Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
skamuel

skamuel

Medlem
  • Plats Varberg
  • Sysselsättning Later
  • Registrerad 2003-06-30
  • Senast aktiv 2011-10-07
  • Antal inlägg 972

Foruminlägg

De senaste inläggen skamuel har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-11-05 22:39
Ursprungligen av bjoernEn1:

Har du fått en elektronisk faktura nu idag eller? Min iPhone ligger på batch 178 och jag har inte fått någon mailfaktura ännu

Ja, fick den idag. Mitt paket är från batch 177.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-11-05 21:53
Ursprungligen av svantet:

Samma här, men jag tror du också har batch 178 (det står i kolumnen före status). Om man kollar på hur tidigare beställares väntan verkar det som om vi tyvärr kommer få vänta tills fredag eller antagligen nästa vecka? Först ska den landa, sen tullas osv........ Är det nån Jetcarrier-beställare som fått sin iphone samma vecka som den landat i Norge?

Jag fick min på måndagen efter den landade i Norge. Krångel med exportpapper till Sverige var orsaken till fördröjningen sa de då (skulle kommit på fredagen). Nu har jag två lurar från batch 177 som skickats från Norge idag. Fick elektronisk faktura via mail.
När jag beställde förra gången fick jag trackingnummer hos Posten via mail dagen efter, dvs imorgon för den här leveransen.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-31 20:23
Ursprungligen av falerum:

Vid beställning av 2st så fick jag det här svaret :

Dear Apple Customer,

Thank you for your interest in Apple products.

You have exceeded our iPhone purchase maximum for on-line sales. At this time, your order has been cancelled.

Thank you again for your interest in Apple products.

Sincerely,

Apple Online Store Customer Service

Jag fick precis samma svar idag när jag försökte beställa 2 st iPhones åt vänner. Trodde det berodde på att jag beställt 2 x 2 st tidigare, och jag jag uppnått någon slags totallimit per kund nu. Men detta var första gången du beställde?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-31 09:02
Ursprungligen av yaz:

Ah, du är up-n-running också skamuel! Gött! Fick du den på måndag du med? Verkar som att Norge gillar att hålla kvar paket ett par dagar innan de skickas iväg...

Ja, precis, den kom i måndags. Jag ringde JetCarrier på onsdagen förra veckan eftersom jag tyckte paketet stått som "Transit" lite väl länge. Jag fick beskedet att det tagit tid att iordningsställa exportpappren för transporten till Sverige (det är ju inte bara iPhones de skickar...), så paketet gick inte från Norge förrän i torsdags. Men de gick att lita på, så nu är man lycklig ägare till en svinläcker iPhone

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-31 08:14
Ursprungligen av Jfm010:

Hej!
Beställde en iphone igår från Apple Store via Jetcarrier. Allt har funkat klockrent hittills.
För er som beställ via Jetcarrier: Hur gör man med kvittering av paketet (till Jetcarriers ställe i New Jersey)? FedEx kräver ju personlig signatur?

/Jon

De kräver inte en personlig signatur, så JetCarriers folk kan skriva på paketet.

(Skriver f ö detta på min iPhone som anlände i förrgår, jippie! )

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-24 20:03

Vågar inte svara på det - kolla gärna runt på forumet eller vänta på att någon annan svarar i den här tråden. Är säkert inga problem, men jag har tyvärr ingen erfarenhet av att handla därifrån.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-24 19:59
Ursprungligen av fji123:

vart beställde du ifrån ?
och är den ohackad

Jag beställde direkt från amerikanska Apple Store (http://www.apple.com/store/), leveransen gick till JetCarriers adress vilka tog hand om transporten hit. Läs genom denna tråden, finns flera andra som gjort på samma sätt som jag - vissa har haft problem att få ordern accepterad hos Apple Store dock. Men det är helt klart värt ett försök!

