Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Nisse01

Nisse01

Medlem
  • Namn Nils
  • Registrerad 2016-11-08
  • Senast aktiv 2018-04-05
  • Antal inlägg 47

Foruminlägg

De senaste inläggen Nisse01 har skrivit i forumet.

Ursprungligen av elimon:

Hur har det gått? Har du fått någon avisering gällande din telefon?

Nix, pratade med dom igen förra veckan och den jag pratade med då bekräftade att jag ryms i nästa leverans - men han trodde det kunde dröja till nästa vecka innan de får nåt från Apple. Så jag får den nog inte denna vecka, men förhoppningsvis nästa iaf.

Jag är inte sur på Halebop, de har inte lovat nåt datum och de är ju beroende av att få nåt från Apple att skicka till mig. Men det är ju lovande att jag får nästa gång de får in en leverans.

Ursprungligen av zinned:

Comviq är Tele2 och Tele2 har egna butiker. Jag har väldigt svårt att tänka mig att man inte skulle kunna teckna deras abonnemang i dessa butiker. Samma upplägg fast mellan Telia och Halebop går utmärkt i Telias butiker.

Citat från Comviqs Facebook-sida:

"Vi erbjuder endast abonnemang via vår webbutik online"

Nu kanske det börjar hända saker hos Halebop. Enligt supporten får de förmodligen in en leverans under nästa vecka, och de var säkra på att jag skulle rymmas i den leveransen. Beställde 7 Plus 128 GB mattsvart i slutet av oktober.

Hoppas det stämmer…!

Ursprungligen av Aylos:

. Jag tänkte på det någon skrev förut att de de dröjer ut på leveransen till januari februari då telefonen kommer vara billigare att köpa in sedan får vi dom och iPhone 8 kommer att släppas 9 mån efter.
Jag ser att Elgiganten här i Gbg har i iPhone plus i lager om man köper där stället får man direkt då men då har de inte comwiq utan tele2

Det skrevs (ej av mig) med glimten i ögat. Självklart ligger det i operatörernas intresse att leverera telefonen så snabbt som möjligt. Och nej, de blir inte billigare i inköp.

Det finns inget konstigt i denna historia, det är så enkelt att Apple ej hinner tillverka lika snabbt som de säljs.

Sen är det givetvis olyckligt om någon operatör har lovat mer än de kan hålla.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Men varför väntar ni?

Gå in på valfri elektronik-kedja.

Köp telefonen med den operatör och avbetalning du vill.

Använd telefonen och var glad...

Det finns i i lager på alla större kedjor jag kollat... Och abonnemangen är ju samma oavsett om du köper hos operatören eller i butik.

Min Jetblack fick jag på premiärdagen men jag bytte till guld och den har jag haft i snart 2 mån nu

För min del är det för att jag köper den med Halebops studentdeal. Tyvärr går den bara att köpa från Halebop direkt…

Har dock kollat ändå på Elgiganten, Netonnet, Mediamarkt m.m. på daglig basis senaste veckorna men ingen har heller fått in Plus 128 mattsvart.

Men nej, varför alla icke studenter väntar förstår jag inte heller

Ursprungligen av Joooonis:

8590kr kostade den :).

Skulle betalat allt som allt under bindningstiden (i två år) 14856 kr

Har ett helt okej abonnemang från Halebop nu rubbet stor med fria samtal och sms samt så la dom till 20Gb surf då jag tycker 12Gb är i de minsta laget.. Och det kostar mig 369kr i månaden..

Men ska se över olika abbonemang nu tänkte jag då jag är obunden i Halebop och fruktansvärt besviken över deras hantering av detta..

Ok. Kul att du fått en till slut! Får se om min dyker upp i nån butik, kanske jag köper där istället. Får inget studentabonnemang då tyvärr men kanske är värt för att slippa vänta…

Ursprungligen av Joooonis:

Jag valde att avbryta min beställning. Då Halebop kom med olika besked varje gång..

Köpte en jetblack 128Gb kontant idag! På Netonnet ..
Så jag gjorde som dom nämde här ovanför köpa en kontant istället

OK. Till ett högre pris då, eller?

