Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det normalt att det står i In Transit - Hong Kong sedan i fredags? Hade hoppats på att den skulle komma fram till BL idag eller imorgon och att man eventuellt kunde haft den till på fredag men det ser mörkare och mörkare ut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-09 12:55
Ursprungligen av pmarriott:

Är det normalt att det står i In Transit - Hong Kong sedan i fredags? Hade hoppats på att den skulle komma fram till BL idag eller imorgon och att man eventuellt kunde haft den till på fredag men det ser mörkare och mörkare ut.

Ja, den borde komma fram till Arnhem ikväll mellan 17-23 tiden.
På Onsdag borde iaf din vara hos BL.

Ursprungligen av daniell:

Ja, den borde komma fram till Arnhem ikväll mellan 17-23 tiden.
På Onsdag borde iaf din vara hos BL.

Ok. Om allt håller och man kör express från BL kan ju mirakel ske och jag får den på fredag, annars får jag väl ge mig till tåls och vänta till nästa vecka. Suck, väntans tider.
Det är ju den 13:e på fredag och då brukar jag ha tur. Hittade 720:- i kontanter på gatan en fredagen den 13:e.

Sådär! Nu har jag fått min! Kom med ombudet! (någon lokal kurirfirma i Stockholm).

Så dags för lite tider.

iPhone 4 32GB + Dock

Beställd hos Apple: 6 Juli
Skickad från Apple: 24 Juli
Framme hos Borderlinx: 3 Augusti
Registrerad hos Borderlinx: 3 Augusti
Frakt betald till Borderlinx: 3 Augusti
Skickad från Borderlinx: 6 Augusti
Framme hos mig: 9 Augusti

Det funkade men Borderlinx behöver jobba lite på sina rutiner innan jag använder dom igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-09 14:06
Ursprungligen av erikohman:

Sådär! Nu har jag fått min! Kom med ombudet! (någon lokal kurirfirma i Stockholm).

Grattis, jag är bara avundsjuk att du har en i handen och inte jag.

Snyft, som jag berättade förut så dog min förra telefon för drygt två veckor sedan så nu sitter jag med gammal SE P910i.
Den har verkligen "death-grip", på vänstersidan bara lite högre upp än Iphone4 "skarv" så sitter of/off knappen. Den kommer jag åt lite då o då.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-08-09 14:39
Ursprungligen av daniell:

Grattis, jag är bara avundsjuk att du har en i handen och inte jag.

Snyft, som jag berättade förut så dog min förra telefon för drygt två veckor sedan så nu sitter jag med gammal SE P910i.
Den har verkligen "death-grip", på vänstersidan bara lite högre upp än Iphone4 "skarv" så sitter of/off knappen. Den kommer jag åt lite då o då.

Thjohooo : ) Nu kom min med!!!

iPhone 4 32GB

Här kommer mina tider:

Beställd hos Apple: 17 Juli
Skickad från Apple: 30 Juli
Framme hos Borderlinx: 4 Augusti
Registrerad hos Borderlinx: 4 Augusti
Frakt betald till Borderlinx: 4 Augusti
Skickad från Borderlinx: 6 Augusti
Framme hos mig: 9 Augusti (med DHL budbil 13:56)

Alltså. Jag förstår alla som är helt sålda på skrämen. Den är ju läskigt bra!
Sjukt vad pixlig min 3G:a blev helt plötsligt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-08-09 15:29
Ursprungligen av erikohman:

Alltså. Jag förstår alla som är helt sålda på skrämen. Den är ju läskigt bra!
Sjukt vad pixlig min 3G:a blev helt plötsligt.

Ja det är en otrolig skillnad på skärmen! Det är inte svårt att se vilka appar som borde uppdateras med nya högupplöst grafik.

Ursprungligen av mr_xIT:

Ja det är en otrolig skillnad på skärmen! Det är inte svårt att se vilka appar som borde uppdateras med nya högupplöst grafik.