Därmed är den givetvis "ohackad". Men det fixar jag själv när jag får den!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-24 19:52

Idag skickades mitt paket från JetCarrier i Norge. Fick även fakturan på moms+frakt via mail från dem. Ingen tullavgift på mobiltelefoner (vilket jag inte trodde heller), men moms (25%) lades på. Så totalt betalade jag $399 per telefon + 25% moms samt 279:- i fraktkostnad från USA via Norge till Sverige. Köpte 2 telefoner, annars hade jag kanske klarat mig på 179:- frakt.

Totalt för en styck iPhone betalar jag alltså 3400:- inkl moms. Klart överkomligt!

Hoppas bara Posten hinner leverera innan helgen, men det ska nog hinnas med.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-24 16:32
Ursprungligen av yaz:

Ja för min del så är jag nästan säker på att det funkade. Det är Sandqvist som har lite otur.. Men det var kanske så du menade..

Sorry, det var givetvis menat till Sandqvist!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-24 15:38
Ursprungligen av yaz:

Hmmm.. ajdå. Det var så jag har fyllt i faktiskt, och det verkar som att min order gick igenom.. Enda skillnaden är att jag lade till "Att: Efternamn" efter JetCarrier XXXXXX. Fick du "Order Acknowledgment" på nåt av dina försök?

Har du möjlighet att testa med ett annat kort? Har fått uppfattningen om att det kan vara det som spökar - i annat fall verkar det vara väldigt random, typ som att de gör stickprov på ordrarna och blockar folk lite på måfå.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-24 09:32
Ursprungligen av yaz:

nu provade jag igen, med JetCarrier på tredje raden och jag fick orderbekräftelse direkt. Det hade jag inte fått i mitt förra försök igår. Hoppas att det funkade denna gång. Såg också att de plockat pengarna från kontot denna gång..

*hoppas hoppas*

Det är ett RIKTIGT gott tecken Beställningen har med all säkerhet gått igenom utan problem.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-21 23:38
Ursprungligen av rockyxa:

Förresten, är det värt att försöka mygla med värdet på varan hos Jetcarrier, kan man komma undan tullen då eller är det att be om trubbel?

Det funkar inte. Du måste maila kopia på fakturan (finns att skriva ut - som pdf förslagsvis - från ditt konto på Apple Store strax efter det skickats). De är t o m så noga att de ändrar värdet om det är fel. Jag hade skrivit in 2 st iPhones + sales tax + frakt, men de gick in och ändrade till enbart kostnaden av 2 iPhones. Så om du försöker dra dem vid näsan kommer det nog inte funka.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-21 23:36
Ursprungligen av boris91:

Hur fungerar det här med JetCarrier egentligen? Några prisexempel/erfarenheter?

Får återkomma till veckan med hela storyn, men så långt har allt gått bra.
Mitt paket är redo att skickas med flygfrakt (skickas varje måndag, så imorgon ska det gå iväg). JetCarrier tar betalt för en viss vikt/volym, så i mitt fall kostar frakten för 2 iPhones 295:-. Tull + moms kommer ju tillkomma, men det vet jag inte vad det slutar på ännu.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-21 23:34
Ursprungligen av Hanok:

Jag angav mitt namn, gatuadress till JetCarrier och sedan JetCarrier (Postboxnr) först på tredje raden.

Observera att JetCarrier-adressen INTE är till en postbox, ifall någon läser villkoren på Apples hemsida där det tydligt står att de inte skickar till en postbox och blir orolig av det. JetCarrier har folk på sitt lager som tar emot paketet och skriver på, så det är ingen risk att paketet inte kan levereras.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-21 23:03
Ursprungligen av jonmannen:

Hur är det ifall man beställer en phone direkt från apple.com? Går det ens om man bor i Sverige?

Jodå, det går, öppna ett konto på jetcarrier.com och låt dem skicka hem dem. Jag har två leveranser därifrån som skickas imorgon. Du får givetvis betala moms + tull, men det blir ändå betydligt billigare än ex. international-orders.com.

Får återkomma när paketen kommit.