Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 21:40
Ursprungligen av matteegget:

Ska till Italien i sommar tycker ni jag ska köpa en iPhone 3GS olåst där (går det att köpa olåst där?) Ska i Augusti flytta till USA i ett år så tycker ni kanske jag ska vänta och köpa en olåst där (går det?) Om jag köper en olåst i affären i Italien eller i USA vad tror ni den kommer gå på då? Tack i förhand.

Ingen som vet detta än.

Men i USA lär den inte bli olåst.

okej vet någon vad det kostar att ha en iphone i usa då? Alltså i månaden

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 21:49
Ursprungligen av matteegget:

okej vet någon vad det kostar att ha en iphone i usa då? Alltså i månaden

att.com

tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 22:08
Ursprungligen av matteegget:

tack!

Du förstår att den är låst till AT&T? Och den går inte att låsa upp!

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 22:19
Ursprungligen av Robo-X:

Du förstår att den är låst till AT&T? Och den går inte att låsa upp!

//Rob

Inte går att låsa upp just nu

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 00:14
Ursprungligen av zappee:

Inte går att låsa upp just nu

Och förmodligen inte när den är väl släppt. I så fall skulle det senaste basebandet vara upplåst men det är den inte och det blir inte lättare att låsa upp den nyare basebandet. Jailbreak tror jag kommer gå rätt fort men att låsa upp kommer att dröja länge.

//Rob

Usa

Ska tlll New York i augusti. Undrar om man kan köpa 58 stycken och ge bort till vänner på 99.se?? Den kanske kan jailbreakas om någon månad,,,:cool:

Ursprungligen av hakanbjorkman:

Ska tlll New York i augusti. Undrar om man kan köpa 58 stycken och ge bort till vänner på 99.se?? Den kanske kan jailbreakas om någon månad,,,:cool:

58 st räcker tyvärr inte. Vi är många fler på 99.se... Dessutom är de ju låsta till AT&T och säljs bara med abonnemang.

Och jag som bor i Italien kommer förhandsteckna mig för en hysterisk massa telefoner i varenda butik jag känner till

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 23:02
Ursprungligen av scooterbabe:

Och jag som bor i Italien kommer förhandsteckna mig för en hysterisk massa telefoner i varenda butik jag känner till

Står det någonstans att det fortf. kommer vara upplåsta i Italien?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 00:18
Ursprungligen av zappee:

Står det någonstans att det fortf. kommer vara upplåsta i Italien?

Det är förbjudet enligt lag i Italien att sälja sim låsta mobiltelefoner. Så det är 100% säkert att den kommer att vara upplåst i Italien, Belgien och Grekland.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-15 21:26
Ursprungligen av Robo-X:

Det är förbjudet enligt lag i Italien att sälja sim låsta mobiltelefoner. Så det är 100% säkert att den kommer att vara upplåst i Italien, Belgien och Grekland.

//Rob

Säljare på media markt i belgien sade att det fortfarande förekommer att upplåsta iphones säljs i Italien vilka således tagits in från andra marknader, vanligen USA. Kan vara lögn och förtal.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-15 23:40
Ursprungligen av jonasolof:

Säljare på media markt i belgien sade att det fortfarande förekommer att upplåsta iphones säljs i Italien vilka således tagits in från andra marknader, vanligen USA. Kan vara lögn och förtal.

Det är säkert sant men då är telefonerna inte sålda hos TIM eller Vodafone. Det är säkert några som kränger dem över eBay eller liknande.

//Rob

Jadå det förstår jag men eftersom ja ska bo där i ett år så kanske ja kan teckna ett ;D

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-09 11:29

Den här tråden handlar om import av telefoner från USA... inte om upplåsning/dev-team, rensade ett antal inlägg. (Vill ni diskutera upplåsning av 3.0 / iPhone 3GS så gör det här: http://www.99.se/upplasning-jailbreak/ )
Håll er till ämnet.

/Mod

Köpa iPhone 4 i USA

Sökt lite nu men hittar inga direkta svar;
Jag åker till NYC på Måndag och har tänkt köpa iPhone 4. Utan abb såklart. Dom måste väl fungera med alla operatörer här i SWE? Dom är väl inte låsta till AT&T när man köper dom för fullpris i en Apple-store?

Ursprungligen av stroessel:

Sökt lite nu men hittar inga direkta svar;
Jag åker till NYC på Måndag och har tänkt köpa iPhone 4. Utan abb såklart. Dom måste väl fungera med alla operatörer här i SWE? Dom är väl inte låsta till AT&T när man köper dom för fullpris i en Apple-store?

Det finns inget "fullpris" i USA. Alla iPhone som säljs i USA är låsta till AT&T, och kräver att man tecknar sig för ett AT&T-abonnemang.

"Can I buy an iPhone without an AT&T contract?
No. iPhone requires a two-year AT&T wireless service contract."

iPhone 3GS & iPhone 4 - Apple Store (U.S.)