Lite konstigt är det allt att inte flera har anpassat sina Appar efter den nya skärmen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-09 17:04
Ursprungligen av erikohman:

Alltså. Jag förstår alla som är helt sålda på skrämen. Den är ju läskigt bra!
Sjukt vad pixlig min 3G:a blev helt plötsligt.

Ta det i en annan tråd. T ex
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/278783-traden-foer-oss-har-iphone-4-a.html

Jag tycker att det har gått rätt smärtfritt för dig. Det var helg emallan så man får ta och räkna med försening men du fick den rätt snabbt ändå. Så njut av den fina skärmen och kanske var du inte först på din gata att ha en iPhone 4 men du kunde väntat 1 månad till innan du kan ens får köpa den olåst i Sverige.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Ta det i en annan tråd. T ex
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/278783-traden-foer-oss-har-iphone-4-a.html

Jag tycker att det har gått rätt smärtfritt för dig. Det var helg emallan så man får ta och räkna med försening men du fick den rätt snabbt ändå. Så njut av den fina skärmen och kanske var du inte först på din gata att ha en iPhone 4 men du kunde väntat 1 månad till innan du kan ens får köpa den olåst i Sverige.

//Rob

Vad vill du egentligen säga med ditt inlägg?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-09 18:32

Jeha, börjar bli rätt sent och inget händer hos BL.
Jag får väl inse att jag får vänta ytterliggare minst en vecka innan jag får se min.
Vill dock iaf få kolli nummer så jag kan ringa DHL.

Ursprungligen av daniell:

Jeha, börjar bli rätt sent och inget händer hos BL.
Jag får väl inse att jag får vänta ytterliggare minst en vecka innan jag får se min.
Vill dock iaf få kolli nummer så jag kan ringa DHL.

Du är ju inte ensam min har varit på vift hos Blinx sen den 4 augusti. trots på stötningar verkar supporten ge ett klart svar.

Senast redigerat 2010-08-09 20:23
  • Medlem
  • Gnesta
  • 2010-08-09 20:14

Hehe, jag tjatade lite på Borderlinx idag. Jag betalade frakten i fredags, så snackade jag med dom vid tre tillfällen idag. Tillslut sa de att dom skulle jobba övertid för min order! Så nu ikväll blev den skickad!:D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-09 21:10

När jag tog chat dialog med dem förut idag verkade det som BL dragit ner personalstyrkan något då det värsta var över.

Ja, BL är inte direkt som Dustin iaf, jag la en beställning 16:30, fått kolli nr kl 18:00, ser att den sorterad på sthlm terminalen 20:50.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-09 21:12
Ursprungligen av ip4:

Hehe, jag tjatade lite på Borderlinx idag. Jag betalade frakten i fredags, så snackade jag med dom vid tre tillfällen idag. Tillslut sa de att dom skulle jobba övertid för min order! Så nu ikväll blev den skickad!:D

Tror inte det spelar någon roll hur många gånger du ringer. De drog väl till med en vals för att bli av med ditt tjat. Skulle de skicka den ändå, är det ren slump.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 03:20

*Pling* sa mobilen för indikera nytt mail och jag vaknar.
Nu har BL registrerat den som ankommen.

Min reggades 22:00 på en tisdag så hoppet finns kvar!

Neeeeeeej! Den är kvar i Hong Kong sedan i fredags! På Apples spårningsfunktion står det "Delayed". Suuuuuuck!

Verkar som det bara är jag kvar här i tråden. Den skannades in i Arnhem för en dryg timme sen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 11:26
Ursprungligen av pmarriott:

Verkar som det bara är jag kvar här i tråden. Den skannades in i Arnhem för en dryg timme sen.

Finns några som beställt rätt sent kvar, men jag tackar snart för mig också.

*Shipment handed over to delivery agent* från BL

Jag la en order hos Apple.com/uk den 30 juli. Pengarna drogs från kontot men bara för någon dag sedan är pengarna åter tillbaka på kontot. Däremot har jag ej fått något mail ifrån apple om att ordern blivit avbruten. Någon som har varit med om liknande ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 11:23
Ursprungligen av airwing:

Jag la en order hos Apple.com/uk den 30 juli. Pengarna drogs från kontot men bara för någon dag sedan är pengarna åter tillbaka på kontot. Däremot har jag ej fått något mail ifrån apple om att ordern blivit avbruten. Någon som har varit med om liknande ?

