Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av thor:

På international-orders så säljer de en "swedish" Iphone, säj, hur får man tag på en sådan annars? apple säljer väl inga?
länk till international-orders

Dom kanske har tagit SwePhone från iFun?

Jag var i USA under förra veckan och köpte ngr iPhones med mig hem.
Jag gjorde följande...

* Köpte två åt gången/kredit kort
* Köpte ytterliggare 1 på ett redan anv kredit kort efter 3 dgr, utan problem (svenska kredit-kort). Visade svenskt ID vilket heller inte var ngr problem.
* Tog med mig 4 hem i handbagaget vilket inte var ngr problem
* Har skickat de andra med bud till sverige och de är på väg till mottagaradress just nu

Jag vill dock råda Er till att inte lägga iPhones i incheckat handbagage då en vän till mig blev bestulen på ngr telefoner i ett incheckat bagage.

Jag har ngr telefoner kvar...först till kvarn...

/Johan

  • Avstängd
  • International user
  • 2007-11-05 13:37
Ursprungligen av Nimrod767:

Jag var i USA under förra veckan och köpte ngr iPhones med mig hem.
Jag gjorde följande...

* Köpte två åt gången/kredit kort
* Köpte ytterliggare 1 på ett redan anv kredit kort efter 3 dgr, utan problem (svenska kredit-kort). Visade svenskt ID vilket heller inte var ngr problem.
* Tog med mig 4 hem i handbagaget vilket inte var ngr problem
* Har skickat de andra med bud till sverige och de är på väg till mottagaradress just nu

Jag vill dock råda Er till att inte lägga iPhones i incheckat handbagage då en vän till mig blev bestulen på ngr telefoner i ett incheckat bagage.

Jag har ngr telefoner kvar...först till kvarn...

/Johan

Vad tar du för en iPhone?

Ursprungligen av Mattias L:

Vad tar du för en iPhone?

Ja, bra fråga. Och varför finns det inget köp & sälj på 99/iphone?

/S

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-05 16:30

Skickade Nimrod767 ett PM och frågade vad han tog för en Ipone och fick svaret "Upplåst och svenska menyer med tillbehör i låda för 5300 SEK."

Men låter honom själv uttala sig närmare om den saken.

Kan också meddela att jag också testat att beställa Iphone genom Jetcarrier under den senaste veckan som UrbanP och fick mail om att dem inte skickade internationellt efter 4dagar.

En extra , amerikansk adress kopplat till kreditkortet - går det ?

Kan man koppla ytterligare en , amerikansk adress till ens befintliga kreditkort ?

Någon som har erfarenhet av detta ??

Jag har en adress i USA....

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-11-05 19:09
Ursprungligen av Nimrod767:

Jag var i USA under förra veckan och köpte ngr iPhones med mig hem.
Jag gjorde följande...

* Köpte två åt gången/kredit kort
* Köpte ytterliggare 1 på ett redan anv kredit kort efter 3 dgr, utan problem (svenska kredit-kort). Visade svenskt ID vilket heller inte var ngr problem.
* Tog med mig 4 hem i handbagaget vilket inte var ngr problem
* Har skickat de andra med bud till sverige och de är på väg till mottagaradress just nu

Jag vill dock råda Er till att inte lägga iPhones i incheckat handbagage då en vän till mig blev bestulen på ngr telefoner i ett incheckat bagage.

Jag har ngr telefoner kvar...först till kvarn...

/Johan

Köper gärna av dig om du har kvar och inte ska sälja för tradera-pris

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-05 14:09

Nu har min telefon skickats från China! JetCarrier fungerade inte, men svenskt mastercard gick bra.

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-11-05 17:55

Ursäkta den dumma frågan men hur ligger det till, om man läser på apples hemsida så verkar det som om man är tvungen att teckna ett avtal med AT&T när man köper telefonen, stämmer det?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-05 17:59
Ursprungligen av thor:

Ursäkta den dumma frågan men hur ligger det till, om man läser på apples hemsida så verkar det som om man är tvungen att teckna ett avtal med AT&T när man köper telefonen, stämmer det?

Man behöver inte teckna något abonnemang i samband med att man köper mobilen i affären. Det är först när man kommer hem och kopplar in Iphonen man "måste" Aktivera/teckna abonnemang hos AT&T. Det är här hackandet kommer in i bilden.

Någon som fått kollinummer för sin telefon från jetcarrier, batch177? Min sändning blev fördröjd men har nu status "completed". Ingen telefon och inget kollinummer för att spåra via posten.se.

Ursprungligen av visualattack:

Någon som fått kollinummer för sin telefon från jetcarrier, batch177? Min sändning blev fördröjd men har nu status "completed". Ingen telefon och inget kollinummer för att spåra via posten.se.

Samma för mig, har dock fått en elektronisk faktura... Borde väl komma vilken dag som helst...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-05 19:47

Jag hoppas min var med i den sändningen. Jag har status "transit" sen i fredags.

Ursprungligen av Jfm010:

Jag hoppas min var med i den sändningen. Jag har status "transit" sen i fredags.

