Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Tasse

Tasse

Medlem
  • Namn Anastasios Tekeoglou
  • Registrerad 2016-10-17
  • Senast aktiv 2016-11-05
  • Antal inlägg 22

Foruminlägg

De senaste inläggen Tasse har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • 2016-11-04 11:14
Ursprungligen av ryckarn34:

Själv fick jag svaret att det inte fått in eller skulle få in några telefoner, men vad vet jag. De ger ju helt olika svar allihopa.

Konstigt. När beställde du och vilken modell? Håll utkik på din order under dagen. Förhoppningvis skickas den i dag!

  • Medlem
  • 2016-11-04 09:20
Ursprungligen av Tollis82:

Kul för dig att den äntligen kommer.....Kan du skicka din leveransstatus på bild så man kan använda den som bevis på att de inte följer nån turordniglista...

Vet inte om bilden följde med nu.

  • Medlem
  • 2016-11-03 23:19
Ursprungligen av Aliceblyn:

När beställde du?

17/9

  • Medlem
  • 2016-11-03 22:55

Min iphone 7 JB 128 GB har nu packats och skickats av Comviq. Såg detta precis efter att ha kollat slaviskt varje dag i 7 veckor få se när den anländer nu.

  • Medlem
  • 2016-11-03 16:50
Ursprungligen av robertkarlsen:

Någon som hört nått nytt från vårt älskade Comviq?

Snackade med dem i dag. De får in telefoner i dag och i morgon och ska skicka ut. Även nästa vecka skulle de få in telefoner. Dock ingen info om vilka modeller som de skulle få in. Sen får vi se hur mycket det som skrev stämmer

Senast redigerat 2016-11-03 17:23
  • Medlem
  • 2016-11-02 20:38
Ursprungligen av Tollis82:

Jag fick också sms från comviq igår där det stod att de beklagar förseningen och de får leverans i slutet av vecka 50 och därefter kommer de att skicka telefonen. Helt otroligt!
Jag beställde 9/9 kl 23.00 och fick då leveranbesked 7-8 veckor! Nu får jag vänta ytterligare 6 veckor! Man får ju hoppas att de skojar.......
Det är Iphone 7 plus jetblack jag väntar...

Vecka 50?!? Och du beställde 9/9? Helt sinnesjukt ju! De borde väl ha fått in + JB redan??! Lider med dig hoppas bara inte att samma vecka gäller mig.

  • Medlem
  • 2016-11-02 12:58

Fick ett sms av comviq igår, där det stod av leveransen var försenad och att telefonen (iphone 7 JB 128 GB) kommer in under nästa vecka. Sedan skickas den direkt.

Nu vet jag inte om detta sms är det smset som skickades under förra veckan eller om det är aktuellt för denna veckan. När jag kontaktade kundservice och berättade att jag inte fått sms förra veckan sa Hans E att han skulle skicka det vidare så att jag får smset. Nu är jag inte säkert om telefonen skickad denna veckan eller nästa någon mer som fått sms av comviq igår?

  • Medlem
  • 2016-11-01 10:09

Fler än jag här inne som beställt vanliga 7:an (128 GB) från Comviq? Har ni fått era eller väntar ni fortfarande? Meddela gärna här om ni får något sms och info om er leverans, eftersom jag inte verkar få sådan info av dem

  • Medlem
  • 2016-10-31 12:41
Ursprungligen av ryckarn34:

Var precis i kontakt med Comviq chattsupport eftersom min leverans var försenad ännu en gång. Och jag måste säga att det var det värsta jag varit med om!

Jag hade fått ett sms om att min telefon var försenad och att den nya leveranstiden kommer vara i slutet av v43. Jag skrev till dem och frågade ifall något hade hänt eftersom v43 hade passerat och att min order hade fortfarande inte blivit skickad. Han gav mig svaret att de skickar ut alla leveranser i tur och ordning (äre så?) Då frågade jag när dem tror att ni kommer få in leverans utav Apple (det har ju skett 2 förseningar på en leverans). Han gav mig samma svar. "vi skickar telefonerna i tur och ordning". Det var inte det jag frågade efter sa jag. Han svarar vi vet inte. Jag säger då, vad är poängen med er support ifall ni inte kan ge några beräknade leveranstider eller någon information om min order.
Han börjar bli uppkäftig och svarar, Ifall du inte gillar support så kan du dra. Sedan frågar jag varför han blir så upprörd. Han ger mig dryga svar som "jag är glad som en lärka" och att hans dag har varit den bästa på länge när jag frågar ifall han haft en dålig dag. Sedan stänger han chatten direkt!