Om du hade läst tråden så hade du vetat de reserverar pengarna för kontrollera ditt kort och denna reserveration försvinner efter 5-7 dagar. Sedan dras pengarna på riktigt när den skickas.

Ursprungligen av daniell:

Om du hade läst tråden så hade du vetat de reserverar pengarna för kontrollera ditt kort och denna reserveration försvinner efter 5-7 dagar. Sedan dras pengarna på riktigt när den skickas.

Jag har läst tråden men missat info. om att reservationen försvinner efter 5-7 dagar. Jag tackar för ditt svar daniell, du är en riktig ninja

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-10 11:28

nu har jag den i handen !

beställde 13 juli
skickades 30 juli
reggades typ mellan den 1a-5e
skickades med dhl 6e (fredag så den vilade hela helgen i UK)
sverige på måndagen och..
i handen nu, den 10e

express-dhl 230kr. allt som allt 6060kr
allt som allt en månad typ

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 11:48

Stora problem med Borderlinx

Telefonen skickad från Apple till Borderlinx: 26 Juli
Telefonen anlänt till Borderlinx. 30 Juli
Därefter... ingenting.

Har fått hjälp från TNT (som levererade telefonen till Borderlinx) att få loss en signaturkopia från personen på Borderlinx som tog emot paketet. Har fått bekräftat från Borderlinx att personen jobbar på Borderlinx, och fått svaret "It's at our hub" när jag frågat var telefonen befinner sig nu.

Dock har telefonen - efter elva dagar - fortfarande inte dykt upp på min Goods lista, så annat än TNT information så har jag ingen info som styrker att telefonen är i "goda händer". Borderlinx undviker att besvara frågor och hänvisar till deras UK Hub Team, som de "eskalerar" frågan till varje gång jag försöker få kontakt med dem. Fick ett mail för exakt en vecka sedan där man sade att de hade en stor backlog kvar (samma dag som de gick ut i sin blogg och sade att backloggen mer eller mindre var över) och bad mig vara tålmodig veckan ut. Idag fick jag exakt samma mail en gång till - och man vill därmed att jag väntar tilll nästa vecka (!) då jag alltså fått vänta mer än två veckor, innan de anstränger sig mer för att söka efter mitt paket.

Om man följt den här tråden så kan man ju bevisligen se att Borderlinx levererar iPhones, och i vissa fall så har det gått riktigt snabbt. Dock så verkar somliga av oss haft rejäl otur (gör en Googlesökning på "borderlinx", "iPhone" och "problems" så får ni lite läsning som håller en vaken på nätterna) och pudelns kärna är fortfarande att de verkar skita i problemet. Om paketet är borta - ja, då är det inte mer med det; då skall de väl bara ersätta mig för mitt utlägg och så får jag beställa en ny. Men att upprepade gånger lova att man skall återkomma med info inom 24 timmar och sedan inte släppa ifrån sig ett ljud, det inger inte så mycket förtroende för dem...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-10 13:22
Ursprungligen av nicksak:

Telefonen skickad från Apple till Borderlinx: 26 Juli
Telefonen anlänt till Borderlinx. 30 Juli
Därefter... ingenting.

Har fått hjälp från TNT (som levererade telefonen till Borderlinx) att få loss en signaturkopia från personen på Borderlinx som tog emot paketet. Har fått bekräftat från Borderlinx att personen jobbar på Borderlinx, och fått svaret "It's at our hub" när jag frågat var telefonen befinner sig nu.

