Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja man kan se att lägsta Ebay Buy It Now-pris från någorlunda pålitlig säljare är 500 dollar just nu för en 8Gb. Finns de som gått tidigare för 450. Men det är en djungel out there så det är bäst att satsa på en säljare med konsistent pålitlig feedback att ha krängt en massa iphones till nöjda köpare. Och då blir det inte alltid den allra billigaste källan. Samma verkar gälla auktioner med bud, slutar runt 500 dollar. Nu pratar jag inte auktioner där säljaren enbart skeppar inom USA, där kan det bli billigare. Så det är ingen mening med att delta i auktioner med 50 budgivare, köpa direkt med Buy it Now förenklar livet till samma slutpris.

Senast redigerat 2007-11-16 11:18
Ursprungligen av gunnar123:

Ja man kan se att lägsta Ebay Buy It Now-pris från någorlunda pålitlig säljare är 500 dollar just nu för en 8Gb.

Jag köpte min iPhone via buy it now för 530 dollar+50 dollar i frakt. Alltså sammanlagt 580 dollar vilket omräknat i svenska kronor blir ungefär 3800 kr. Om det år någon som är intresserad av vad köparen hette så skicka ett pm.

Just nu är min iPhone på väg över atlanten. Hoppas att de går bra.

// Viktor B

iphone i usa...

jag och kompis snackade igår och det spårade iväg till en het diskussion i hurvida man måste köpa abonnemang till iphone när man köpa dem i usa. MÅSTE man binda sig till en abonnemang när man köper en iphone i staterna?

AT&T säljer enligt uppgift inte utan abonnemang.

Däremot säljer Apple Store utan abonnemnag. Dom har dock infört en gräns på två telefoner per person och krav på konto-/kreditkort för köp, så att samma kort inte kan köpa fler telefoner på någon annan Apple Store.

Tanken är ju att alla SKA teckna ett AT&T-abonnemang, men det är det ju långt ifrån alla som gör.

Slog ihop en ny tråd om USA-köp med denna.

Oerfaren som man är så känns det lite osäkert med eBay. Men priserna börjar ju gå upp nu när det blivit ganska uppenbart att man inte(än så länge) kan låsa upp en ny 1.1.2 telefon.
Men frågan är om man ska chans på att vänta och tro att det kommer ett hack, eller om man ska hoppa på tåget och ta en från eBay medans de fortfarande finns kvar?

  • Medlem
  • 2007-11-17 11:14

beror på hur mkt pengar du är villig att betala, jag är säker på att priserna kommer sjunka när 1.1.2 går att hacka, för då går det att få tag på iPhones lättare inom Europa.

Hej,
Jag planerar att åka över till New York inom kort och är sugen på att köpa med mig ett par iphones. Frågan är det möjligt att köpa med sig ett antal iphones från apple. Måste man ha olika kort, och går det på något vis att köpa fler iphones än 2 i New York, eller är det begränsat till bara 2 per person oavsett kort.

Ursprungligen av adrian.s:

Hej,
Jag planerar att åka över till New York inom kort och är sugen på att köpa med mig ett par iphones. Frågan är det möjligt att köpa med sig ett antal iphones från apple. Måste man ha olika kort, och går det på något vis att köpa fler iphones än 2 i New York, eller är det begränsat till bara 2 per person oavsett kort.

Men snälla läs och sök lite i trådarna så hittar du svar på frågorna.

I Las Vegas finns numera enbart 1.1.2 versioner i Apple Store.

  • Medlem
  • 2007-11-20 09:25
Ursprungligen av heiko:

I Las Vegas finns numera enbart 1.1.2 versioner i Apple Store.

Jag kan bekräfta detta. Tyvärr.

Ingen som vet nått om läget i San Francisco butikerna?

Update:
Förde över pengar till min kontakt i San F.
Men har läst runt lite och ångrat mig.
Känns som det är rätt kört att få tag i en 1.1.1 ver. =(

Dessutom verkar det i stort sätt omöjligt
att hacka ver. 1.1.2 enligt vad jag läst.
Skulle inte sätta mina pengar på att dem lyckas med
unlock på en 1.1.2 i första taget.

Senast redigerat 2007-11-20 15:28

Iphones runt San Francisco

Ursprungligen av drifter7508:

Ingen som vet nått om läget i San Francisco butikerna?

