- theplague
- Medlem ●
- Norrköping
JGG:
Vad är det dåliga?
Du kan eventuellt, beroende på vad AMEX har för regler, lägga till en adress till ditt kort(och SJÄLVKLART utan att det blir huvudadressen dit post skickas), beställa en iPhone dit och få den skickas av din polare.
Var det inte vad du ville?
Vad är det dåliga?
Har fått fram en bra deal att köpa en Iphone för 560$ med frakt. Säljaren säger att han ska märka den som gift. Vilket värde ska han sätta på den? Ska han inte använda original förpackningen?
ca 3700 kr, skulle slå till, svårt att få tag på mycket billigare om du inte åker över dit själv. Han ska sätta ett värde under 500 kr, så typ $70 max. Spelar nog ingen roll vilken förpackning han använder, den som Apple skickar ut är som en vanlig låda.
hallå!
Min bror skall åka till staterna i nästa vecka, cleaveland. Funderar på om jag ska låta han köpa en lur till mig där. Ser på apples hemsida att den kostar 399$ men då är det väl något abbonenang eller kan man betala kontant och bara gå därifrån med luren?
hallå!
Min bror skall åka till staterna i nästa vecka, cleaveland. Funderar på om jag ska låta han köpa en lur till mig där. Ser på apples hemsida att den kostar 399$ men då är det väl något abbonenang eller kan man betala kontant och bara gå därifrån med luren?
Sök här på forumet så får du svar runt detta.
hallå!
Igentligen måste man köpa abonemang, men jag antar du du har tänkt att hacka den/köpa turbosim. Se till att den brosa är beredd på att dom kommer säga att man Måste teckna abonemang och att telefonen inte har någon garanti om den förs utanför USA och liknande, det ska du också vara medveten om.
Man tecknar inte abonemanget vid kassan, utan när man kopplar in den i datorn, men det är då du ska hacka den etc...
Har fixat så en vän köper en till mig nu och tar hit den i mars. Segt att vänta men orkar inte få den skickad och tvingas betala moms och frakt. Sen riskerar man ju också att få den stulen. Två månader är ändå inte så länge.
Frågan är då om man ska vänta på en möjlig mjukvaroupplåsning eller köpa ett <insert random name>SIM nu eller lite senare?
Har en annan fråga som jag tyckte kanske var lite onödig att skapa en tråd för.
Jag kommer köra kontantkort på den så jag vill helst att den inte ska hålla på och hämta mail och uppdatera widgetar via edge/gprs. Hur kan man hindra ofrivillig uppdatering av mail och widgetar men ändå kunna skicka sms? För om jag mins rätt så måste man ha gprs för att kunna skicka sms.Vill fortfarande att dom ska uppdateras om jag trycker på dom om jag inte har tillgång till w-lan. Vill bara inte att den varje kvart eller vad det kan vara drar något öre från kortet.
theplague: Aha, vad bra, då kan jag kanske stänga av den helt. Kommer aldrig få för mig att börja surfa på edge.
JGG: Känns som det kan vara det bästa. Vore segt om jag köpte ett randomSIM nu och så kommer det mjukvaroupplåsning en månad senare.
Om man köper en iPhone från apple store på internet nu och skickar till en i USA riskerar man väl inte att få en med den nya programvaran? Står att den kommer skickas runt den 8-10:e och levereras mellan 10:e och 16:e. Känns som det vore sjukt om dom skickade mig en med nya programvaran redan i början av nästa vecka.
Kan man på något sätt genom något nummer på ordern se när den är tillverkad?
Om man köper en iPhone från apple store på internet nu och skickar till en i USA riskerar man väl inte att få en med den nya programvaran? Står att den kommer skickas runt den 8-10:e och levereras mellan 10:e och 16:e. Känns som det vore sjukt om dom skickade mig en med nya programvaran redan i början av nästa vecka.
Kan man på något sätt genom något nummer på ordern se när den är tillverkad?
Det enda är om serienummret står med.
Nope. Bara läckt ut till ett fåtal personer. Bland dom är ett gäng iphone hackers som börjat jobba på upplåsning av 1.1.2. Eller rättare sagt med att få tag på secpacket som kanske kan fixa en mjukvaroupplåsning. Förhoppningsvis har dom fixat det till när jag får min. Annars blir det någon TurboSim klon för 500 spänn.
Vad vet man, kanske 1.1.3 kommer man kunna låsa upp lika lätt som 1.1.1
Iaf så hoppas jag att 1.1.3 dröjer till slutet av månaden eller att man lyckas kunna låsa upp den på direkten eller med turbosim. Har en kompis som kommer kunna köpa åt mig om någon vecka.
Nu börjar jag känna mig rätt sugen på att köpa en.
Pappa ska till staterna nästa vecka, hade tänkt be honom köpa med en då.
Hur funkar den med Telias 3G kort vid ev. upplåsning?
Bryts samtalen ibland eller fungerar det inte alls?
När man låser upp eller Jailbreakar den, hur fungerar det då med iTunes?
Kommer iTunes tjata på mig hela tiden så fort en ny uppdatering finns ute?
Fungerar den som vilken iPod/iPhone som helst?
Priset på Apples hemsida (399$), inkluderar det den skatt som finns i varje stat (New York har 10% om jag minns rätt?)?
Det kliar i fingrarna nu..
Svar på dessa frågor uppskattas ENORMT!
Nej, den är inte inkluderad i vanliga priset. Skatten läggs till på dina 399$.
Antar attt iTunes tjatar lika mycket som när den vill att man ska uppdatera sin iPod, alltså är det bara att trycka nej, jag uppdaterar senare när jag själv vill ungefär. Antar att det är så, dock så vet jag ej då jag inte har någon.
Har sett i tråden att det är en del som köpt genom international orders, har gjort detsamma eller har beställt iaf, det jag undrar över är hur ni som gjort detta upplevde uppdateringen av tracking på fedex.com min står det fortfarande samma sak som i onsdags kväll "Jan 9, 2008 12:16 PM Försändelsedata skickade till FedEx".
Med tanke på att leveransen ska levereras inom 48h vilket gick ut imorse känns det lite konstigt, ringde till svenska fedex och pratade med kundtjänst han tyckte också det såg konstigt ut och tyckte jag skulle ta kontakt med säljaren vilket jag gjort via mail men har naturligtvis inte fått något svar än är väl fortfarande mitt i natten där borta.
Så ja hur gick det för er kunde ni följa ert paket eller dök de bara upp?
Tydligen hade det inte lämnat säljaren tidigare efter det gjort de har det gått bra att spåra försändelsen. Nu är det sen cirka 30h fast på arlanda dock där det är i "transit - försändelsen är redo att klareras" om jag förstått det hela rätt så har det inte kommit igenom tullen än? Eller har jag blandat ihop begreppen?