Ni kanske har träffat på honom i chatten, han kallas Hans E

Jag fick ingen hjälp, utan istället dryg personal som behandlar kunder som skit. Tyvärr så sparade jag inte chatten.

Herregud! Hade honom också i lördags. Han var väldigt dryg mot mig med när jag blev irriterade på utebliven information om försening samt information om preliminärt datum för leverans. Dock var hans svar inte i närheten av de du fick. Riktigt genomuselt!! Han skulle vidarebefordra så att jag skulle få sms om försening men har ännu inte fått något.

Han sa dock att leverans av iphone 7 ska komma från Apple denna veckan, men med tanke på hans beteende så tvivlar jag på att det ligger någon sanning i hans svar...

Så får ni Hans E i chatten hos comviq kan ni lika gärna stänga ner och prova med en annan support agent senare.

  • Medlem
  • 2016-10-31 10:23

Någon som fått sms om försening från comviq under förra veckan? Var i kontakt med dem i lördags och frågade om min leverans. Då frågar han i chatten mig om jag fått deras sms om försening tidigare i veckan. Inte fått något sådant av dem. Enligt honom skulle de få in leverans av iphone 7 128 GB nu i veckan. Återstår att se hur pass sant det var.

  • Medlem
  • 2016-10-28 14:32
Ursprungligen av robertkarlsen:

Hahaha jag ORKAR inte ?

Skrev följande till Comviq på Facebook:

Fick då följande svar:

Copy-paste svar...haha jag ger upp!

Så frustrerande! Får samma svar varke gång. Man borde avbeställa så att de förlorar pengar, men de bryr sig knappast om de tappar en kund. Sjukt dålig service!

  • Medlem
  • 2016-10-28 11:13
Ursprungligen av Pezzon:

Ja comviq har fått in leverans för jag hämtade ut min igår! Tog 7v

Grymt! är inne på 6 veckor (hade 6-7 veckors leveranstid) på min 128 JB. Vill också få den snart! :/

  • Medlem
  • 2016-10-28 10:20

Såg på Comviqs hemsida att leveranstid för vanliga 7:an 128 GB gått ner avsevärt mycket. 2-3 dagar för svart och 4-5 veckor (tidigare 6-7 v) för JB. Alltså har de fått in en leverans som snart lär gå ut till kunderna som beställt i september
Får hålla tummarna!

  • Medlem
  • 2016-10-27 10:51

[quote name="leomessi87" postid="2293584"]Det är comviq det gäller. Jag är förövrigt nöjd med dom som operatör men detta var riktigt tråkigt.

Också beställt via comviq (iphone 7 128 JB 17/9, men inte fått något sms om försening ännu. Hoppas inte få det heller. Är också väldigt nöjd med comviq i övrigt, men mina 6 veckor har snart gått och drar de över på tiden för mycket så kommer jag också kräva någon form av kompensation, annars blir de en kund fattigare ska inte behöva ta så här lång tid att leverera en telefon, kan jag tycka.

  • Medlem
  • 2016-10-27 10:11
Ursprungligen av leomessi87:

Jag beställde den 9/9 via telefon. Allt gick bra men på bekräftelsen som jag fick på mail sen stod det att de beställt en svart (iphone plus) istället för gagatsvart som vi kom överens om. Jag ringde men de hade inte möjlighet att lyssna på inspelningarna då utan gjorde ett ärende av det och efter 6 dagar hörde dom av sig och bad om ursäkt för misstaget, kundtjänst hade helt enkelt tryckt fel i farten (hon var märkbart stressad) och vi fick makulera beställningen och skapa en ny och min köplats kunde dom tyvärr inte ordna utan jag fick börja om på 0. La den nya beställningen samma dag över telefon och de sa 6-7 veckor. Jag chattade med dom igår och de sa att de inte kunde se något som skulle göra att min telefon skulle komma senare än utlovat (alltså tidigast idag och senast nästa torsdag) men ca 1,5 timme efter chatten får jag ett SMS att telefonen är försenad och beräknas komma i slutet av vecka 49...... Min leveranstid flyttades alltså fram ytterligare 5-6 veckor. Detta gör att min totala leveranstid kommer vara ca 13 veckor, detta trots att dom tog emot min beställning den 9/9. Tycker det är riktigt illa.

Herregud, vad uselt! Vilken operatör??? Vill verkligen inte utsättas för samma sak...