Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
robertkarlsen

robertkarlsen

Medlem
  • Namn Robert Karlsen
  • Plats Halmstad
  • Sysselsättning Undersköterska inom Psykiatri
  • Registrerad 2009-06-12
  • Senast aktiv 2021-05-06
  • Antal inlägg 254

Foruminlägg

De senaste inläggen robertkarlsen har skrivit i forumet.

Ursprungligen av Swifts:

@robertkarlsen gött att höra att även du fått din nu

Inte fått, men den är skickad Men det är samma sak för mig Tack i alla fall!!

Ursprungligen av Aliceblyn:

Vad stod det när du beställde 4-5 veckor?

4-5 ja ?

Ursprungligen av Aliceblyn:

Super! Kom den under beräknad tid?

Haha nej! 8 veckor totalt Langa en mejladress i PM bara

Ursprungligen av Aliceblyn:

Inget nytt beställde 1 vecka efter dig så det är väl min tur snart också! Kom tillbaka när du har fått den o berätta hur den fungerar

Will do! Kan mejla lite bilder på den! Tänkte filma en grym unboxing! ?

Ursprungligen av Aliceblyn:

äntligen din tur! Grattis du har lidit mest här hahahahahaha!

Hhaha tack ? Hur ser det ut för dig?

Ursprungligen av ryckarn34:

Borde betyda att din telefon är skickad, man har ju hört att deras orderstatus har strulat. Så man ser inte ifall den blivit skickad eller inte. Detta kanske gäller i ditt fall också, dem sa att du betalar första gången när du får din telefon.

Chattade med Comviq. Va precis som du sa ? Skickades tydligen igår ??

Så ja, då var det dags igen för ett nytt inlägg i ren ilska! Det hela börjar igår kväll med följande SMS från Comviq:

Då går jag in på "Mina Sidor" glad som fan! Ser då följande:

JAAAAA, dom har skickat min telefon!! Äntligen!! YIHAAA!!

Då går jag till orderstatussidan för att hämta Kollinummer med BankID, och där blir besvikelsen 100 gånger värre än dom senaste veckorna:

Dom har nu valt att börja ta betalt för en telefon som inte finns! Vet att Telenor redan behandlar sina kunder så, men inte Comviq...hittillsi alla fall...

Nu hoppas jag att klockan blir 10 snabbt, då öppar Comviq sin chatt-support...Jag är INTE glad idag!

Såg också detta, hur FAN går det ihop???

Ursprungligen av lelik11a:

Personen har skrivit lite fel, 17 oktober var det.

Ber om ursäkt att jag misstrodde dig, och grattis!

Ursprungligen av Mahler72:

Helt makalöst!!! Samma modell beställd mer än 1 månad tidigare från Telesnor men ingen leverans ännu och försenat till 47/48 tidigast ???

Antingen har personen skrivit fel, och menat 18/9, eller så är det ett troll...7+ 128 GB Svart är utan tvekan populärast, och det finns inte en chans att den kan komma så snabbt...folk har väntat sen 9/9 även hos Tre...

Ursprungligen av Tasse:

Snackade med dem i dag. De får in telefoner i dag och i morgon och ska skicka ut. Även nästa vecka skulle de få in telefoner. Dock ingen info om vilka modeller som de skulle få in. Sen får vi se hur mycket det som skrev stämmer

Hahaha jag ooooooorkar inte mer Samma skitsvar varje gång! Börjar fundera på om Comviq lagt kundtjänsten på upphandling till Samhall

Ursprungligen av ryckarn34:

Bland annat jag, deras nätverk är det inget fel på! De delar nät med tele2, telenor och telia. Men deras kundservice är ju urusel. Men tittar man på deras priser så kan man ju förstå.. Med så låga priser måste man ju vara snåla på något.

Har ingen aning om hur de kan ha sveriges mest nöjda kunder dock, (därefter tele2, halebop). Jag har aldrig tyckt att de haft bra kundservice (gäller inte bara nu).

Tydligen kompetensen

Någon som hört nått nytt från vårt älskade Comviq?

Ursprungligen av zinned:

Vad är lägsta priset värt när deras tjänster i nätet fungerar halvfjärs?

Jag har aldrig haft problem med Comviq och deras tjänster i sig, men dom har tabbat sig EN gång rejält, och nu med leveranserna...men det är ju den männskliga faktorn hos dom på Kundtjänst...

Som operatör funkar Comviq perfekt!

Ursprungligen av zinned:

Säger vem?

Comviq, Apple Store m.m..

Ursprungligen av zinned:

Men detta kan du väl lösa i valfri butik? Du behöver väl inte beställa via nätet för att detta ska kunna göras...?

Inte med Comviq tydligen

Ursprungligen av keptang:

Avbetalning är nog den gemensamma nämnaren.

För mig är det enkelt. Jag har inte 9895:- kontant. Visst, delbetalning, men då räknar jag såhär:

Comviq Fastpris 7GB (ord. 245:-/mån, jag har reducerat pris som kompensation från en gammal reklamation) 195:-/mån
iPhone 7 Plus 128 GB: 320:-/mån

Totalt: 515:-/månad. Abonnemanget MÅSTE jag ha för att kunna ringa. Apples egna delbetalning hade blivit: 412:-/månad

Ta det, 412 + 195 för abb = 607:-/månad. Då betalar du 9888:- för bara mobilen (412:- x 24 mån)

Hos Comviq kostar själva telefonen 7680:- (320:- x 24 mån)

Så inte nog med att månadskostnaden blir lägre, telefonen blir billigare också.

Visst, sen att mn är bunden till Comviq är en annan femma, men det va inte det vi talade om