Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har ni slutat göra 99mac´s poddradio?
Har lyssnat nu under ett par lördagar, men uppmärksammade att det inte
kom något nytt avsnitt denna helg. Så min fråga är följande:
Har ni slutat göra poddradio? Vore väldigt tråkigt i sådana fall
Jag nu in i Inställningar-Allmänt-Användning och raderade alla musikfiler.
Efter det anslut jag mobilen till Itunes på min Windowsdator och låten till låten igen. Så nu fungerar allt igen!
Tack alla så jättemycket för er hjälp och tips så jag kunde lösa detta problem.
13: Ja både är inköpta med samma Apple ID. Började bekanta mig med Apple´s produkter först i våras och har därför inte haft någon anledning att skaffa mig mer än ett Apple ID
15: Som sagt, jag är väldigt novis och nybörjare när det gäller Iphone men det jag gjorde var att plocka bort låten från spellistan i telefonen och i Itunes på Windowsdatorn lägga till den igen manuellt men synkning däremellan
Det visade sig att jag har en app installerad som heter PlayerXtreme och i den kan jag spela låten utan problem.
Kan problemet med att spela låten vara förknippad med att jag har PlayerXtreme installerat och använt den?
I sådana fall, hur återställer jag så jag återigen kan spela musik i Iphones inbyggda musik-app?
Vill be om ursäkt om jag uttryckt mig luddigt eller oklart.
Det enda jag vill veta är varför den låt jag tidigare köpt via Itunes i mobilen inte längre kan spelas.
Jag nämnde dem båda eftersom bägge är inköpta via Itunes, den ena fungerar fortfarande och den andre har oförklarligt sluta fungera.
Därför skrev jag både om musikvideon och låten.
Kan tillägga att eftersom jag säkerhetskopierat telefonen med Itunes på en Windows 7 dator, så finns den tillgänglig där och försöker jag spela upp låten från Itunes på datorn så går det hela jättebra. Men på telefonen fungerar det inte!
Jag har nu startat om telefonen och även loggat ut och loggat in på store men jag får fortfarande samma felmeddelande med låten.
Musikvideon har jag inga problem med att spela.
Jag har tidigare köpt dels en musikvideo och dels en låt (dock ej vid samma tillfälle) från Itunes med min Iphone 5
Har kunnat spela och lyssna på låten jag köpt i mobilen tills för några dagar sedan, då jag fick följande felmeddelande:
"Du har inte behörighet för den begärda resursen" och det felmeddelandet kvarstår.
Musikvideon kan jag spela och titta på i telefonen utan problem.