Jag letar själv lokaler i centrala stockholm just nu. Det är svårt om man vill ha något bra. Min maxgräns ligger vid runt 4000 per plats, eller 6000 om det är ett rum med två platser.
Min svar nedan svar avser den existerande lokalen.
- Fräscht, man måste kunna ta dit kunder
Check. Skulle nog vilja påstå att aktuell lokal i sig fungerar i det hänseenden. Skulle snarare säga att det generella problemet för alla platser där man delar lokaler med andra är hur bra ordning var och en har runt sig själv. Är det tex ok med hund på kontoret? Hur mycket disk är det ok att det står i vasken. Etc..
Vad är ett BRA konferensrumm?
Antal platser?
Projektor?
Annat?
- Fiberuppkoppling, inget jäkla adsl eller sunktigt trådlöst (har jobbat i branschen så jag kan fixa fiber bra billig fiber 4-5k centralt får du bra uppkoppling med full duplex)
Låter väldigt trevligt men det är ändå ca 500kr/månaden extra per hyresgäst.
Åtminstone har inte JAG det behovet av hastighet.
Återigen, vad är en BRA kaffemaskin?
Färglaser är så billigt idag så det är inget problem (finns på kontoret idag).
(Vad är en BRA färglaser?)
- Gärna ett serverrum för utplacering av mindre server. Delar gärna inte nät med andra (egen brandvägg etc.)
Är nog lite besvärligare. Jag säger inte att det är omöjligt men lokalen är inte förberedd för ett sådant utrymme. Idag kör vi trådlöst nätverk men det går säkert att dra kabel för den som vill.
- Öppet landskap eller eget rum / avskillt - man vill kanske prata med sina kunder lite ostört iaf.
Antingen hyr man ett av de två mindre rummen som har tv å arbetsplatser vardera eller så får man gå in i konferensrummet.
Jag vill inte vara sådan men det förvånar mig inte om du har lite svårt att matcha dina krav/önskemål mot vad du är beredd på att lägga på hyra...