Lite bump, men ändå aktuellt..
Pratade med kundtjänst, ang att betala bindningstiden i klump. Det var omöjligt och går emot deras policy, aldrig varit problem med tre, tele2 eller telenor för mig eller några av mina vänner..
Telefonen skulle inte säljas kontant i början, möjligtvis efter ett par månader enligt kundtjänst.
Letade på nätet och min enda väg ut ur telias abb. var att begära utportering.
Ringde upp igen, det var omöjligt att avsluta abbonemanget, omöjligt att flytta numret. Tills jag nämnde blankett om utportering till annan operatör, då var det plötsligt världens enklaste grej. Fick den mejlad, sedan faxade jag iväg den. Dagen efter fick jag ett sms att numret gick att flytta till annan operatör. Imorgon flyttas numret till kontantkort hos 3 för att sedan porteras till Telia igen för att teckna abb. till iPhone 4..
Är det rimligt att en operatör är så satans ovillig att hjälpa kunderna?
Tur att utportering är lagstadgat till konsumenternas fördel..