Hej igen Marcus!
Har laddat ner NeoOffice som du rekommenderade. Ser snyggt ut men vilket jätteprogram 148 MB för ett kontorsprogram! Det tog mig 5 timmar att ladda ner eftersom jag inte har bredband. På min gamla iMac finns en funktion där man kan ställa in efter hur många minuter datorn automatiskt ska koppla ner internetanslutningen vid inaktivitet. Har förgäves letat efter samma funktion i Minin. Den är väl gjord för bredband.
När jag i Outlook på iMacen med Os9 fick ett mejl med bilaga, t ex en Wordfil, fick jag flera olika alternativ, öppna, spara mm. Valde jag öppna så aktiverades Wordprogrammet automatiskt och öppnade bilagan. Om jag klickar på bilagesymbolen i Mail på Minin öppnas ett fönster där jag måste bläddra bland en mängd olika program för att hitta NeoOffice eller Textredigeraren som kan öppna bilagan. Kan jag automatisera och förenkla del hela?
På iMacen finns en funktion där man kan programmera F-knapparna på tangentbordet. Hittar inte det på Minin.
falken