Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
leomessi87

leomessi87

Medlem
  • Namn Fredrik
  • Registrerad 2016-10-27
  • Senast aktiv 2017-01-25
  • Antal inlägg 35

Foruminlägg

De senaste inläggen leomessi87 har skrivit i forumet.

Ursprungligen av Aylos:

roligt när beställde du?

Det står ju i hans inlägg. 9e september.

Ursprungligen av Aylos:

. Jag tänkte på det någon skrev förut att de de dröjer ut på leveransen till januari februari då telefonen kommer vara billigare att köpa in sedan får vi dom och iPhone 8 kommer att släppas 9 mån efter.
Jag ser att Elgiganten här i Gbg har i iPhone plus i lager om man köper där stället får man direkt då men då har de inte comwiq utan tele2

Jo fast det är bara konspirationsteorier. Självklart vill operatörerna skicka telefonerna så snabbt som möjligt och undvika massa kompensationskrav och missnöjda kunder. Tim Cook har ju själv sagt att dom inte klarar leverera så många telefoner som behövs för att möta efterfrågan. Han sa ju att han var rädd för att dom inte skulle klara det försen efter nyår. För det andra har jag svårt att tro att telefonerna blir billigare att köpa in i Januari.

Ursprungligen av Aylos:

Altså jag förstår inte vad comviq håller på med de lurar oss eller?
Jag chattade med dom idag och frågade när jag ska få min telefon för det har gått 8 veckor och väntetiden var 7-8 veck. Hon säger att den ska skickas denna veckan det är liksom torsdag idag aha så den är inte försenad då sa jag som de sa innan och då säger hon helt plötsligt att de har förseningar och att hon inte kan ge mig något svar men ska den skickas imorgon eller inte fråga jag henne och hon fortsätter att säga att de har förseningar att hon inte vet
Vem vet då ingen vet säger hon blir typ galen alla svarar olika på chatten.

Även om jag också är irriterad på situationen så är Comviq inte ensamma om detta. Dom får inte så många telefoner som dom behöver av Apple helt enkelt. Misstaget som operatörerna gjort är att skriva ut ett leveransdatum istället för att från början vara tydliga med hur det ligger till, att dom inte har en aning om när paketen från Apple dyker upp. Den enda jag sett som gjort något åt det hållet är tre (dom gjorde det inte i början) som skriver 2-3 månader på jetblack 7+.

Nu gjorde du din beställning 1/10 vilket betyder att du enligt dom skulle få den senast imorgon. Det dom sa till dig i chatten känner jag igen. Jag fick 6-7 veckors leveranstid (beställde först 9/9 men dom tog fel färg så jag fick beställa den på nytt den 15/9 och fick ny köplats trots att deras inspelade samtal visade att det var dom som råkat göra fel) och efter 6 veckor och 5 dagar skrev jag och frågade. De svarade att inget tydde på att leveransen inte skulle komma fram i tid. En timme efter avslutad chatt fick jag ett SMS där det stod att det skulle ta ytterligare 5 veckor. Nu har dom gjort likadant mot dig vilket tyder på att dom har som regel att försöka spela ut väntetiden fullt ut trots att dom vet att den kommer bli kraftigt försenad. Dåligt.

Jag har som sagt väntat i 10 veckor idag och ska enligt dom få den om ytterligare 2 veckor (runt den 9e December) men vi får se hur det blir med det. Risken finns ju att det kommer ett sms den 8e December med ett par veckors väntetid till. Det jag tycker ska bli spännande är att se vad för kompensation dom kommer erbjuda. En liten trådlös högtalare för 200-300 kr är inte i närheten av okej. Hade dom bara varit ärliga och skrivit okänd väntetid så hade dom inte behövt kompensera ett dugg men nu när dom gjort som dom gjort så bör dom kompensera på ett bra sätt. Förhoppningsvis löser dom det på ett bra sätt då vi har flera aktiva abonnemang hos dom som kan sägas upp.

Ursprungligen av Tasse:

Herregud, vad uselt! Vilken operatör??? Vill verkligen inte utsättas för samma sak...

Det är comviq det gäller. Jag är förövrigt nöjd med dom som operatör men detta var riktigt tråkigt.

Ursprungligen av Mahler72:

Hmmm!! Du nämner iofs att din "nya" beställning 6 dagar senare innebar att du hamnade på ruta 1 i kön.. Då har du i princip samma beställningsdatum som mig som beställde den 14 september.. nu står ju v44-45 på Telenors sida för samtliga färger av 128 plus.. Jag har själv beställt en vanlig svart.. Vore förtvivlat trist om v49 verkligen är det som gäller och inte det som står just nu på deras sida...

Precis, mitt första leveransdatum var 4 veckor men när jag sen hamnade sist i kön så blev de 6-7 veckor vilket jag accepterade även om jag var irriterad för att jag flyttades 3 veckor bak pga deras slarv. Blev lovad en frimånad för detta som kompensation så jag fick helt enkelt finna mig i att vänta 6-7 veckor, det tråkiga är att dom nu lägger på ytterligare 5 veckor som jag förmodligen sluppit om dom inte gjort fel på den första beställningen.

Jag beställde den 9/9 via telefon. Allt gick bra men på bekräftelsen som jag fick på mail sen stod det att de beställt en svart (iphone plus) istället för gagatsvart som vi kom överens om. Jag ringde men de hade inte möjlighet att lyssna på inspelningarna då utan gjorde ett ärende av det och efter 6 dagar hörde dom av sig och bad om ursäkt för misstaget, kundtjänst hade helt enkelt tryckt fel i farten (hon var märkbart stressad) och vi fick makulera beställningen och skapa en ny och min köplats kunde dom tyvärr inte ordna utan jag fick börja om på 0. La den nya beställningen samma dag över telefon och de sa 6-7 veckor. Jag chattade med dom igår och de sa att de inte kunde se något som skulle göra att min telefon skulle komma senare än utlovat (alltså tidigast idag och senast nästa torsdag) men ca 1,5 timme efter chatten får jag ett SMS att telefonen är försenad och beräknas komma i slutet av vecka 49...... Min leveranstid flyttades alltså fram ytterligare 5-6 veckor. Detta gör att min totala leveranstid kommer vara ca 13 veckor, detta trots att dom tog emot min beställning den 9/9. Tycker det är riktigt illa.