Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Gunnar Kry

Gunnar Kry

Medlem
  • Namn Gunnar Kry
  • Registrerad 2013-05-10
  • Senast aktiv 2017-03-30
  • Antal inlägg 33

Foruminlägg

De senaste inläggen Gunnar Kry har skrivit i forumet.

Ja det kan du ha rätt i. Men den krävde det lösenord som jag hade när vi fick Mac:en, ett gammalt lösenord, inte det lösenord som jag har nu för detta Apple ID.

Hej - ursäkta att jag besvärar igen.
Min dotter har en iMac sedan tre år, som ursprungligen var installerad med mitt Apple ID. Senare bytte vi till hennes Apple ID. Nyligen när jag installerade OS X Yosemite begärde iMac:en lösenord för att tillåta installationen. Det lösenord som fungerade var mitt lösenord till mitt Apple ID. Lagrar iMacen det gamla Apple ID:et, eller varför blev det så här?

Nej så enkelt är det inte. Datorn är ett år gammal och är under Apple Protection Plan och har varit på reparation tre gånger nu, Så enkelt är det inte.

Jodå jag har berättat att Apple Senior Advisor gav mig kommandon som jag via Terminal knackade in, på grund av att vissa filer vars korrupta. Detta har troligtvis löst mitt problem. Avvaktar lite innan jag är hundra % säker.

Telefonen var femtonde minut och datorn står numera på automatiskt, förut hämtade den mail varje minut. Såg att Google sluta pusha Gmail i december förra året, kanske har betydelse.

Nej det är nog endast tangentbordet som har taskig anslutning med datorn, ska kolla det där med sladdarna.

Google slutade med push för Gmail i december 2013, kollade lite på amerikanska siter och där finns det många som upplever problem med leveransen av Gmail.

Jag har Apples trådlösa tangentbord och mus. Jag har Logitech tangentbord och mus till min PC, fungerar utmärkt.

Intressant. Jag ska kolla vad Apples Senior Advisors anser om detta. Kan det påverka mottagandet av Gmail? Jag återkommer när jag haft kontakt med Apple.

Skrev lite på datorn nu och när jag tittar på texten i efterhand ser jag att det finns stora luckor i den och att tangentbordet plötsligt visar Anslutet - förmodligen efter att inte varit anslutet. Jag har bytt batterier i tangentbordet och stängt av det och startat om det - inget hjälper. När jag trycker på Ställ in bluetooth-tangenttbord står den och snurrar och hittar inget tangentbord.

Jo - jag tackar er för alla tips och sypunkter, men min point är denna: Hur kan det komma sig att flera iMacs på Elgiganten visar fel tid. Dessa startas om varje dygn. Borde inte Apple vara mer måna om sina produkter så att de kan se till att demonstrationsexemplaren i alla fall är felfria?

Så här ligger det till. Jag har köpt en dyr fin iMac med OS X som programvara. För detta har jag betalt pengar. Till detta har jag lagt Apple protection plan, vilken också kostar pengar. Då vill jag ju givetvis att allt ska fungera - utan att jag ska behöva vara ingenjör och göra en massa inställningar eller att behöva sitta i telefon med Senior Advisors och prova, prova, enligt uteslutningsmetoden -utan att de hittar något fel. Igår hände det igen. Jag hade fem Gmail i min iPhone som ankom till iMac efter timma. Vad tycker ni jag ska göra?

Så då ska Apple kunna ta betalt för en taskig mailklient utan att kunna fixa till den och kunderna ska behöva köra en annan mailklient. Jag tycker det naturliga vore att Apple tog bättre ansvar för sina dåligt fungerande produkter och såg till att de fungerar enligt spec.

Jodå jag kan få igång tangentbordet så att det fungerar, vi får se hur länge. Har en Windows-dator som reserv, där fungerar både tangentbord och mus oklanderligt. Visste inte att det var så mycket fel på Apples produkter när jag köpte dem. Då hade jag säkert stannat kvar på Windows.

Det är väl bra att era datorer visar rätt tid, men hur kommer det sig att två datorer hos Elgiganten visar fel tid - dag efter dag. Apple-personal finns på plats. Som kund vill man ju gärna köpa en dator som visar rätt tid.