Apples möss är superresponsiva. Speciellt vad gäller scrollningen, där finns det ingen som kommer i närheten.
1
Det är inget fel på Apples möss. Olika program däremot agerar olika (bra) på dess känslighet och att musen även erbjuder scrollning i sidled.
2
Min gissning är att du har en dålig yta för musen eller att du har interferens som om du bodde uppe på Kaknästornet.
Dessutom tror jag att du ljuger, för PR-tränade Applesupporten skulle aldrig häva ur sig något liknande.
1b
Det är inget fel på Apples möss ?
I morse ringde jag Applesupportern där jag hade turen att få prata med en Senior Supporter (Expert på macdatorer) Han drog igång fjärrappen och vi begav oss tillsamans ner i systeminställningar-Mus och sedan Hjälp där vi bockade ur Sidoscrollen, men det hjälpte inte. Vi öppnade terminalen och klistrade in din länk som inte avhjälpte problemet. Men det har jag blivit van vid, att dina tips inte löser några problem. Att skylla på olika program som jag haft i 6 år är bara nonsens.
2b
Min musmatta köpte jag samtidigt med min iMac i samma macbutik. Att bo uppe i Kaknästornet vore nog bästa plats utan störande hinder, men tyvärr bor jag högt upp i en fastighet på Kungsholmen med milsvid utsikt. Hela tiden en massa ursäkter.
3b
Nej jag varken ljuger eller överdriver men det är vad jag förstår ditt syfte att sprida sådana rykten. Tvärtom. När Applesupporten var klar med alla undersökningar som tog flera timmar, berättar han att jag tyvärr får leva med problemet att musen fladdrar och att problemet inte kommer att åtgärdas inom de närmaste 5 åren.
Då återstod att få ett neutralt tips och råd från honom. Om jag skall låta köpet gå igenom och bita i det sura äpplet för att göra butiken nöjd eller återta köpet och begära pengarna tillbaks.
Applesupportern visste att mitt krav när jag beställde datorn var att den köps för att bara användas till Blender och att Blenders problem på min nuvarande iMac inte får finns i nya iMac:en.. Då ger han följande tips och råd.
Om det var jag, skulle jag avsluta affären för jag har inte fått det jag beställde och krävde och hänvisa till Köprättslagen som ger kunden rätt att återlämna varan inom två veckor. Det är fyra dagar sedan beställningen gjordes.
Så jag mejlade butiksägaren och bad honom ta tillbaks beställningen och ge mig tillbaks pengarna. Tio minuter senare mejlade han tillbaks och bekräftade att beställningen var hävd och att pengarna sätts i på mitt konto.
Vi alla ha sett inlägg i olika trådar om kunder som klagar på trådlösa möss som tvingats köpa hos PC butiker för att över huvudtaget kunna använda Apples prylar. Min mest kvalificerade gissning är den att Apples ingenjörer inom en snar framtid vaknar upp och inser att massor av iMacanvändare hellre vill ha möss med kabel än kabellöst.