Altså jag förstår inte vad comviq håller på med de lurar oss eller?
Jag chattade med dom idag och frågade när jag ska få min telefon för det har gått 8 veckor och väntetiden var 7-8 veck. Hon säger att den ska skickas denna veckan det är liksom torsdag idag aha så den är inte försenad då sa jag som de sa innan och då säger hon helt plötsligt att de har förseningar och att hon inte kan ge mig något svar men ska den skickas imorgon eller inte fråga jag henne och hon fortsätter att säga att de har förseningar att hon inte vet
Vem vet då ingen vet säger hon blir typ galen alla svarar olika på chatten.
Även om jag också är irriterad på situationen så är Comviq inte ensamma om detta. Dom får inte så många telefoner som dom behöver av Apple helt enkelt. Misstaget som operatörerna gjort är att skriva ut ett leveransdatum istället för att från början vara tydliga med hur det ligger till, att dom inte har en aning om när paketen från Apple dyker upp. Den enda jag sett som gjort något åt det hållet är tre (dom gjorde det inte i början) som skriver 2-3 månader på jetblack 7+.
Nu gjorde du din beställning 1/10 vilket betyder att du enligt dom skulle få den senast imorgon. Det dom sa till dig i chatten känner jag igen. Jag fick 6-7 veckors leveranstid (beställde först 9/9 men dom tog fel färg så jag fick beställa den på nytt den 15/9 och fick ny köplats trots att deras inspelade samtal visade att det var dom som råkat göra fel) och efter 6 veckor och 5 dagar skrev jag och frågade. De svarade att inget tydde på att leveransen inte skulle komma fram i tid. En timme efter avslutad chatt fick jag ett SMS där det stod att det skulle ta ytterligare 5 veckor. Nu har dom gjort likadant mot dig vilket tyder på att dom har som regel att försöka spela ut väntetiden fullt ut trots att dom vet att den kommer bli kraftigt försenad. Dåligt.
Jag har som sagt väntat i 10 veckor idag och ska enligt dom få den om ytterligare 2 veckor (runt den 9e December) men vi får se hur det blir med det. Risken finns ju att det kommer ett sms den 8e December med ett par veckors väntetid till. Det jag tycker ska bli spännande är att se vad för kompensation dom kommer erbjuda. En liten trådlös högtalare för 200-300 kr är inte i närheten av okej. Hade dom bara varit ärliga och skrivit okänd väntetid så hade dom inte behövt kompensera ett dugg men nu när dom gjort som dom gjort så bör dom kompensera på ett bra sätt. Förhoppningsvis löser dom det på ett bra sätt då vi har flera aktiva abonnemang hos dom som kan sägas upp.