Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
mattewik

mattewik

Medlem
  • Plats Uddevalla
  • Sysselsättning Macbook Pro, Air, iPhone5 & iPad. Sedan har jag en annan familj också!
  • Registrerad 2010-06-12
  • Senast aktiv 2019-05-02
  • Antal inlägg 96

Foruminlägg

De senaste inläggen mattewik har skrivit i forumet.

Visst har du rätt i att personerna inte går och letar efter paket..

Men om kunderna visar missnöje (tar kontakt) över att deras organisation inte fungerat tillfredsställande, så får de mer resurser. Därav att styrkan har ökats, hade alla suttit tysta och väntat ut försändelsen hade det garanterat tagit ännu längre tid...

Sedan tror jag inte att de skadar att upplysa dem om att man verkligen behöver varan, det kundtjänst får till sig, delar de med sig av till sina chefer..

Ollebro: jag har chattat med dem 4 ggr på ett dygn, sedan registrerades den... registrerades igår.

Tjatar på dem ordentligt nu, så igår kväll lovade mannen i chatten att telefonen skulle skickas innan helgen.. tjata på..

Chattade nyss med kundtjänst. Hub team tar numera 2-3 dgr för att registrera paketet.
Hmm..

Ovädret verkar inte har saktat ner leveransen så mycket. Kl 8.43 var luren i Arnheim!

Klart att man måste få ventilera nörd-grejer i denna tråden.
Hela väntandet på en telefon där man delger varandra orderstatus, leveranstid, bilder, rykten, frågor.. m.m. är ju en ganska laddad situation, eftersom folk längtar efter telefonen.

Låt folk få fråga det som de undrar över.. det är ju ingen som gör något olagligt..

Ta´t lugnt ta en Toy!

Aargh!! Jag har oxå fått shipment delayed pga vädret.. hoppas de får iväg det senare ikväll.. fast nu är det natt där.. jaja, sånt är livet..

mattiasl: 16gb (här sade plånboken stopp)
ollebro: typ 5 timmar

Min blev skickad idag den 13:e, skull egentligen skickas den 22:a!!!! .. Beställde den 1:e Juli.. Ligger i Shenzen..

Hihi!

Där ser man vad lite påtryckningar kan göra! Underbart!

Ang. microsim, så finns det tyvärr inte möjlighet att ha Bank-id på det, ännu enligt vad jag hört, men jag kan ha fel!'

Allt dravel om att Telia inte är välgörenhets-institution... har inte med faktum att göra, nämligen att Telia tar sämre hand om sina kunder än sina kopieringsapparater.

Är helt med på att det är ett vinstdrivande företag.. problemet är snarare att märkliga policys styr Telia. Enkel matematik: har en kund 5 månaders bindningstid, men är villig att betala in resterande månadskostnader + att binda upp sig i 12-24 månader till för att köpa en iPhone 4, så borde det ge bättre intäkter än att gå bindningstiden ut och riskera att kunden byter operatör... så egentligen förlorar nog Telia ganska mycket på att vara alltför fyrkantiga.

poqapontus: Om du tex. flyttar och inte har ngn mottagning med din operatör vid ditt nya hem. Då är jag helt övertygad om att du kommer att omvärdera...

Det finns knappast några ursäkter för företag som beter sig illa mot konsumenter...

Lite bump, men ändå aktuellt..

Pratade med kundtjänst, ang att betala bindningstiden i klump. Det var omöjligt och går emot deras policy, aldrig varit problem med tre, tele2 eller telenor för mig eller några av mina vänner..
Telefonen skulle inte säljas kontant i början, möjligtvis efter ett par månader enligt kundtjänst.

Letade på nätet och min enda väg ut ur telias abb. var att begära utportering.
Ringde upp igen, det var omöjligt att avsluta abbonemanget, omöjligt att flytta numret. Tills jag nämnde blankett om utportering till annan operatör, då var det plötsligt världens enklaste grej. Fick den mejlad, sedan faxade jag iväg den. Dagen efter fick jag ett sms att numret gick att flytta till annan operatör. Imorgon flyttas numret till kontantkort hos 3 för att sedan porteras till Telia igen för att teckna abb. till iPhone 4..

Är det rimligt att en operatör är så satans ovillig att hjälpa kunderna?
Tur att utportering är lagstadgat till konsumenternas fördel..