Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ricfur

Ricfur

Medlem
  • Registrerad 2018-10-17
  • Senast aktiv 2021-01-08
  • Antal inlägg 10

Foruminlägg

De senaste inläggen Ricfur har skrivit i forumet.

1

Det stämmer att problemen med SVT Play och Expressen yttrar sig mer sällan som det verkar. Det är inte bara på iOS utan alla Apples produkter vad vi kan se.

Hej!
Jag kan meddela att vi i allra högsta grad arbetar med problemet fortfarande.

För de som använder sajten via webbläsare på iOS-enheter kan man märka att problemet uppstår även i andra webbläsare än Safari. Detta har fått oss att misstänka webkit.

Vi har testat utan annonser, inloggning etc etc. Vi har även tagit hjälp utifrån men utan resultat. Även SVT-play och Expressen har liknande problem, samt ett okänt antal andra sajter världen över.

Det verkar som att om man byter nätverk medan man surfar så triggas buggen. Antingen från mobilnät till wi-fi, eller mellan olika nätverk.

Tillsvidare rekommenderar vi appen för er som använder iOS, för en bättre upplevelse, och jag postar eventuella uppdateringar här.

Vi jobbar så gott det går och håller koll på forumen efter ledtrådar!

Allt gott
Richard

Ursprungligen av danielj:

Det är DN , Expressen som jag har problem med och dom funkar om jag startar om appen Safari, ett tag. Jag kan misstänka att det har med hur cookies används tex vi när man först laddar en ”reklam” screeneller liknade.Betendet är att det vekar som HTTP requesten aldrig får svar tillbaka? Nu kan inte jag avgöra om DN och expressen tillåter och hanterar HTTP2 det skulle kunna vara ett uppslag för felsökning (safari supportar det ju, men det kan finnas special fall där...) Bra att någ kollar problemet

Med vänlig hälsning, Daniel

Angående requesten så verkar det faktiskt som att det inte ens går iväg några requests över huvud taget från enheten. Att något blockerar dom. Problemet uppstår även hos användare med adblockers så det är i dagsläget inte troligt att det är annonsrelaterat.

Varken DN eller Expressen kör HTTP2.

Det har ju kommit ut en uppdatering för iOS12 för en vecka sedan. Har du uppgraderat? Vore intressant att se om någon får problemet med senaste versionen.

Ursprungligen av xms67:

Jag har en iPhone XS och så vitt jag kommer ihåg levererades de med iOS 12. Och jag har problem med DN.se.

Tack för svar!

Har någon problem med nya enheter? Alltså om man köpt en ny Mac eller iPhone med iOS12 förinstallerat snarare än att man uppgraderat en befintlig enhet.

Vi har fått indikationer på att problemet kanske inte uppstår på nya enheter.

Ursprungligen av wolf:

Efter uppdatering till 10.14.1 så går det bättre. Men även efter denna uppdatering fick jag problem med teknikensvarld.se, denna site är ju också Bonnierägd liksom DN och Expressen men jag har ingen aning om de använder samma teknisk weblösning. Omstart av Safari fixade problemet.

Det verkar också som felet uppstår när man haft Safari ingång en längre tid med många flikar.

Man skulle ju kunna testa med Safari Techology Preview...

Hej!
Har du återkommande problem med alla dessa tre sajter?

Ursprungligen av NisseH:

Problemet uppstod efter att jag uppgraderade till Mojave. Jag tog kontakt med Applesupportern som berättade att problemet kommer att försvinna efter nästa uppgradering 10.14.1

Tack för info!

Ursprungligen av NisseH:

Det är ett känt problem, försvinner efter första uppgraderingen till Mojave 10.14.1 hörde jag.

Hej!
Har du någon källa på detta?

Ursprungligen av iggy:

har problem med både och, och nu dessutom svt.se....

Upplever du att problemen uppstår samtidigt på de olika sajterna?

Hej alla!

Jag vill bara göra er uppmärksamma på att utvecklarna på Dagens Nyheter är fullt medvetna om detta problem, och jobbar för fullt med att försöka komma underfund med vad det kan bero på. Trådar som denna innehåller väldigt bra information, och ger oss en bra bild över hur och när problemet yttrar sig.

Fortsätt gärna att rapportera när och hur ni råkar ut för det, då det hjälper oss väldigt mycket i felsökningen.

Allt gott!

1