Även jag upptäckte för snart två veckor sedan en spricka i plasten på min svarta telefon, alltså bara en vecka efter inköp. Den startar vid hörlursingången och sträcker sig 5-6 mm snett nedåt/utåt. Den verkar dessutom ha blivit större efter detta. Jag antar att det beror på att hörlurarna sitter väldigt tajt, men det är ju givetvis inte acceptabelt att en ny produkt inte håller längre. Jag har aldrig tappat den eller suttit på den och har förvarat den i ett läderfodral, men alltså använt hörlurarna.
Jag är på semester och har inte kunnat besöka butiken där jag köpt den än, men gick in i en annan Teliabutik idag eftersom jag efter en vecka ännu inte fått något svar på mailet jag skickat till Telia. Svaret var inte helt oväntat att jag skulle gå till butiken där jag köpt den, men tjejen bakom disk sa också att det är "lite luddigt" hur reklamationer kring iPhones ska hanteras. Hon sade även att den förmodligen kommer att skickas till reparation där de kommer att konstatera att den inte går att laga och därmed åberopa "yttre påverkan" typ klämskada, vilket alltså skulle vara mitt eget fel. När jag sa att jag inte varit oförsiktig svarade hon bara att det blir mitt ord emot deras! Vidare informerade jag henne att enligt forum på nätet ser det ut att vara fler än jag som råkat ut för detta, men hon brydde sig såklart inte.
Apple borde agera och informera Teliabutikerna om att detta problem existerar så att de kan bemöta kunderna på ett trevligt sätt istället för att insinuera att vi ljuger!