Vill du ha olåst, obundet och osubventionerat så får du söka dig till England, Frankrike eller Italien.

Senast redigerat 2010-07-22 23:03

Det går faktiskt att köpa iPhone 4 olåst i USA. Jag var i Apple butiken i Georgetown i Washington i förra veckan, var de bekräftade att man kunde köpa en 16Gb för $599 utan kontrakt hos AT&T. Köper man utan kontrakt kan man sedan be AT&T om att få telefonen upplåst. Tyvärr hade de inga telefoner i lager, så jag fick inte med mig någon telefon hem.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-26 18:01
Ursprungligen av sandqvist:

Det går faktiskt att köpa iPhone 4 olåst i USA. Jag var i Apple butiken i Georgetown i Washington i förra veckan, var de bekräftade att man kunde köpa en 16Gb för $599 utan kontrakt hos AT&T. Köper man utan kontrakt kan man sedan be AT&T om att få telefonen upplåst. Tyvärr hade de inga telefoner i lager, så jag fick inte med mig någon telefon hem.

Vet inte vad de sade till dig men Apple har blivit stämda nyligen i USA för att man inte kan låsa upp iPhone även efter 2 år kontraktet har gått ut. Man kan köpa iPhone till full pris ($599) men den är fortfarande simlåst till AT&T. Kanske har det ändrats de senaste 2 veckorna men jag tvivlar starkt på det.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-26 20:17
Ursprungligen av sandqvist:

Det går faktiskt att köpa iPhone 4 olåst i USA. Jag var i Apple butiken i Georgetown i Washington i förra veckan, var de bekräftade att man kunde köpa en 16Gb för $599 utan kontrakt hos AT&T. Köper man utan kontrakt kan man sedan be AT&T om att få telefonen upplåst. Tyvärr hade de inga telefoner i lager, så jag fick inte med mig någon telefon hem.

Nej, det går inte att köpa olåst och ATT låser inte upp några telefoner.

Se Locating iPhone wireless carriers

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-08-03 18:42

Vad kostar en 16gb i USA? och går den att köpa cash för 599 dollar? (16gb) ?

Det enda som behövs för att användas i sverige = Jailbreak?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-03 19:01
Ursprungligen av kappy:

Vad kostar en 16gb i USA? och går den att köpa cash för 599 dollar? (16gb) ?

Det enda som behövs för att användas i sverige = Jailbreak?

iPhone 3GS & iPhone 4 - Apple Store (U.S.)

"Can I buy an iPhone without an AT&T contract?
No. iPhone requires a two-year AT&T wireless service contract."

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-03 21:18
Ursprungligen av kappy:

Vad kostar en 16gb i USA? och går den att köpa cash för 599 dollar? (16gb) ?

Det enda som behövs för att användas i sverige = Jailbreak?

Funderat på att läsa tråden innan?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-08-04 00:03

Läst om folk som gått in i Apple-stores i usa och köpt en för 599 dollar, dock låst till at-t? Ingen som har erfarenhet av det? Då ska väl en jailbreak räcka?

Ursprungligen av kappy:

Läst om folk som gått in i Apple-stores i usa och köpt en för 599 dollar, dock låst till at-t? Ingen som har erfarenhet av det? Då ska väl en jailbreak räcka?

Ja, så länge du lyckas signa en på ett AT&T-abonnemang. eller kontant.

Jailbreak ordnar sig alltid.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 01:00

Jailbreak är inte samma sak som att låsa upp telefonen. Det är olika saker och bara för att det finns en jailbreak just nu då fungerar den endast på redan aktiverade telefoner. Och det kan endast göras om du har ett kontrakt med den operatör som telefonen är låst till. I USA är det AT&T.

Och när den är aktiverad och jailbreakad så kan du fortfarande inte använda en annan operatör eftersom det finns ingen upplåsning för iphone4 ännu. Då är det enklare och billigare att köpa den olåst i England.

//Rob

Exakt hur många gånger ska samma sak behöva tas om och om och om och om och om och om igen i samma tråd?!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-08 11:16

Nu finns det både jailbreak och upplåsning för iphone 4 och firmware 4.0.1 men när 4.1 släpps så måste alla som jailbreakar och låser upp stanna på 4.0.1 eftersom det blir inte lika enkelt att låsa upp och jailbreaka telefonen.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-24 16:59

Kanada tillhör ju Amerika så därför postar jag en liten undran här. I kanada går de olåsta 16GB/32GB versionerna av iPhone4 på 659/779 kanadensiska dollar vilket motsvarar ca 4400/5200 svenska kronor enligt valuta.se. Tycker det verkar ganska billigt, eller har jag missat något något väsentligt? Är ute till sjöss och kommer fram till Halifax, Kanada på söndag. Vi ska även förbi New York några dagar efter det. Var bör man slå till tycker ni? Alternativet är ju att tjanga en i Sverige men det borde väl vara dyrare.

Bevaka tråden