Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
robertkarlsen

robertkarlsen

Medlem
  • Namn Robert Karlsen
  • Plats Halmstad
  • Sysselsättning Undersköterska inom Psykiatri
  • Registrerad 2009-06-12
  • Senast aktiv 2021-05-06
  • Antal inlägg 254

Foruminlägg

De senaste inläggen robertkarlsen har skrivit i forumet.

Hej! Skrev tidigare idag här i tråden om min långa meddelande jag skrev till Comviq i chatten. Valde att även mejla det. Klipper in det nedanför:

Citat:

"Hejsan. Jag tänker inte ens fråga idag hurvida min iPhone kommer skickas snart eller inte, eftersom jag insett att den kommer aldrig att komma.

Där emot så vill jag anmärka på er hantering av mitt och säkert andras ärenden.

När jag beställde, så stog det i mejlet ”Leverans till ombud inom 4-5 veckor”. Så stog det även formulerat på er hemsida när jag beställde. Det är inte förens man kollar sin orderstatus som man ser att det är ”Beräknad” leveranstid. Redan där blir man som kund lurad och vilseledd.

Att sen er kundtjänst både 2 OCH 3 gånger lovat leveranas ”slutet av veckan” är bara beklagligt. Man ska inte ge kunder löften som man vet med sig inte kan hållas.

Nej, jag tror bara att ni chansar hej vilt när ni ska ”delge kunder information”. Ni är klåpare, amatörer och riktiga skojjare.

En av er jag pratade med påstod till och med att jag var tvungen att betala den nya avgiften (alltså den med telefon inräknad) innan leverans kunde ske.

Hade så varit fallet, så hade ni enligt Brottsbalken 9 kap 11 § gjort er skyldiga till ”Försök till bedrägeri”.

Tänk på hur ni behandlar era kunder.

Robert, väntat snart 8 veckor!"

Nu har jag fått svar

Citat:

Hej,

tack för ditt mail till Comviq! Då vi har många kunder som kontaktar oss via mail är svarstiden svår att beräkna. Vi jobbar så snabbt vi kan för att besvara ditt ärende.
Denna bekräftelse betyder att du har en plats i vår kö av inkommande mail, vi besvarar alla mail i tur och ordning.

Många av svaren på våra vanligaste frågor går att hitta på www.comviq.se/kundservice eller om du loggar in på Mitt Konto.

Vi hörs!

Comviq

Efter ett par timmar kom det...kul...

Ursprungligen av Mahler72:

Abonnemang 499 kr (Telenor Frihet 24)
Delbetalning 410 kr (för telefonen)
Extra delbetalning 320 kr x 2 för återstående månader på mitt gamla abonemang (bindningstid)

Visst är dom duktiga på att ta betalt.. Nä jag har krävt tillbaka rubbet..

Vilken modell?

Ursprungligen av Mahler72:

Oooo ja... Det informerar dom om tydligt.. Dom tar betalt direkt från beställningsdatum OAVSETT när du får din telefon.. Jag betalde in 1443 kr!!!!! häromdagen för abonnemang och delbetalning för telefonen för oktober månad..
(big mistake... borde hållit inne betalningen och hänvisat till Konsumentköplagen) men men..

Jäääääävlar!!! Ursäkta, men DAMN! Hur kan det vara så dyrt?

Ursprungligen av Mahler72:

Ja det är otroligt.. På TELE(S)NOR har dom inte ens levererat alla plus modeller till dom som beställde omedelbart efter släppet den 9:e september.. Jag beställde min svarta plus 128 den 14/9 och senaste framflyttade uppskattningen av leverans är denna veckan eller nästa vecka.. För övrigt exakt samma vecka som för SAMTLIGA som beställt från 9 september - 27 september.. HELT otroligt!!

Det verkar helt klart ligga något i spekulationen att APPLE bortprioriterar vissa leverantörer.. Isåfall är ju Telenor definitivt en av dom för dom verkar ju inte få en enda för utleverans överhuvudtaget..

Idag har jag kontaktat konsumentverket och Telenor och krävt omedelbar leverans eller fullständigt prisavdrag för både abonnemang och avbetalningar på telefonen för dom 1,5 månader hittills jag inte kunnat använda något.. Helt enkligt konsumentköplagen som anger att dom har 30 dagar max på sig att leverera.. När jag får det förväntade svaret att dom inte kan leverera och inte möter mina krav tänker jag skicka vidare ärendet till ARN som kostnadsfritt prövar ärendet..

Naturligtvis är det ett långskott som mest är ämnat för att störa och irritera Telenor.. Knappast roligt att få ARN också i hasorna.. Räcker med alla irriterade kunder..

Hur FAN har dom mage att börja ta betalt innan du fått telefonen?!?!?! Får dom ens göra så?!?!?!

