Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
kent

kent

Medlem
  • Plats International user
  • Sysselsättning Ex-norrlänning på vift, för tillfället i CA, USA
  • Registrerad 2001-05-10
  • Senast aktiv 2016-03-10
  • Antal inlägg 597

Foruminlägg

De senaste inläggen kent har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-26 02:11

Du kan använda smil eller alternativt ett Sprite Track för att få den typen av funktionalitet. Det går också att öppna den oavsett om man vill, så grymt störigt. Tror jag ska skriva en Automator action som automatiskt tar bort allt utom Video och Ljud-tracks.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-24 23:03

Sitter och installerar min nya, fina, fräsha MacBook Pro 2,16 nu. Ska testa så fort den snurrar och SEE+Xcode är installerat.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-24 18:50

Bytet från Stabs till DWARF för debugsymboler är efterlängtat. Ska genast byta i alla mina projekt.

Ett citet citat från xcode-users listan:

Ursprungligen av Allen Cronce @ xcode-users:

And the size of the debug binaries are also much, much smaller. For example, our 460 meg debug static library dropped to 19 meg. And because overall sizes are reduced, the strain on the OS is a lot less. No more frantic VM swapping during builds. I can actually use other applications while building now!

http://lists.apple.com/archives/xcode-users/2006/May/thrd7.html#00640

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-23 22:54

Engine och Master är egentligen riktade åt olika typer av kunder och den stora skillnaden är att dom som är intresserad av engine vill inte sitta och pilla med varje encodning utan vill ha ett automatierat arbetsflöde samt redundans på maskinerna.

Men det är ju en helt annan sak, ville bara berätta att det finns dom som inte är det minsta intresserade av mastern men ändå kunder till popwire.

Jag tror säkert att info om hur du skulle vilja se Masterns framtid skulle tas emot på Popwire via support interfacet.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-23 22:11

Stämmer som Joacim säger, varken jag eller han är kvar på Popwire, men jag har jobbat tillräckligt länge med produkterna för att bry mig om dom och vad folk tycker om dom.

Jag är inte heller något fan av begränsningen kan vi säga.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-23 17:34

Jag rekommenderar att du skickar feedback till popwire med en utförlig beskrivning av vad du tycker om begränsningen. Då finns det skriftligt och går till rätt folk.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-08 15:01

Jag körde in det via darwinports och det funkade bra.

ja, eller, det gick bra efter att jag kompilerat darwinports för den maskinen då det inte finns (eller fanns iaf) en universal-version av darwinports. Sen funkade det bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-12 11:20

Det blir vänsterklick när man håller fingret på vänstra knappen samtidigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-12 11:10

Jag måste nog också ställa mig i gruppen med folk som är riktigt nöjd med Mighty Mouse. Jag har använt den i 4 dagar nu och älskar scrollbollen. Designen är helt ointressant för min del, jag är bara intresserad av känslan.

Det enda aber jag har med den är att man måste trycka så hårt på sidoknappen för att få den funktionen, det blir lite krampartat. Men det stämmer att det räcker att trycka på den ena knappen. Orsaken till att det finns två är ju för att vänsterhänta inte ska gå miste om något.

Rekommenderar den starkt

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-23 17:37

Det finns att ladda ner en 30-dagars demo direkt från popwire.com, men du är begränsad till 20 sekunders klipp där. Det borde dock ge dig en chans att jämföra kvaliten på ett bra sätt ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-23 17:31

Det är ju precis därför vi kan skryta med kvalite också..

Men QT funkar ju också, det är ju bara inte lika bra. Helt upp till dig.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-23 16:44

En QCIF (176x144), 12.5 fps, 120 kbit/s MPEG-4, 40+ kbit/s AAC brukar se utmärkt ut för mobilt bruk utan att ta upp speciellt mkt plats.

Går ju givetvis att höja kvalisorten ytterligare, men det kan ju funka som en bra grund att testa sig fram från.

Jag rekommenderar att du hellst inte kodar det med QuickTimes MPEG-4 om du verkligen bryr dig om kvalite per bitrate. För att ta ett slumpmässigt exempel så ger vår Compression Master betydligt bättre kvalite.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-15 01:00

Fast WMV3 är detsamma som Windows Media 9 & 10 samt VC-1 så det ska funka ok att spela upp i Window Media Spelare, VLC, Flip4mac's decoder för QT eller vår decoder när vi släpper den (har inget datum, men vi jobbar på det).

Närr du får upp en spelare i QT med vit video så ska du kunna iaf se en FourCC i Info, dvs Cmd-I, där det står ngt om Videon ('IV50' för indeo), om du kunde berätta vilken så kan vi hjälpa dig mer..

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-13 17:12

När du försöker spela upp den i QuickTime och får ett fel, kolla vilken codec det är i den. Det låter lite som att det är Indeo, vilket inte funkat på Macen sedan MacOS 9. Inte ens opensource-alternativen har en Indeo-decoder.

Fast å andra sidan suger codecen, så det är en skum grej att få ur en kamera.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-12 13:36

Jag har dålig koll på hur bra ffmpeg är enligt standard så jag hoppar över dom helt.

Apple har gjort ett försök att flörta med mobil-marknaden och deras 3GPP-export är ett av dom så den ska funka helt ok, trots att deras MPEG-4a inte är speciellt bra.

Är det ngt enstaka klipp eller ska du göra om en hel del?