Lade den av helt?
Det var tråkigt att höra, verkligen. Men det kan vara en fördel ur reparationssynpunkt. Det gör det lättare att veta när man bytt rätt del i datorn. När rätt del bytts, startar datorn...
Men, det hjälper ju inte dig just nu när du vill ha en backup.
Jag talade med inLife om rätten att häva köpet. De sade att Apple vill pröva att reparera felet tre gånger. Därefter kan man diskutera en annan lösning, bl a hävning av köpet eller något annat. Det är dock upp till Apple att bestämma vilket det blir vad jag förstod. Även om de oftast är väldigt tillmötesgående.
Jag har som sagt inte heller riktigt nått dit ännu. Men, frågan är, vill man ha en rev2 igen eller? Jag vet inte, det känns lite "svajjigt" att då välja exakt samma modell igen...om de ens finns kvar att tillgå... Som sagt, det är nog bäst att höra med Apple och lyssna till vad de säger, innan jag sitter här och spekulerar...
Jag vet inte om det spelar roll var du köpt den. Normalt sett ska du ju gå till återförsäljaren som får lösa problemet åt dig och sedan ta saken med Apple. Men de lär inte häva köpet om inte de får en ny burk från Apple, annars förlorar butiken en hel del pengar som det kan ta tid för dem att få tillbaka. Kolla med Machuset.
De kanske vet om det gör skillnad om man har AppleCare kopplat till maskinen.