dyka upp förr eller senare. Och givetvis så räknar jag fortfarande med att så skall ske - det är bara en fråga om hur mycket "senare" det blir. Själv tycker jag att 12 dagar redan är en ganska rejäl stretch, speciellt som de hävdar att backloggen är avklarad.

Personalen i Indien är enormt trevliga, men precis som du skriver så finns det egentligen inget de kan göra annat än att vidarebefordra förfrågningar till Borderlinx UK.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 11:48

Telefonen skickad från Apple till Borderlinx: 26 Juli
Telefonen anlänt till Borderlinx. 30 Juli
Därefter... ingenting.

Har fått hjälp från TNT (som levererade telefonen till Borderlinx) att få loss en signaturkopia från personen på Borderlinx som tog emot paketet. Har fått bekräftat från Borderlinx att personen jobbar på Borderlinx, och fått svaret "It's at our hub" när jag frågat var telefonen befinner sig nu.

Dock har telefonen - efter elva dagar - fortfarande inte dykt upp på min Goods lista, så annat än TNT information så har jag ingen info som styrker att telefonen är i "goda händer". Borderlinx undviker att besvara frågor och hänvisar till deras UK Hub Team, som de "eskalerar" frågan till varje gång jag försöker få kontakt med dem. Fick ett mail för exakt en vecka sedan där man sade att de hade en stor backlog kvar (samma dag som de gick ut i sin blogg och sade att backloggen mer eller mindre var över) och bad mig vara tålmodig veckan ut. Idag fick jag exakt samma mail en gång till - och man vill därmed att jag väntar tilll nästa vecka (!) då jag alltså fått vänta mer än två veckor, innan de anstränger sig mer för att söka efter mitt paket.

Om man följt den här tråden så kan man ju bevisligen se att Borderlinx levererar iPhones, och i vissa fall så har det gått riktigt snabbt. Dock så verkar somliga av oss haft rejäl otur (gör en Googlesökning på "borderlinx", "iPhone" och "problems" så får ni lite läsning som håller en vaken på nätterna) och pudelns kärna är fortfarande att de verkar skita i problemet. Om paketet är borta - ja, då är det inte mer med det; då skall de väl bara ersätta mig för mitt utlägg och så får jag beställa en ny. Men att upprepade gånger lova att man skall återkomma med info inom 24 timmar och sedan inte släppa ifrån sig ett ljud, det inger inte så mycket förtroende för dem...

1