Tror Telia hittar på lite olika svar och förklaringar.
Jag köade i ca 3 timmar utanför Telias butik, blev #16 in i butiken men när det var min tur var telefonerna slut. Iaf 32 gb som jag ville ha, 16 gb nobbade jag. Frågade då om leveranstid direkt och då sa de 1-2 veckor. "Vi har dem på lager centralt".
Tecknade abb och skrev under avtalet direkt i butik.
Ett antal dagar senare fick jag ett nytt avtal i brevlådan? Ringde Telia och frågade vad som stod på, de visste inte men skulle kolla och återkomma.. Efter 6 timmar hade de fortfarande inte ringt så jag frågade kundtjänst via webben. Sen skrev jag iaf på avtalet och skickade det med vändande post.
Dagen efter ringde Tela och sa att jag inte behövde skicka in avtalet, "det sker med automatik". Men att det inte gjorde något att jag hade skickat in det dubbelt. Frågade om leveranstid igen och då sa de 5-6 veckor. Att de hade sagt 1-2 veckor i butik var "omöjligt" tydligen...
Dagen efter detta fick jag svar på min fråga via webben. De sa att det hade blivit något fel med det första avltalet och att jag var tvungen att signera det på nytt och skicka in. Leveranstiden är nu 3-4 veckor.
Efter två veckor och dubbla avtal så hade jag fortfarande inte fått något sms med ordernummer. Ringde till kundtjänst och fick ordernr direkt. Där sa de inte visste när de skulle få in nya "men det sker i slutet av augusti".
Nåväl, ingen ko på isen egentligen. Min iPhone 3G håller nog ett par veckor til. Men nog fan är man ivrig