APE blinkar gult och Airportverktyg har två felmeddelanden: "ingen DNS" samt "ingen internetuppkoppling". Matar jag in DNS manuellt avhjälps det ena felmeddelandet gällande just DNS, medan det andra kvarstår.
Har inte provat att ha APE i bryggläge då den är kopplad direkt mot uttaget då APEn gnäller om jag försöker köra endast DHCP utan NAT.
Felsökning är lite arbetsamt och tidskrävande just för att Ownit släpper IP i två timmars cykler. Byter jag mellan tjänstefördelaren och routern kan det mao ta upp till 2 timmar innan den nya prylen får IP, samma sak om jag drar 10 meter kabel från Mac minin. Får se om jag provar någon dag, men det känns just nu relativt ointressant då jag inte vet vad jag ska med den informationen till, eller hur det kan avhjälpa mitt problem. Snabbare går det iofs om man ringer kundservice och ber dem släppa IP men även det är lite frustrerande. Har idag ringt 3 gånger om samma sak och är 3 gånger närmare att bli Michael Douglas i Falling Down. Har nu tjänstefördelaren inkopplad i väntan på en snilleblixt då Spotify, Sonos och Netflix är av största vikt här i hushållet.
Jag som var så lycklig över att få 100/100. Tänkte inte på att det kunde börja strula.
Tack för engagemanget hittills! Tar gärna emot mer idéer. Tvingar mig att se glaset som halvfullt och glädjer mig åt värmen som sprids utifrån hallen så länge...