Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 05:29
Ursprungligen av Jalle_G:

Om jag ar i USa nu, vill skaffa en Iphone och lasa upp den nar jag kommer hem samt inte bryr mig vilken version det ar, hur gor jag da?

Det beror på hur länge du stannar. Om du åker hem innan den 11 juli och inte bryr dig om version, så är nog ditt enda alternativ att köpa en begagnad iPhone generation 1 (på e-bay). Om den inte redan är upplåst så kan du exempelvis följa instruktionerna på ifun.se för att ordna det själv.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-12 08:34

Vänta och se vad som hänfer efter den 11juli. Det verkar som om man kommer att kunna köpa 3G iphonen i Italien och England utan kontrakt. Kanske även i Sverige.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 08:40
Ursprungligen av Robo-X:

Vänta och se vad som hänfer efter den 11juli. Det verkar som om man kommer att kunna köpa 3G iphonen i Italien och England utan kontrakt. Kanske även i Sverige.
//Rob

Men nu vill han ju köpa en i USA Version har ingen betydelse

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-12 09:25

Poängen är att ingen vet just hur mycket det kommer att kosta, om det går att köpa utan abonnemag eller om det ens kan låsas upp. Det finns väl ingen anledning och få panik 1 månad före.

iPhone 1 är mer eller mindre omöjligt att få tag på just nu. Det blir nog till att vänta till den 11 juli.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Poängen är att ingen vet just hur mycket det kommer att kosta, om det går att köpa utan abonnemag eller om det ens kan låsas upp. Det finns väl ingen anledning och få panik 1 månad före.

iPhone 1 är mer eller mindre omöjligt att få tag på just nu. Det blir nog till att vänta till den 11 juli.

//Rob

Ok, om nagon kanner att de har en Iphone de vill salja nar den nya kommer sa ar det bara att PMa! Om nagon far reda pa nagot stalle i Cali dar det kan finnas, PMa mig.

Jag kan sticka till en Apple Store efter helgen som kommer och luska lite i nagot om ni vill, exempelvis fraga om man kommer behova aktivera den i affaren.

  • Medlem
  • Hedemora
  • 2008-06-17 01:07

Cracka ny iphonen?

jag är i usa nu :)óch ska på en appel store imorgon, och kolla hur det är. men går den nya att cracka och få svenska osv. som den gammla? nån som har någe koll??

Ursprungligen av Svante4:

jag är i usa nu :)óch ska på en appel store imorgon, och kolla hur det är. men går den nya att cracka och få svenska osv. som den gammla? nån som har någe koll??

Du kan inte ens köpa den nya så du kan sluta fundera...

  • Medlem
  • Hedemora
  • 2008-06-27 15:26

du kan låta bitter du

Ursprungligen av theplague:

Du kan inte ens köpa den nya så du kan sluta fundera...

det var mina amerikaska kollegor som sa att den fanns att köpa men så var ju cok inte fallet men men man överlever endå

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-05 13:23

inget är omögligt

kanske kommer som en chock för er men min polare har en Iphone 3g redan... han vägrar säga hur, han har hackat telefonen och använder comviq kompis..

have a good day:D

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-05 14:07

Osten10
Aktiv: Jul 2008
2 inlägg

Troligt.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-05 14:48

svar: ja

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-05 16:15
Ursprungligen av Osten10:

svar: ja

pics or it didnt happen.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-05 19:12

okej jag ber om att få nåra bilder då:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 02:06
Ursprungligen av Osten10:

okej jag ber om att få nåra bilder då:)

Vi väntar fortfarande på bilder

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-17 06:44
Ursprungligen av 20hz:

Vi väntar fortfarande på bilder

Det är klart vi gör O:-)

Så i stort sett kan man sammanfatta usa imort för 3g iphones som:

*onödig (eftersom de inte går att låsa upp)
*i stort sett omöjlig (eftersom man måste teckna abb i och med köpet)

edit: detta gäller just nu, kommer hack så ändras läget radikalt.

