Inte helt rätt. Ja, Comviq är ett varumärke, precis som Tele2, där de båda ägs och hanteras av Tele2. Vad det gäller det tekniska, som kunddata och abonnemang så lyder allt under Tele2. Så har det varit i snart 20 års tid, det hette t o m Tele2Comviq tidigare. Om sedan Tele2 väljer att inte erbjuda sina kunder att teckna Comviq-abonnemang i butik utan endast via sin webbplats kan jag tycka det är bedrövligt. Till och med Telia, som annars är så fyrkantiga, erbjuder möjligheten att teckna Halebop-abonnemang i Telia-butiker. Exakt samma scenario som Comviq <-> Tele2.
Bara det hade för mig varit en anledning att skippa en sådan aktör, jag personligen ställer högre krav. Men men, det är ju självklart upp till var och en. Om man nu känner till dessa förutsättningar så kan man ju heller inte klaga på sämre servicegrad och leveranstider.