Ursprungligen av Joooonis:

Ja du Halebop verkar inte riktigt helt bra..
I chatten igår så sa dom att en stor leverans kommer i veckan och att dom ska kunna skicka min telefon i veckan..

Ringde till säljsupporten idag och där är dom inte alls lika säkra...

Hört nåt nytt?

Ursprungligen av Mahler72:

Har såklart både krävt och fått ett prisavdrag motsvarande två abonnemangsmånader! Inget som säger att den kompensationen är tillräcklig dock eller att jag är nöjd med det!! Får ff amortera en telefon som inte finns!! I min värld skall jag betala noll tills telefonen levererats å jag KAN nyttja tjänsten

Jag förstår att det är segt att inte få sin telefon (jag väntar själv på min). Men min fråga rörde vad du tycker Telenor har gjort för fel. Du kunde alltså välja mellan kompensation eller att häva köpet, och du har fått kompensation. Om du inte är nöjd med den kan du alltså häva köpet. Varför gör du inte det då istället för att fortsätta vänta men samtidigt klaga över det?

Ursprungligen av Mahler72:

Dom tar fullt betalt från beställningsdatum trots att jag inte kan använd telefonen eller abonnemanget och dom inte kan leverera vilket i min bok är gnidet!! Konsumentköplagen ger dom 30 dagar att leverera varefter kunden kan kräva prisavdrag eller häva köp!! Deras kompensationspaket på 100 gb är ett skämt!! Nått mer du undra??

Varför häver du inte köpet då, eller kräver prisavdrag?

Ursprungligen av Mahler72:

Under all kritik leveranserna från Telenor.. Och deras idé om kompensation till sina kunder är ett rent skämt

Vad menar du att t ex Telenor har gjort för fel? Själv har jag beställt från Halebop och det enda jag vet om leveranstid är att de inte vet nåt alls. Jag hade då hellre fått en uppskattning än att inget veta alls (vilket jag nog iofs får om någon vecka).

Och att kompensera kunderna för en lång leverans som inte beror på dom, utan att Apple inte hinner förse alla, hur kan det vara ett rent skämt?

Eller är det så att du betalat i förskott, och därför är arg att de håller på dina pengar? Det kan jag förstå i så fall. Annars får du gärna berätta hur du tycker operatörerna skulle gjort istället (utifrån alla rådande omständigheter) Det ligger ju självklart i deras intresse också att du får din telefon så fort som möjligt.

Ursprungligen av Joooonis:

Ja du Halebop verkar inte riktigt helt bra..
I chatten igår så sa dom att en stor leverans kommer i veckan och att dom ska kunna skicka min telefon i veckan..

Ringde till säljsupporten idag och där är dom inte alls lika säkra...

Intressant… Håll oss gärna uppdaterade, jag kommer ju inte få på denna leverans men då är det iaf en drös färre personer i kön före mig när du fått din

Ursprungligen av Joooonis:

Det är konstigt, för mig har dom aldrig ändrat preliminära levereanstiden för i vilket fall..
Har alltid stått vecka 45 för mig!

Hur lång tid från beställning tog det innan ni fick ett prel. datum på ordersidan?

Ursprungligen av fkyh:

Halebop är kända för att ha kass kundservice och långa väntetider, tyvärr. Väntan var värst precis i början för då är man ivrig att få den, nu har det lagt sig och jag känner mest "meeeehhh den kommer när den kommer" Den som väntar på något gott....:)

Jaså, själv har jag varit jättenöjd med deras kundservice alla år jag varit kund.

Jo, visst är det så. Jag kan gott vänta på den, har ju en 5:a som funkar bra. Däremot är batteriet riktigt uselt i kyla numera så det var mest därför jag beställde en ny. Men det är ju kallt en bra bit efter januari också som tur är

Ursprungligen av fkyh:

21 December nu faktiskt... Japp, samma.

Haha, vad segt. När jag chattade med Halebop-supporten sa de "om minst 5 veckor". Med stor betoning på "minst" med andra ord. Nåväl, min kommer när den kommer…