Senast redigerat 2008-07-17 10:48
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-07 17:20

So far så har jag läst att man kan köpa iPhone 3G "standalone unlocked" i både Italien samt Tyskland, likaså även i Frankrike fr om den 17 Juli och det är vad jag har förstått det bästa alternativet hittils; France's Orange Debuts iPhone For A Low Standalone Price -- IPhone -- InformationWeek .

Jag hittade dock detta företaget idag; http://www.welectronicsltd.com/advanced_search_result.php?keywords=iphone&x=0&y=0 . Någon som vet om det är fake?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-07 22:25
Ursprungligen av ROOLIN:

So far så har jag läst att man kan köpa iPhone 3G "standalone unlocked" i både Italien samt Tyskland, likaså även i Frankrike fr om den 17 Juli och det är vad jag har förstått det bästa alternativet hittils; France's Orange Debuts iPhone For A Low Standalone Price -- IPhone -- InformationWeek .

Jag hittade dock detta företaget idag; W Electronics Ltd - best deals on the net! . Någon som vet om det är fake?

Vet man aldrig, men första problemet är att man måste köpa minst tre st när det säljs internationellt. Quote från ett annat forum

Hello,

We can assure you that the iPhones will be unlocked for any operator. Unfortunately there is a minimum order of 3 iPhones for International customers. We will be happy to ship the product to Sweden and track it via UPS at your
request. All of our shipments are professionally packed to ensure the safety of
your items in route.
If you are interested all you have to do is place an order via our website.

Thank you,

William Calderon
Sales Assistant.
World Electronics LTD. CA, United States.

  • Medlem
  • 2008-07-07 23:22
Ursprungligen av ROOLIN:

So far så har jag läst att man kan köpa iPhone 3G "standalone unlocked" i både Italien samt Tyskland, likaså även i Frankrike fr om den 17 Juli och det är vad jag har förstått det bästa alternativet hittils; France's Orange Debuts iPhone For A Low Standalone Price -- IPhone -- InformationWeek .

Ursäkta, men den där artikeln är daterad 28 november 2007. Den har ingen som helst bäring på iPhone 3G...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-08 09:27

Jag sticker ner till St Tropez dagarna efter att telefonen lanseras i Frankrike. Frågan är om det är värt att betala 2200,- extra för den för att slippa 18 månaders bindning till mitt nuvarande 299+data hos telia?
122kr/månad högre blir kostnaden.
Vinsten blir operatörsoberoende för alltid.

  • Medlem
  • 2008-07-08 16:41
Ursprungligen av petterf:

Jag sticker ner till St Tropez dagarna efter att telefonen lanseras i Frankrike. Frågan är om det är värt att betala 2200,- extra för den för att slippa 18 månaders bindning till mitt nuvarande 299+data hos telia?
122kr/månad högre blir kostnaden.
Vinsten blir operatörsoberoende för alltid.

Om ett år kan du låsa upp din Telia-iPhone mot en avgift på 300:-

Köp telefonen i USA!!!!!! INTE I EUROPA/SVERIGE,

om man är dum och vill lägga ut mer pengar än man behöver sure knalla till en telia butik och kasta pengarna i sjön! Om du köper den från usa får du telefonen för runt halva priset, menar alltså att en 8 GB iPhone för 2000 kr? det kostar knappt en halv ful Nokia telefon här hemma. Du behöver inte heller binda dig till nåt dumt abonnemang och betala massa pengar varje månad.

Det enda som krävs är att du laddar ner Ziphone, (sök på google efter Ziphone), stoppa i sladden till din iPhone, och vipps, en Jailbrekad och upplåst iPhone! kan det bli svårare?:)

Dom nya iPhones som säljs i usa har även dom 3g, och gps så vad spelar det för roll?

Om du vill ha telefonen på svenska? ja vafan bara och installera!

och det bästa är att du kan fylla resväskan till den spricker med iPhones, tullen i usa kan bara titta på, och den svenska tullen har sällan kontroller.

