- psike
- Medlem ●
- Skellefteå
Inbillar jag mig när jag säger att WiFi-symbolen längst upp förut visade signalstyrka, men numer hastighet?
Kopplar i regel upp mog 802.11g-nätverk och även om jag sitter på routern har jag bara "en plupp" i mottagning.
Är detta ett sätt att få mig köpa n-routrar tro?
Mystiken tätnar, spelar musik från spotify och helt plötsligt kan musiken stanna av trots att den säger att musiken spelas.. Får då sätta på flygplansläge och stänga av för art det ska funka.. Spelar då från wifi, testade även från 3G och då spelar den i typ fem sekunder för att sedan behöva buffra ett par sekunder innan den fortsätter spela..
Kommer hursomhelst upp i så mycket som 7mbit, men det varierar väldigt kraftigt. Ett par minuter senare kommer jag bara upp i 2mbit, trots att jag sitter på samma ställe..
Börjar mer och mer tro att jag fått tag i ett måndagsex... Tyvärr
För mig är DOA att man går in med en trasig produkt och kommer ut med en ny, och förhoppningsvis fungerande produkt. Allt annat är ju bara helt vanlig garantireparation/-utbyte.
Det trodde jag också, men uppenbarligen inte.. Hade ju varit ännu mer surt om luren var stendöd direkt efter uppackning och man inte får en ny direkt.
En fråga, vill ni skaka er telefon och lyssna efter något som sitter löst..?
Snacka om att sitta löst. Jag har inte skakat på min iPhone 5 för än idag när jag skulle " nollställa" i ett program genom att "skaka".
I telefonen är det något som verkligen sitter löst. Låter som det skulle vara batteriet - i den storleksordningen ät det.
Ut och googlar. Efter mycket om och men - hittar jag något som stämmer med min lur.
1st Defective Apple iPhone 5 - Loose Rattling Sound when shaked (thumping noise/vibration problem) - YouTube
Provar som det står - hela handflatan och tryck på glaset. Det som är löst ( batteriet) sitter nu fast och ingenting låter eller rör sig inne i luren.
Hur kommer folk på dessa lösningar ?
Snacka om att sitta löst. Jag har inte skakat på min iPhone 5 för än idag när jag skulle " nollställa" i ett program genom att "skaka".
I telefonen är det något som verkligen sitter löst. Låter som det skulle vara batteriet - i den storleksordningen ät det.
Ut och googlar. Efter mycket om och men - hittar jag något som stämmer med min lur.
1st Defective Apple iPhone 5 - Loose Rattling Sound when shaked (thumping noise/vibration problem) - YouTube
Provar som det står - hela handflatan och tryck på glaset. Det som är löst ( batteriet) sitter nu fast och ingenting låter eller rör sig inne i luren.
Hur kommer folk på dessa lösningar ?
Tipsade Mac World (Mikael Markander) om problemet för ett par dagar sedan. Idag gjorde dom efter koll en artikel om problemet/lösningen.
Löst batteri gör att iPhone 5 skramlar - MacWorld
9 Mbit/s med ett Telia abbonemang som ska ge max 6
Och just det, 45 Mbits/s hemma över wlan fast en kompis kom upp i över 50
17 Mbit/s över UMTS med Telia, med ett abonnemang som ska maxa ut på 10 Mbit/s.
33 Mbit/s över WLAN hemma, över en VDSL-lina genom BBB med ett teoretiskt max på 40 Mbit/s. Min iPhone 5 får exakt samma hastighet som jag får på min MBP.
17 Mbit/s över UMTS med Telia, med ett abonnemang som ska maxa ut på 10 Mbit/s.
33 Mbit/s över WLAN hemma, över en VDSL-lina genom BBB med ett teoretiskt max på 40 Mbit/s. Min iPhone 5 får exakt samma hastighet som jag får på min MBP.
Var är det ni mäter någonstans? Jag får bara som absolut Max 8mbit och det hände bara en gång.. Får 28mbit över wlan..
Hmm.. efter några dagar med iphonen reagerar jag på att när jag skriver SMS (eller något annat för den delen) missar jag ganska ofta "A" tangenten. Trots att jag trycker på samma sätt jag gjort på tidigare iphones. Märker att jag snarare måste trycka väldigt nära "S" tangenten innan "A" reagerar.
Min telefon som är kass/okalibrerad eller fler som märkt något liknande?
Testade med Bredbandskollen här hemma och då fick jag 86.877 Mb/s från mitt Wi-Fi, ska testa ute på stan sen och se vad jag får där.
Vad har du för lina?
Jag har 100mbit men får "bara" 30 mbit. Använder Com hems egna router som de skickar ut.
Vad har du för lina?
Jag har 100mbit men får "bara" 30 mbit. Använder Com hems egna router som de skickar ut.
Jag har 100 MB/s från Comhem och kör Wi-Fi via en TimeCapsuel. 30 MB/s låter väldigt lite när du har 100 MB/s. Hur ser det ut när du testar hastigheten på din dator?
Jag har 100 MB/s från Comhem och kör Wi-Fi via en TimeCapsuel. 30 MB/s låter väldigt lite när du har 100 MB/s. Hur ser det ut när du testar hastigheten på din dator?
What?! Det är ju jättebra!! Via trådad till den stationära datorn får jag ut 98mbit/s. Till den bärbara via wifi får jag 68mbit/s, till min iPad 3 fick jag ut 26 mbit/s. Enda enheterna som varit på när jag testat bredbandskollen är paddan och telefonen, dock har respektive enhet varit under standby vid testning.
Kör som sagt med Com hems router som de skickar ut, vad jag läst mig till verkar den bara klara 2,4 ghz men inte 5 ghz. Kan det påverka hastigheten tro? Time Capsule klarar av båda banden läste jag..
Avstånd till router är heller inget problem, enda som är lite i vägen är en soffa
Vad har du för lina?
Men du har väl kanske inte bara telefonen på ditt wifi ? Dator - iPad - TV osv. Alla dom du använder skall ju dela på din 100 lina från Comhem.
Testade med Bredbandskollen här hemma och då fick jag 86.877 Mb/s från mitt Wi-Fi, ska testa ute på stan sen och se vad jag får där.
Ungefär liknande som jag fick på WiFi http://www.99mac.se/iphone-ipad/298116-traden-fatt-sin-iphone-5-forsta-intrycken.html#post2105973 .
Har BBB.
Varför 'ska' kameran låta?
Det finns väl ingen mekanik eller rörlig optik där.
Först och främst kan folk sluta skaka alla sina saker!?
För det andra så är det mest troligt INTE kameran som låter utan snarare mute-knappen. Kameran sitter med en flexkabel och säkrad under andra flexkablar så den studsar inte ljudligt. Dessutom är där skumgummi undertill.
On/off-knappen har precis som mute lite utrymme att röra sig och har en lösning bakom sig som kan låta lite metalliskt. Alla iPhones låter lite om man skakar dom.
Men som sagt sluta skaka på era prylar.