Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Anon17422049

Anon17422049

Medlem
  • Registrerad 2013-11-20
  • Senast aktiv 2013-12-17
  • Antal inlägg 88

Foruminlägg

De senaste inläggen Anon17422049 har skrivit i forumet.

Ursprungligen av Merinfo:

Hej pmarriot och Mija,

Svaren reflekterar de frågor och funderingar ni användare skriver till oss. Jag håller med om att det blivit repetition i frågor och svar i denna tråden. Kanske är vi dåliga på att förklara på ett enkelt sätt?

Telefonnummer, fasta och mobila, är alltid teleoperatören källa till. Teleoperatörerna säljer denna information vidare till diverse olika leverantörer. En av dessa leverantörer skickar data till oss på Merinfo.se.

Att begära ändring hos oss fyller ingen funktion då fel som uppstått alltid måste rättas hos källan.

Vi har därför satt ihop en guide som vägleder användare som anser att information skall döljas eller tas bort. Vi kan aldrig radera eller ta bort information utan kan endast hänvisa till källan.

Om du anser att din företagsinformation är felaktig kontaktar du Bolagsverket. Bolagsverket levererar inte information direkt till oss utan via leverantör. Frågan till Bolagsverket bör då inte vara "Hur tar jag bort min info på merinfo.se?" utan i stil med "Hur gör jag för att ta bort eller rätta mina företagsuppgifter hos er?".

Information om privatpersoner har SPAR som källa men informationen hämtas inte direkt från SPAR utan via leverantör.
För att rätta eller se över möjligheterna till att göra sina uppgifter ej publika behöver alltså SPAR kontaktas. Frågeställningen bör ej vara "Hur gör jag för att ta bort min info från merinfo.se" utan istället "Hur gör jag om jag vill ändra/rätta min information hos er".

Fasta telefonnummer och mobilnummer har teleoperatörerna som källa. Vi hämtar inte information direkt från teleoperatörerna utan via leverantör. Om information skall rättas eller döljas kontaktat man sin teleoperatör. Oavsett om det gäller ett telefonnummer som är avslutat kontaktat man sin operatör man senast hade på det aktuella telefonnumret. Det finns ingen anledning att kontakta oss för att dölja eller ändra/ta bort telefonnummer. Vid kontakt med teleoperatören bör frågan vara "Hur gör jag för att dölja mitt nummer för nummerupplysning?" eller "Hur gör jag för att rätta/ändra information om mig eller mitt nummer".

Vi får en del förfrågningar från användare som vill dölja sin information, ibland adress och ibland telefonnummer. En del förfrågningar kommer också tillbaks till oss då frågan till källan varit felaktigt formulerad, i stil med "Jag vill att ni tar bort min info från merinfo.se" och på detta sätt kan inte källan hjälpa er utan hänvisar tillbaks till oss, därför är det viktigt att man förmedlar rätt budskap när man kontaktar källan.

Mvh

Merinfo.se

Ursäkta mitt ordval, men eftersom det verkar sitta en imbecill och svara för Merinfo.se, kanske jag kan försöka förtydliga frågeställningen;

VAD HETER ER LEVERANTÖR AV TELEFONNUMMER?

...hur mycket enklare än så kan det bli? Ni begär att vi ska kontakta källan för att ta bort informationen ni får - då underlättar det om ni kan svara på frågan som ställs här om- och om igen.

Ursprungligen av planB:

Det bästa är att ta backup på musiken man köpt, t.ex. genom att bränna ut dem på CD.

Det var tanken att jag skulle göra det idag.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Om du inte gör det redan, ta backup. Ett tips

Jag fick intrycket av att iTunes var en tjänst där man köpte musik för att sedan kunna lyssna på den med sitt konto, oavsett dator - tji fick jag.

Vi beklagar

Vi kan inte behandla din förfrågan just nu. Försök igen eller kom tillbaka senare.

200|Nov-25-2013||||||b9affb8f-9daf-4de0-b632-af32aa7b2a9d

Jag ger upp, aldrig mer iTunes.

Jag vill inte låta otrevlig, men där finns inga e-postadresser till support - och deras forum var ju något otroligt rörigt.

Hittar inte ens en simpel e-postadress så man kan skriva till iTunes Support...

Ursprungligen av pmarriott:

Musik får du bara ladda ner 1 gång per köp, åtminstone med ett svenskt konto.

Snuvad på pengarna alltså... :/

Jag sliter mig i håret över detta! Köpte ett par album på iTunes tidigare från min gamla Windowsdator, men nu kan jag inte hämta hem musiken jag har köpt? Detta skedde med samma användarnamn/lösenord och jag har både avaktualiserat och aktualiserat alla enheter som varit inblandade, men ändå går det inte.

Är jag snuvad på pengarna? :S

Ett alternativ till de hemska accelerationerna med mössen, eller en riktig Apple TV?

Ursprungligen av D_Odell:

Money is religion!

Påminn mig att rösta rätt i nästa kyrkoval, för jag känner att jag röstade fel sist.

Den där Mac Pro är ju bara ren- och skär porr!

Ursprungligen av johan_tanying:

Underbar läsning, tack!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Jo, men kör du XLR så kan det bli problem

Va?! Har inte iMac XLR utgångar?!

Ursprungligen av barbapappa_86:

NI är inte supersnabba med att uppdatera deras mjukvara/drivrutiner. Skulle nog tippa på drivisarna isf. Vänta eller köp nytt är nog lösningen.

Alternativt säljer jag rubbet och håller mig till mac'ens eget ljudkort.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du skriver "ny iMac", har du Mavericks på den? Isf är det nog inte så konstigt då många utvecklare inte har hängt med/inte optimerat pga att OS:et är så pass nytt.

Helt riktigt, det snurrar Mavericks på datorn just nu och fler påpekar just problemet med Mavericks och extern hårdvara.