Hej till alla som har försökt och hälpt mig och gett mig goda tips!
Idag har min mac totaltvägrat att starta. Fattar ingenting???
Försökt med olika metod genom att starta från system-CD, hände ingenting - ZZzzzz....
Ok, tänkte jag, nog få det vara nog.
1, ringde upp Apple-support "igen", en som hette Marcus (trevlig kille, and so?? ), registrerade min macs problem, fick ärende nr. Hänvisade mig till kundservice:
2. Kundservice, supernice tjej (and so)som kopplade mig till: Teknisk-support
3. Teknisk support-killen hjälpte mig genom telefon i nästan en och halv timme. Han konstaterade äntligen att min dator behöver service, han tror att det fel på burken (ja tack, äntligen fick jag nån på support-avdelningen och bekräfta att min burk var "sjuk". Han hänvisade mig till nån, butikssupport för apple, två adresser fick jag.
A. Lan-masters
B. Macfixaren
Eftersom jag tyckte att Inwarehouse som sålde burken till mig tänkte jag att de måste ta sitt ansvar också. Men men, en väldigt stöttig kille och sa så här:
- Om du köper en dator så räknar du med att den kan gå sönder, det e som att köpa en bil, den kan gå sönder när som helst.
- ????? - E han CP-skadad?
I detta "jävla" ögonblick (ursäkta för ordet) kunde jag inte hålla min ilske längre.
- Vad sa du??? Om jag köper en helt ny dator då räknar jag med att den ska fungera, och just därför köper vi en ny dator, hur kan du säga så.
Efter 10 minuters argumentation orkade jag inte med honom. La på luren och ringde direkt till Lan-masters. Samtidigt hörde jag att man kunde låna nåt slag dator under den tiden dator är på service.
- Näh du, sån service har vi inte, men du kan ringa till Apple customer service, de kan hjälpa dig.
Men hallå - Apple customer service och Apple kundservice, vad e det för skillnad mellan de??
Varför har inte Apple ett bättre support system vilket kan underlätta alla mac-användare???
Lycka till er alla Mac-användare (ev. Mac-älskare).
Mvh
En trött
/shaolin