hej jag vill minnas att jag sett tips här tidigare om program som hjälper en att dela iCal och AB över ett lokalt nätverk (för projekt-management). Men hur jag än söker både här och på google hittar jag inget bra. Har någon tips? Jag testade iBiz (tills idag hette det iWork) iBiz/iWork men det har allt utom att dela iCal och Adresser (så att alla deltagare/klienter kan redigera och lägga till uppgifter).
Jag är inte vidare sugen på de egna lösningar man kan göra. Testade för någon månad sedan att dela iCal via den inbyggda servern men det stupade på att man behövde göra virtual link eller alias eller något sådant via terminalen. Och det slutade illa med att jag blev av med mina kalendrar. Dessutom flyttar jag "rooten" till servern titt som tätt när jag utvecklar sidor som jag testkör.
Ska man helt överge iCal och Address Book och köra någon annan sunkig projekt-mjukvara? Det skulle vara himla trist. De är så eleganta och fräscha...