Ursprungligen av iphoneinho:

Gött! Va faktiskt orolig att de inte stämde riktigt. Men då är de bekräftat!

K*KEN OXÅ! Alla får sina mobiler! Grattis i alla fall Båda 2!

Ursprungligen av ryckarn34:

Snacka om att vara trött på comviq. De ger än samma svar varje gång. "Vi skickar ut i tur och ordning" och "vi har ingen leveransinformartion utöver det som står i leveransstatus".

En 3 årig unge kan ge mig lika mycket information som de kan ge mig.

Haha och där står det inte ett skit ändå! Jävla muppar dom är på Comviq! Skrattretande! Jag vägrar att avboka också. Nu är det en principsak. Har jag lagt 7, snart 8 veckor på att vänta, så ger jag inte upp. Det kommer bli en bra historia till barnbarnen en vacker dag

Ursprungligen av clubSY:

Skriv det på deras Facebook-sida!

Fick räcka med chatten, tills vidare...redan rädd att dom kommer markulera min order :/

Skrev idag till Comviq för sista gången:

Citat:

"Hejsan. Jag tänker inte ens fråga idag hurvida min iPhone kommer skickas snart eller inte, eftersom jag insett att den kommer aldrig att komma.

Där emot så vill jag anmärka på er hantering av mitt och säkert andras ärenden.

När jag beställde, så stog det i mejlet ”Leverans till ombud inom 4-5 veckor”. Så stog det även formulerat på er hemsida när jag beställde. Det är inte förens man kollar sin orderstatus som man ser att det är ”Beräknad” leveranstid. Redan där blir man som kund lurad och vilseledd.

Att sen er kundtjänst både 2 OCH 3 gånger lovat leveranas ”slutet av veckan” är bara beklagligt. Man ska inte ge kunder löften som man vet med sig inte kan hållas.

Nej, jag tror bara att ni chansar hej vilt när ni ska ”delge kunder information”. Ni är klåpare, amatörer och riktiga skojjare.

En av er jag pratade med påstod till och med att jag var tvungen att betala den nya avgiften (alltså den med telefon inräknad) innan leverans kunde ske.

Hade så varit fallet, så hade ni enligt Brottsbalken 9 kap 11 § gjort er skyldiga till ”Försök till bedrägeri”.

Tänk på hur ni behandlar era kunder.

Robert, väntat snart 8 veckor!"

[quote name="köttbullar mums" postid="2294383"]

Ursprungligen av Aliceblyn:

När beställde du den?[

Kom på att jag skrev fel, 19/09 ska det vara.

Ringde å kollade...ej skickad 7+ 128 Rosa

18/9

Ursprungligen av jesuisfestis:

En 7+ rosa 128gb beställd 12/9
Samma?

Same here, fast den 18/9...då borde min vara ca. 1 vecka bort bara

Ursprungligen av jesuisfestis:

Idag hämtade jag ut min 7+ från Comviq, underbar telefon än så länge

Hoppas ni andra får era snart, ni kommer inte bli besvikna

Vilken färg/minnes-kombo köpte du?

Jag blir galen!!!!!!

Beställde 7+ 128 GB Rosa den 18/9 från Comviq...inte fått den ännu...

Men fick veta nyss av min kompis som gick in till Machuset (mhStore) i Halmstad den 10:e Oktober(!!!!) och beställde en 7+ 128 GB Guld...och hans kom idag! Han ringde nyss och skrattade åt mig!

Hahaha jag ORKAR inte ?

Skrev följande till Comviq på Facebook:

Citat:

Hejsan. När jag beställde min iPhone 7 Plus 128 GB Rosa av er så fick jag 4-5 veckors leveranstid. På Måndag som kommer, påbörjar jag vecka 7(!!!!!)...det är inte okej på något vis. Ni har inte ens skickat SMS om att leveransen är försenad. Har blivit LOVAD leverans både 2 och 3 gånger av er "kundtjänst", och nu senast, så skulle jag ha den senast denna vecka!

Nu vill jag ha ordentliga svar av er!!

Fick då följande svar:

Citat:

Hej Robert! Du kan följa din beställning via www.comviq.se/leveransstatus Hälsningar Comviq!

Copy-paste svar...haha jag ger upp!

Ursprungligen av Aliceblyn:

Verkligen. Det kanske är vår tur snart då! Har själv beställt en plus i silver 128gb. Gick in och kollade på Comviq nyss. Dem verkar ha dåligt med leveranser alla plus modeller har ökat med 4 veckors leveranstid.

Sista gången jag handlar av Comviq

Ursprungligen av Pezzon:

När beställde ni @robertkarsen @Aliceblyn

18:e Comviq är heeeelt värdelösa! Inte ens fått försenings-SMS, fastän jag går in på vecka 7 på Måndag (4-5veckor när jag beställde)