Dock har telefonen - efter elva dagar - fortfarande inte dykt upp på min Goods lista, så annat än TNT information så har jag ingen info som styrker att telefonen är i "goda händer". Borderlinx undviker att besvara frågor och hänvisar till deras UK Hub Team, som de "eskalerar" frågan till varje gång jag försöker få kontakt med dem. Fick ett mail för exakt en vecka sedan där man sade att de hade en stor backlog kvar (samma dag som de gick ut i sin blogg och sade att backloggen mer eller mindre var över) och bad mig vara tålmodig veckan ut. Idag fick jag exakt samma mail en gång till - och man vill därmed att jag väntar tilll nästa vecka (!) då jag alltså fått vänta mer än två veckor, innan de anstränger sig mer för att söka efter mitt paket.

Om man följt den här tråden så kan man ju bevisligen se att Borderlinx levererar iPhones, och i vissa fall så har det gått riktigt snabbt. Dock så verkar somliga av oss haft rejäl otur (gör en Googlesökning på "borderlinx", "iPhone" och "problems" så får ni lite läsning som håller en vaken på nätterna) och pudelns kärna är fortfarande att de verkar skita i problemet. Om paketet är borta - ja, då är det inte mer med det; då skall de väl bara ersätta mig för mitt utlägg och så får jag beställa en ny. Men att upprepade gånger lova att man skall återkomma med info inom 24 timmar och sedan inte släppa ifrån sig ett ljud, det inger inte så mycket förtroende för dem...

Jag vet inte hur många som hade problem men jag kan nästan lova att i 90% av fallen så berodde det på att de angav fel adress. Borderlinx/DHL 0612-xxxx numret är det viktigaste av allt i adressen. Utan den kan de inte säga vem paketet tillhör. Om någon glömde eller skrev fel nummer så är det nästan omöjligt att veta vem det tillhör utan då måste Borderlinx försöka att leta bland alla sina kunder. Om man läser bara en sida i den här tråden så märker man hur många är otåliga och skriver supporten hela tiden för att få reda på var just deras paket är. Supporten sitter i Indien så de har ingen aning vad som sker i vare sig England eller USA. Men faktum är att i 99% (baserat på 99.se) av fallen så kommer paketet fram.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 17:43
Ursprungligen av Robo-X:

Jag vet inte hur många som hade problem men jag kan nästan lova att i 90% av fallen så berodde det på att de angav fel adress. Borderlinx/DHL 0612-xxxx numret är det viktigaste av allt i adressen. Utan den kan de inte säga vem paketet tillhör. Om någon glömde eller skrev fel nummer så är det nästan omöjligt att veta vem det tillhör utan då måste Borderlinx försöka att leta bland alla sina kunder. Om man läser bara en sida i den här tråden så märker man hur många är otåliga och skriver supporten hela tiden för att få reda på var just deras paket är. Supporten sitter i Indien så de har ingen aning vad som sker i vare sig England eller USA. Men faktum är att i 99% (baserat på 99.se) av fallen så kommer paketet fram.

//Rob

Jo, jag tror att du har väldigt rätt där...

När det gäller just mitt paket så är jag tämligen övertygad om att ngt annat skett, av två olika anledningar:

1. Min iPhone är ett av två paket som anlände till Borderlinx från Apple Store den veckan. I den andra fanns ett par Twelve South iPad hållare; bägge paketen anlände inom en dags intervall från varandra - med identisk adress - och även om hanteringen av Twelve South paketet inte gick blixtsnabbt, så registrerades det fyra dagar efter ankomst och gick iväg två dagar efter det.

2. I ett försök att lokalisera paketet - eller i alla fall eliminera Borderlinx som "bov i dramat" - så bad jag TNT skicka över den inscannade signatur som skapades vid leveranstillfället. Killen som skrev på var enligt Borderlinx själva anställd hos dem, och paketet har således levererats till Borderlinx...

... och det är här som skon klämmer: Borderlinx håller med om att paketet har levererats till dem, och anser därmed att jag inte skall oroa mig över huruvida det är i "säkert förvar" eller inte. Men att lägga upp det i min Goods-lista och därmed se till att jag kan få det överskickat till Sverige, har hittills tagit snart 12 dagar - och än syns ingen iPhone i listan. Det känns lite som att man bara rycker på axlarna och tycker att den förmodligen skall dyka upp förr eller senare. Och givetvis så räknar jag fortfarande med att så skall ske - det är bara en fråga om hur mycket "senare" det blir. Själv tycker jag att 12 dagar redan är en ganska rejäl stretch, speciellt som de hävdar att backloggen är avklarad.