Samma här, men jag tror du också har batch 178 (det står i kolumnen före status). Om man kollar på hur tidigare beställares väntan verkar det som om vi tyvärr kommer få vänta tills fredag eller antagligen nästa vecka? Först ska den landa, sen tullas osv........ Är det nån Jetcarrier-beställare som fått sin iphone samma vecka som den landat i Norge?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-11-05 21:53
Ursprungligen av svantet:

Samma här, men jag tror du också har batch 178 (det står i kolumnen före status). Om man kollar på hur tidigare beställares väntan verkar det som om vi tyvärr kommer få vänta tills fredag eller antagligen nästa vecka? Först ska den landa, sen tullas osv........ Är det nån Jetcarrier-beställare som fått sin iphone samma vecka som den landat i Norge?

Jag fick min på måndagen efter den landade i Norge. Krångel med exportpapper till Sverige var orsaken till fördröjningen sa de då (skulle kommit på fredagen). Nu har jag två lurar från batch 177 som skickats från Norge idag. Fick elektronisk faktura via mail.
När jag beställde förra gången fick jag trackingnummer hos Posten via mail dagen efter, dvs imorgon för den här leveransen.

Ursprungligen av skamuel:

Jag fick min på måndagen efter den landade i Norge. Krångel med exportpapper till Sverige var orsaken till fördröjningen sa de då (skulle kommit på fredagen). Nu har jag två lurar från batch 177 som skickats från Norge idag. Fick elektronisk faktura via mail.
När jag beställde förra gången fick jag trackingnummer hos Posten via mail dagen efter, dvs imorgon för den här leveransen.

Har du fått en elektronisk faktura nu idag eller? Min iPhone ligger på batch 178 och jag har inte fått någon mailfaktura ännu

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-11-05 22:39
Ursprungligen av bjoernEn1:

Har du fått en elektronisk faktura nu idag eller? Min iPhone ligger på batch 178 och jag har inte fått någon mailfaktura ännu

Ja, fick den idag. Mitt paket är från batch 177.

Ursprungligen av skamuel:

Ja, fick den idag. Mitt paket är från batch 177.

Okey, fakturan lära väl dyka upp förr eller senare.

  • Medlem
  • 2007-11-05 21:42

Precis gjort ett försök via Jetcarrier. Pengarna är reserverade på mitt konto men inget mail från Apple ännu. Gissar det är fetkört. Beställde för tre timmar sedan.

  • Medlem
  • 2007-11-06 08:08

Där kom det. Sjukt väntat såklart men ändå som ett slag i ansiktet. Apple avbryter ordern. Finns det något annat bolag som fungerar tro? Känner tyvärr ingen ingen i USA.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-11-06 08:44

Mina iPhones var också med batch 177. Nu är paketet "completed" enligt JetCarrier, så jag antar att det är på väg.

Hur kommer det sig att vi betalar momsen till JetCarrier? Är det inte så att momsen faktureras av svenska tullen när man hämtar sitt paket? Eller betalar JetCarrier norsk moms som de sedan fakturerar sina kunder?

Iaf, inget kollinummer här heller. Litar dock på att JetCarrier är på G, för jag snackade med dem per mejl igår, och de sa att de hade mitt paket, och att det skulle skickas till Sverige snart.

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-11-06 09:28

hur dyr kommer den engelska luren att vara, har det kommit några hintar på det än?

Ursprungligen av thor:

hur dyr kommer den engelska luren att vara, har det kommit några hintar på det än?

Eh, kollade du PRECIS bredvid denna tråd så fanns denna just stunden du postade:
http://www.99.se/koepa-iphone/228645-traden-foer-import-iphones-fran-uk.html

en jag känner skall åka till Tyskland till helgen på möte och skall förhoppningsvist köpa med sig 2 iphone ... Jag hoppas att de flesta T-Punkt butikerna har en iPhone inne till helgen .. om inte han får tag på dessa så beställer vi via nätet .. men vart

vart skall jag beställa iphone om jag har Svenskt Visa kort och är bor i Sverige ?
Vilken "tjänst" använde ni ? och hur mycket gick de på totalt ?

1000 tack för alla svar .

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-11-06 15:14

tråden handlar faktiskt om USA-import.. så jag antar att din fråga passar i en ny/annan tråd...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-06 15:15

Info till er som har paket i batch 178:

"Flybatch 178 vil være 1-2 dager forsinket grunnet transportstreiken i Danmark. Flybatchen skulle normalt kommet via Köbenhavn og på lastebil til Gardermoen, men er blitt rutet om til Sverige via et annet fly grunnet blokkaden i Danmark."

Väntar själv på ett paket i den batchen. Tänkte maila JetCarrier och höra med dem om när man kan vänta sig paketet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-06 15:22
Ursprungligen av Malm:

Info till er som har paket i batch 178:

"Flybatch 178 vil være 1-2 dager forsinket grunnet transportstreiken i Danmark. Flybatchen skulle normalt kommet via Köbenhavn og på lastebil til Gardermoen, men er blitt rutet om til Sverige via et annet fly grunnet blokkaden i Danmark."

Väntar själv på ett paket i den batchen. Tänkte maila JetCarrier och höra med dem om när man kan vänta sig paketet.

Såg precis detta. Man får inte ha bråttom om man använder Jetcarrier... Svårt att förutse transportstrejk dock.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-11-06 15:27

Ahh, otur där..

batch 177 hade ju också försening, fast den berodde på att hela lasten inte kom med flygplanet.. Men nyss fick jag ett kollinummer för mitt paket (från batch 177) som är på väg i Sverige.

Har nu fått leveransbekräftelse och ett svenskt kollinummer från batch 177, helvette vad tid det har tagit.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-06 15:40

JetCarrier svarade på mitt mail, dock utan någon information av intresse.

Bevaka tråden