Update:
Förde över pengar till min kontakt i San F.
Men har läst runt lite och ångrat mig.
Känns som det är rätt kört att få tag i en 1.1.1 ver. =(

Dessutom verkar det i stort sätt omöjligt
att hacka ver. 1.1.2 enligt vad jag läst.
Skulle inte sätta mina pengar på att dem lyckas med
unlock på en 1.1.2 i första taget.

Jag pluggar utanför San Francisco för tillfället och hade hoppats på en 1.1.1 för en vecka sedan runt den 16e nov, men det ser mörkt ut tyvärr. Väntar på att upplåsningen ska grejas för 1.1.2, så ja, du har rätt, det är inte så enkelt. Cupertino ligger ju här uppe i trakterna med så det uppdaterades väl ganska snabbt här i the bay area. Åker hem om tre veckor så får hoppas på det bästa innan dess med 1.1.2an.

Köp ett TurboSim. Det jag läst så ska det funka även med 1.1.2.

Jag har sökt och sökt på forumet men inte hittat ngt vilket serienummer det är på 1.1.2 versionen??? Vad ska det stå på låden för att det ska vara en 1.1.1 och vad får det inte stå (=1.1.2)? Tänkte jag skulle kolla på lådan när jag står vid disken så att man i varje fall kan försöka att få en 1.1.1...

Tack för hjälpen!

EDIT: Hittade ngt om att det var 1.1.1 till v.44, ngn som kan bekräfta detta?

Senast redigerat 2007-11-20 17:32
  • Medlem
  • 2007-11-21 00:35
Ursprungligen av 356Speedster:

Jag har sökt och sökt på forumet men inte hittat ngt vilket serienummer det är på 1.1.2 versionen??? Vad ska det stå på låden för att det ska vara en 1.1.1 och vad får det inte stå (=1.1.2)? Tänkte jag skulle kolla på lådan när jag står vid disken så att man i varje fall kan försöka att få en 1.1.1...

Tack för hjälpen!

EDIT: Hittade ngt om att det var 1.1.1 till v.44, ngn som kan bekräfta detta?

Det finns ingen som kan bekräfta en sån sak. Inte så du är säker. Köper du en tillverkad i gränsfallstrakterna typ v.44-45 så är det bara att öppna lådan och ta emot överraskningen med ett leende.

Till er som beställt via Jet Carrier:
Det är väl måndagar som är deras tänkta dag att skicka sakerna från Usa, eller? Hur pass bra har detta följts?
Vilken dag var det när er beställning flyttades över till status: transit istället för mailbox?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-21 00:56

Köpte i Florida. Kan bekräfta 1.1.2 på V 46 där.

Okej, tack för infon. Det blir antagligen inköp idag i Boston, hoppas hoppas hoppas att det är 1.1.1...

När kan man börja ana att beställningen inte gick igenom hos AppleStore? Skickade igår kväll, så då var det ju ungefär mitt på dagen i USA. Dom har dragit pengarna från kortet, men jag har inte fått nåt mail. På AppleStore står det Not shipped, på min order.
Fast dom har väl så stor omsättning på varor att det kanske tar ett tag innan dom kommer till min order. Håller fortfarande tummarna att den ska gå igenom.

Visst får man nån orderbekräftelse med det mailet man får från AppleStore? Och då ska man skicka den bekräftelsen till JetCarrier när man gör sin bokning hos dom?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ne, det sket sig. Och nu skulle det ta upp till 30 dagar att få tillbaks pengarna. Tack för det Apple. Inte har dom nån support mail heller, bara telefon. Första företaget jag någonsin stött på de senaste åren som inte har support mail. Och har dom det så lyckas dom gömma den bra.
Kunde dom inte väntat med att dra pengar tills dom bestämt sig om dom skulle godkänna ordern eller inte? Idioter.

Jaha, då känns det lite kört. 5-6000 på tradera är lite väl saftigt. Ebay känns lite osäkert och americanshopper kan ju också bli dyrt om man åker på momsen.
Lite sur att det tog sån tid för mig att beställa. Hade jag insett att iPhone var så cool för nån månad sedan så hade det här ju funkat.

Nu får man väl vänta 6-7 månader på att den ska komma till sverige. =(

Senast redigerat 2007-11-21 18:13
Ursprungligen av raptorjr:

När kan man börja ana att beställningen inte gick igenom hos AppleStore? Skickade igår kväll, så då var det ju ungefär mitt på dagen i USA. Dom har dragit pengarna från kortet, men jag har inte fått nåt mail. På AppleStore står det Not shipped, på min order.
Fast dom har väl så stor omsättning på varor att det kanske tar ett tag innan dom kommer till min order. Håller fortfarande tummarna att den ska gå igenom.

