Jag får faktiskt säga att Google/Android löst detta bättre. De var tidigare ute med synk, och sen med moln, innan Apple. Jag har aldrig behövt något motsvarande Itunes för att synka. Och jag vet inte hur långt det går tillbaka, men iaf till 2015, att man bara väljer användare av telefonen och då byter den ID, inget strul.
En annan grej är ju att låta sin son ladda ner appar från App Store. Inte kollat senaste månaden men man kan ju inte skaffa ett kort till en 10-åring bara för att det krävs av nån byråkrat.
Sen håller jag med Jonas eller iaf att det finns lite kritik v.g. konton hos Apple. Jag skaffade Apple ID relativt tidigt (2009?) och när namn och lösenord inte funkade längre var man tvungen att ringa någon, och jag hoppades på att det fanns en svensk på det där 0771-numret.
Men jag har iaf aldrig pratat med en svensk om något som har med Apple att göra. Ja, utom en extern SSD men det var ju ett litet tredjepart-företag, Apple hade inga såna.
Bara att man förväntar sig att Apple har personal i Sverige öht, men det kanske inte är så.
Enda lösningen för mig var iaf att prata med en kvinna från Belgien som pratade engelska med brytning och till slut löste det sig. Men bara genom att jag skaffade en ny epostadress. Som jag inte kommer ha nån nytta av till nåt annat. Men det funkar nu iaf (y)