Lite OT kanske men jag hade ett liknande problem med en PC för ett antal år sedan som utmynnade i ett riktigt diaboliskt skadeglädjeskratt för min del.
Köpte en PC av en mindre firma i GBG. Den strulade redan från början och jag lämnade in den efter någon månad.
Jag poängterade att jag misstänkte att det var något hårdvarufel och att de skulle koncentrerade sig på den biten och inte bara ominstallerade Windows som lata servicekillar alltid gör.
Och eftersom den berömde Murphy som vanligt visade sig ha rätt så blev det en lång serie av verkstadsbesök. Varje gång jag fick tillbaka datorn och tittade på specifikationen så stod det "Åtgärd: ominstallerat Windows". Trots att jag gång på gång påpekade att det inte hjälpte.
Efter ett år tröttnade jag (varje servicevända tog ca 2 månader - för att ominstallera Win!!!) och ringde kunsumentvägledningen.
De sade att säljaren har två försök på sig att rätta till felet, sedan kunde jag häva köpet. Och det var precis vad jag gjorde.
Tog alltihopa och promenerade till butiken, ställde det på disken och krävde att få tillbaka de 18500 kronor jag betalat ett år tidigare. Givetvis protesterade de men jag hänvisade till kunsumentvägledningen. Då försökte de få mig att ta emot en helt ny dator med betydligt bättre prestanda. Men jag vägrade givetvis. Så till slut fick de skriva ut en check och jag gick triumferande ut ur butiken.
Rätt åt dem tycker jag. Genom lathet, usel kundmottagning och service har de förlorat över 18 papp. För den ett år gamla (och fortfarande defekta) datorn var väl knappast värd någonting.
Kort senare gick firman i konkurs (oväntat..) så jag var ute i sista stund.
Man lär så länge man lever. Undrar varför jag inte switchade redan då..?