Så här går det till på apple.
I November köpte jag en Powerbook 667 från Apple. I januari blev det fel på skärmen och jag var tvungen att lämna in den på garantin. Den kom tillbaka tre (3) gånger utan att Apple lyckades att göra någonting åt saken. Till sist fick jag i varje fall en ny Powerbook 800 Mhz, men först i Maj (efter fyra månader!)
Nu har det blivit fel på den nya powerbooken. Det är ett mörkt fält längst ner på skärmen. Ett MYCKET vanligt fel enligt diskussionerna på Apples egen hemsida.
Jag ringer till apples support och utgår från att detta fixas i enlighet med det tvååriga producentansvaret, eftersom det ju är en vanligt fel på powerbooks.
Apple tekniker menar att detta inte är ett fel som uppkommit vid tillverkningen och att konsumentköplagen inte är applicerbart i detta fall.
Jag kan förså deras ståndpunkt, även om jag kommer att bestrida den, men jag kan INTE förså varför tekninkerna låter en Public Relations kille meddela mig detta!?!
Det hade varit bättre att kunna fråga teknikerna på vad grund de fattar sitt beslut. Det kunde ha varit intressant t.ex. att min Powerbook är i nyskick och nästan aldrig lämnar hemmet, vilket torde miska risken för yttre påverkan tex.
Men icke, de valde att skicka upp mig till PR snubben utan vidare frågor.
SÅ DJ-A DÅLIGT APPLE!
Än en gång visar apple på usel support. Tråkigt att alla andra OS är uteslutna för mig. Annars hade jag switchat för länge sen.