Personalen i Indien är enormt trevliga, men precis som du skriver så finns det egentligen inget de kan göra annat än att vidarebefordra förfrågningar till Borderlinx UK.

Hallå, ny på sidan, ny på Apple UK, ny på borderlinx.

Har lite frågor kring leverans inom Sverige, hur det närmare fungerar när en vara väl anlänt Sverige och hur DHL levererar till kund. Några inlägg här, te x http://www.99.se/1919948-post1411.html känns aningen oroväckande att man frågar sig hur ett stort företag som DHL egentligen hanterar leveransen till kund. Som det verkar så har man bara lämnat ifrån sig paket till grannar utan någon som helst signatur från mottagare som paket egentligen ska levereras till.

Hur är det möjligt att DHL lämnar över en vara till grannar? Står det inte på paketet förutom adressen beställarens för och efternamn? Är det något annat DHLs kunder ska behöva tänka på eller oroa sig för? Är det så här ett stort företag som DHLs arbetsrutiner går till? Mycket oroväckande och märkligt minst sagt och de bör i så fall verkligen se över sina rutiner och försäkra både kund och de själva att paket leverrats till rätt kund.

Sen undrar jag också om jag fyller i min gata, postnummer och ort på Hitta SERVICE POINT så får jag upp en ICA Maxi som närmaste SERVICE POINT, bara ca 100 meter bort från min leverans adressen, betyder det att paketet kommer att landa på ICA Maxi och att jag själv kan hämta det? För att minimera risken att paketet INTE lämnas till någon annan än mig ser jag helst att kunna hämta ut det själv från närmaste SERVICE POINT. Men det är kanske inte möjligt?

Förutom ICA Maxi som låg närmast får jag upp flera andra ställen som ligger i närheten, kommer paketet kunnas hämtas från någon av dessa ställen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-10 23:40
Ursprungligen av Användarnam:

Hallå, ny på sidan, ny på Apple UK, ny på borderlinx.

Har lite frågor kring leverans inom Sverige, hur det närmare fungerar när en vara väl anlänt Sverige och hur DHL levererar till kund. Några inlägg här, te x http://www.99.se/1919948-post1411.html känns aningen oroväckande att man frågar sig hur ett stort företag som DHL egentligen hanterar leveransen till kund. Som det verkar så har man bara lämnat ifrån sig paket till grannar utan någon som helst signatur från mottagare som paket egentligen ska levereras till.

Hur är det möjligt att DHL lämnar över en vara till grannar? Står det inte på paketet förutom adressen beställarens för och efternamn? Är det något annat DHLs kunder ska behöva tänka på eller oroa sig för? Är det så här ett stort företag som DHLs arbetsrutiner går till? Mycket oroväckande och märkligt minst sagt och de bör i så fall verkligen se över sina rutiner och försäkra både kund och de själva att paket leverrats till rätt kund.

Sen undrar jag också om jag fyller i min gata, postnummer och ort på Hitta SERVICE POINT så får jag upp en ICA Maxi som närmaste SERVICE POINT, bara ca 100 meter bort från min leverans adressen, betyder det att paketet kommer att landa på ICA Maxi och att jag själv kan hämta det? För att minimera risken att paketet INTE lämnas till någon annan än mig ser jag helst att kunna hämta ut det själv från närmaste SERVICE POINT. Men det är kanske inte möjligt?

Förutom ICA Maxi som låg närmast får jag upp flera andra ställen som ligger i närheten, kommer paketet kunnas hämtas från någon av dessa ställen?

Nej, DHL levererar när det kommer från företag.

DHL SERVICE POINT är DHL:s inrikespakettjänst för privatpersoner

Bevaka tråden