Köpte precis 5 st iPhones från butiken i New York, den enda nackdelen är att man ska inte hoppas på för mycket, när jag kom till butiken förväntansfull så var dom helt slut, och dom säger att dom "inte" vet när dom får in fler. Senare samma dag var det kö från central park ner till butiken, Dom hade kommit in!:D:D:D:D:D:DD:D:D:D men åk inte med för höga förhoppningar, dom kan vara slut i alla butiker,

puss!;)

Alla rykten om att snart måste man teckna abonnemang för att köpet ska lyckas, glöm!

Dom ren odlade Apple butikerna kommer att sälja telefonen cash. Dom enda sne seglarna är väl isånnafall AT&T, där måste du tecka för typ 18 mån... eller nåt

  • Medlem
  • 2008-07-09 17:32

1. Det måste väl varit iPhone 2g/edge som helt plötsligt fanns I butik igen? Oväntat men inte omöjligt.

2. Vad har du för belägg för att iPhone 3G skulle säljas helt obunden? Allt vi hört så här långt talar emot.

om man skulle vilja köpa en första genarationens iPhone, vart gör man det billigast nu? nu när firmware v2 finns ute och det verkar som den är knäckt, ska man då köpa en i obruten kartong? jag såg nämligen på IO att man kunde välja på att köpa den på det viset.

  • Medlem
  • Lilla Edet
  • 2008-07-12 19:10

Har ni sett någon färsk information om möjligheterna att köpa en iPhone 3G i USA, om man inte är amerikansk medborgare? Jag befinner mig i New York just nu och skulle gärna köpa (minst) en.

I tidningarna har man de senaste dagarna kunnat läsa att alla som kommer till butikerna måste ha med sig sitt "social security number" m.m. för att köpet ska gå igenom. Dessutom har jag inte hört om det går att "köpa loss" telefonerna än, dvs utan abonnemang. Att InternationalOrders säljer (för $799) tyder ju däremot på att det går att få tag på dem utan abonnemang.

Har någon här hört något?

såg i någon tråd någon som hade mailat & fått svar ifrån W Electronics men jag hittar inte det inlägget. jag funderar på att handla där så jag har mailat dom några frågor. jag postar väl svaret här när/om jag får något.

  • Medlem
  • 2008-07-13 17:33
Ursprungligen av andreasthorn:

såg i någon tråd någon som hade mailat & fått svar ifrån W Electronics men jag hittar inte det inlägget. jag funderar på att handla där så jag har mailat dom några frågor. jag postar väl svaret här när/om jag får något.

Gör gärna det.
Jag sitter rätt nära dem här borta just nu men kan inte få tag i dem på tel heller. Egentligen tyder allt på att det är nåt skumt men man kan ju inte låta bli att göra lite extra för att kolla upp när det vore så extremt bra om det var äkta...

Ursprungligen av andreasthorn:

såg i någon tråd någon som hade mailat & fått svar ifrån W Electronics men jag hittar inte det inlägget. jag funderar på att handla där så jag har mailat dom några frågor. jag postar väl svaret här när/om jag får något.

ok, fått svar nu. jag ställde lite frågor som: skatter, fraktkostnad, tullavgifter, garanti mm. detta var svaret jag fick:

"Andreas ,

Our products can be used anywhere in the world. iPhones are 100% SIM unlocked.We assure you that our products include International Warranty.All orders include 100% refund policy . You will have 10 days inspection period. If you will find anything wrong with our merchandise you will send back on our fees.We ship to Sweden and the shipping cost will be arround 35Euros. We will ship you the products form Spain so there will be no custom charges.The iPhones are new in box.

Please remember that minimum order quantity for iphone is 3 pcs.Our stock is limited. So please hurry up and place an order via our website.

Thank you"

låter ju bra, tror jag drar iväg en order idag......

Över 900 dollar för en Iphone 3G 16GB från Internationalorders och då har jag inte ens räknat in frakten från USA. Eller moms. Det är nog bäst att vänta tills de börjar dyka upp på Blocket i parti och minut.

Bevaka tråden