Visst får man nån orderbekräftelse med det mailet man får från AppleStore? Och då ska man skicka den bekräftelsen till JetCarrier när man gör sin bokning hos dom?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ne, det sket sig. Och nu skulle det ta upp till 30 dagar att få tillbaks pengarna. Tack för det Apple. Inte har dom nån support mail heller, bara telefon. Första företaget jag någonsin stött på de senaste åren som inte har support mail. Och har dom det så lyckas dom gömma den bra.
Kunde dom inte väntat med att dra pengar tills dom bestämt sig om dom skulle godkänna ordern eller inte? Idioter.

Jaha, då känns det lite kört. 5-6000 på tradera är lite väl saftigt. Ebay känns lite osäkert och americanshopper kan ju också bli dyrt om man åker på momsen.
Lite sur att det tog sån tid för mig att beställa. Hade jag insett att iPhone var så cool för nån månad sedan så hade det här ju funkat.

Nu får man väl vänta 6-7 månader på att den ska komma till sverige. =(

Drog dom verkligen pengarna? Är dom inte bara "öronmärkta! så att säga. I så fall är det bara att ringa din bank så förs de tillbaka igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-21 22:02

Någon som har koll på läget i Los Angeles? Känner någon där som möjligtvis skulle kunna köpa en åt mig.

Ja jag borde ju få tillbaks pengarna. Men det är inte ett svenskt kort. Så banken sa att det kan ta upp till 30 dagar innan jag får tillbaks pengarna. Öronmärkta eller inte, jag kan inte använda dom Men får väl vänta och hoppas dom kommer tillbaks. Hade gärna fått dom lite snabbare så jag kan försöka få tag på en iPhone på nåt annat sätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 15:24

Någon som köpt lur i NY de senaste dagarna? Har en person på plats och undrar hur pass stor risken är att det är en 1.1.2 som ligger i någon av butikerna där...

Ursprungligen av tjompa:

Någon som köpt lur i NY de senaste dagarna? Har en person på plats och undrar hur pass stor risken är att det är en 1.1.2 som ligger i någon av butikerna där...

Om du har en person på plats så tycker jag den personen kan fråga personalen i butiken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 15:42
Ursprungligen av jonmannen:

Om du har en person på plats så tycker jag den personen kan fråga personalen i butiken.

Jag trodde att det var som att be om att bli nekad ett köp, bli utkastad ur landet och stämplad som terrorist.

Ursprungligen av tjompa:

Jag trodde att det var som att be om att bli nekad ett köp, bli utkastad ur landet och stämplad som terrorist.

Det tror jag inte. Beror väl på hur man säger det också. Skillnad på att säga.

"Hey does this come with the new 1.1.2 firmware that the haven´t hacked yet? Because I want 1.1.1 so I can use it in Sweden"

eller baka in det lite lättsamt när man frågar om telefonen typ

"So I read that you can update the iPhone thrugh iTunes and allways keep it up to date with all the new functions, which firmware is installed in this one?"

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-11-22 23:39

iPhone till salu

Svårt att säga om det finns några 1.1.1 telefoner kvar till försäljning i USA. Var i tre olika apple stores i florida förra veckan. De kunde/ville inte svara på vilken firmware det var i telefonerna. Köpte en i varje butik för att ha med hem. Alla tre innehöll 1.1.2.
En av telefonerna är just nu till salu.
Om det finns intresse för att köp den så hör av er.
Hade för övrigt inga problem att köpa tre telefoner så länge jag bara köpte två på samma kort. Inte heller några problem med tullen i USA.

Nov 21, 2007 2:25 PM

Försändelseundantag

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Kvarhållen, klarerad av myndighet(er) sedan flygplan lyft

2:25 PM

På lokalt FedEx-kontor

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Kan någon förklara för mig vad Kvarhållen, klarerad av myndighet(er) sedan flygplan lyft betyder? Förstår mig inte riktigt på det. Min iPhone skulle ha kommit idag, men det gjorde den inte.

Vad ska jag göra åt det?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-22 21:33

Kvarhallen klarerad av myndigheterna betydde atminstone nar jag kopte en begagnad MBP fran Japan att de (tullen) kontrollerade paketet och sedan kravde mig pa momsen for varan, dvs 25% plus nan liten avgift om jag minns ratt. Tog inte sa jattelang tid for dem att slappa den sen, men innan jag fick ut den fran posten var det alltsa bara att punga ut med momsen / tullen

Senast redigerat 2007-11-22 21:43
Bevaka tråden