Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
cliffak

cliffak

Medlem
  • Plats Sthlm
  • Registrerad 2012-10-02
  • Senast aktiv 2012-10-21
  • Antal inlägg 3

Foruminlägg

De senaste inläggen cliffak har skrivit i forumet.

1
Ursprungligen av pmarriott:

För mig är DOA att man går in med en trasig produkt och kommer ut med en ny, och förhoppningsvis fungerande produkt. Allt annat är ju bara helt vanlig garantireparation/-utbyte.

Det trodde jag också, men uppenbarligen inte.. Hade ju varit ännu mer surt om luren var stendöd direkt efter uppackning och man inte får en ny direkt.

Ursprungligen av adress@mac:

cliffak /
Kan inte förstå varför du inte får en ny. Fallet verkar ju solklart. Att behöva lämna /vara utan en telefon som är nyköpt.
Jag hade nog fört ett djäv... liv - och vägrat lämna lokalen. Undrar vad ex Apple i Täby hade gjort ? Ganska övertygad om att du fått en ny över disk i samma ögonblick.
Detta fel påminner om det som 4S hade på många telefoner inkl min egen - som jag köpt / returnerade till Apple. Inga problem utan löste sig direkt.

När jag pratade med Apple i telefon var de inte säkra på att jag skulle få byta i Täby, eftersom jag köpt luren med abonnemang och bindningstid hos Tele2. Nu så här i efterhand borde jag förstås ha åkt till Täby och testat. Eller åtminstone uppsökt Tele2 på en tid då man kunnat prata med butikschefen i stället för någon säljare som mest såg besvärad ut för att mitt ärende tog för lång tid. Uppstår felet på den telefon de byter till blir det Täby nästa.

Jag skickade ett mail till Tele2 efter detta men har ännu inte fått svar.

Mitt första intryck varade inte längre än första samtalet. Där min iPhone 4 låter riktigt, riktigt bra lät femman "överkomprimerad" och brusig ("fuzzy"), och den klippte bruset på fel nivå så att personen i andra änden knappt hördes. När personen i andra änden inte talade var det totaltyst (inte ens minsta brus eller bakgrundsljud) vilket jag inte gillar då man inte vet om samtalet är uppkopplat eller ej. Ringde Apple och hade svårt att höra vad helpdesken sa eftersom det klippte hela tiden. De tyckte jag skulle göra en totalåterställning vilket jag gjorde men det hjälpte inte.

Dagen efter gick jag till den Tele2-butik där jag köpt luren och testade först att byta SIM-kort (vilket kunde hjälpa enligt Apples amerikanska forum) vilket inte hjälpte alls. Jag fick då inte byta på plats utan fick vackert finna mig i att skicka in den och vara utan i flera veckor. Usel policy när man köpt en ny produkt.

Problemet verkar inte vara speciellt utbrett (eftersom alla prisar ljudkvaliteten vid samtal) så jag antar att jag hade otur bara.

1