Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-25 17:15

för mitt kalas på international orders blev jag debiterad typ $700 alltså drygt 4600 kr för allt med frakt osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-25 18:15
Ursprungligen av vobb:

för mitt kalas på international orders blev jag debiterad typ $700 alltså drygt 4600 kr för allt med frakt osv.

nice, du får säga till när du får den och har kollat så att det här med SWEDISH HACKED VERITION är som det ska , har du tre , för det har jag , och det stod här uppe att tre är det ända som itne funkar efter som dom bläddrar mellan 3G och gsm

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-25 22:01
Ursprungligen av fji123:

nice, du får säga till när du får den och har kollat så att det här med SWEDISH HACKED VERITION är som det ska , har du tre , för det har jag , och det stod här uppe att tre är det ända som itne funkar efter som dom bläddrar mellan 3G och gsm

Jag får den antagligen imorgon om det inte blir några problem på vägen. Vad jag vet fungerar inte iPhone med 3G och eftersom Tre BARA använder 3G lär det inte fungera. Kan inte tänka mig att någon lyckats hacka den så den fungerar med 3G heller för det borde styras av hårdvara. Det skulle väl vara om George Hotz själv hade fixat en iPhone med 3G i så fall

Tre funkar inte med iPhone, eftersom dom använder USIM och iPhone inte har stöd för det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-27 14:21

Nu fick jag avgifter i efterhand

Köpte och importerade en 1.02:a via International Orders för några veckor sedan. Och nu fick jag hemskickat avgifter/skatt/tull i efterhand. Givetvis hade jag detta i åtanke, så jag visste om det. 289 kr var ju inte mycket. Dock är detta från FedEx som fraktade/levererade. Kanske kommer något mer? Återstår att se.

JGG: Kan du berätta exakt vilken butik som kräver kreditkort?
Kan vara bra för oss andra att veta.
Handlade du ingen där pga risken att du då inte kan handla fler eller var det av någon annan anledning?

hmm hade tänkt o be en kompis som bor i usa att ta med en telefon hem till sverige men är det några problem att bara köpa telefonen i affären utan att täckna något abonnemang? hur mycket i svenska pengar blir all kostnad, utan frakt för han tar med den själv?

  • Medlem
  • 2007-10-28 15:31

jag har ett visa kort hos SEB och ett visa electron hos swedbank som man kan skapa e-kort med. Tror ni dessa funkar på apple.com hemsida? Om man provar, får man på direkten veta om köpet går igenom? Så att inte dom fryser $X i 10 dagar, sedan får man pengarna tillaka. Måste namnet vara samma på mottagerens namn vara samma som på kreditkortet?

Har väldigt bråttom, ursäkta för det.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-28 19:37
Ursprungligen av JGG:

jag har ett visa kort hos SEB och ett visa electron hos swedbank som man kan skapa e-kort med. Tror ni dessa funkar på apple.com hemsida? Om man provar, får man på direkten veta om köpet går igenom? Så att inte dom fryser $X i 10 dagar, sedan får man pengarna tillaka. Måste namnet vara samma på mottagerens namn vara samma som på kreditkortet?

Har väldigt bråttom, ursäkta för det.

Om du får orderbekräftelse och lite senare ett mejl som säger "Your iPhone is coming", och du ser att de reserverat pengarna på ditt konto så kan du i stort sett vara säker på att ditt köp gått igenom. Om de inte drar pengar och du inte får något bekräftelsemejl inom någon timme, så lär det dyka upp ett mejl som säger att det är förbjudet att beställa till utlandet.

Så de fryser inga pengar om ditt köp inte går igenom.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-10-28 16:17
Ursprungligen av fredrikr:

hmm hade tänkt o be en kompis som bor i usa att ta med en telefon hem till sverige men är det några problem att bara köpa telefonen i affären utan att täckna något abonnemang? hur mycket i svenska pengar blir all kostnad, utan frakt för han tar med den själv?

http://www.forex.se/ Svårare kan det inte bli.
299dollar eller 399dollar beroende på om du ska ha 4 eller 8GB. Sedan plus tax ca. 8-9% + eventuell svensk moms (25%). Ingen tull tillkommer på elektronik från USA.

Hej!

Har läst igenom tråden nu och det verkar ju alltså så att om jag beställer en iPhone 8bg från Apple.com och skickar hem den med Jetcarrier så kommer hela kalaset att gå på 3400 kronor?

Tack på förhand,
Shejken

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-28 20:51
Ursprungligen av Shejken:

Hej!

Har läst igenom tråden nu och det verkar ju alltså så att om jag beställer en iPhone 8bg från Apple.com och skickar hem den med Jetcarrier så kommer hela kalaset att gå på 3400 kronor?

Tack på förhand,
Shejken

Det stämmer helt, Shejken. Min kommer i morgon!! 2750 + moms gick kalaset på levererat och klart. Ingen tull som sagt på mobiler från USA.

Hej!

Har lagt en order hos apple.com på 2 iphones som ska gå via jetcarrier.
Skrev adressen enligt:
Namn
601 W Linden Ave Suite
JetCarrier XXXXX
Linden, NJ 07036

Telefon: 908-9981152

Betalade med svenskt visa. Har inte fått någon orderbekräftelse och inga pengar har dragits men har heller inte fått något mail om att ordern inte gått igenom. Men det har nu gått några timmar så det verkar ju vara kört.

Jag klickade i att adressen var en företagsadress, kan väl inte haft med det att göra?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-28 20:55
Ursprungligen av mmaarrttiinn:

Hej!

Har lagt en order hos apple.com på 2 iphones som ska gå via jetcarrier.
Skrev adressen enligt:
Namn
601 W Linden Ave Suite
JetCarrier XXXXX
Linden, NJ 07036

Telefon: 908-9981152

Betalade med svenskt visa. Har inte fått någon orderbekräftelse och inga pengar har dragits men har heller inte fått något mail om att ordern inte gått igenom. Men det har nu gått några timmar så det verkar ju vara kört.

Jag klickade i att adressen var en företagsadress, kan väl inte haft med det att göra?

Du har fyllt i helt rätt (inkl. företagsadress = ja), men tyvärr går vissa order inte igenom ändå. Har ingen logisk förklaring till detta. Jag och svågern har samma typ av företagskort, fyllde i på exakt samma sätt - ändå gick min order igenom men inte hans.

Är det bara att försöka igen om det inte fungerar med annat kort eller ska man skapa ett nytt konto, undrar hur bra koll dom har?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-28 21:07
Ursprungligen av mmaarrttiinn:

Är det bara att försöka igen om det inte fungerar med annat kort eller ska man skapa ett nytt konto, undrar hur bra koll dom har?

Du kan prova med ett nytt konto men jag tror tyvärr krånglet är kopplat till kreditkortet. Svågern testade med tre olika konton, utan att lyckas... Men hoppas det löser sig för din del.

Hej alla Förakt skumma igenom den här tråden men undrar hur det är med momsen?

Har alla ni som beställt och fått era iphones måstat betala moms?

Jag bestälde en här förra veckan vi Ebay och den är påp väg över att Atlanten.

Vad tror ni risken är att man får betatla moms på den?
och hur går det till i så fall?

Tacksam för svar :S

Närvös över att jag kanske inte gorde en så bra deal ändå.....

Tack för svaret mmaarrttiinn

Ja jag köpte min via Ebay hadde ju fan inte set den här tråden... Nå om den blir för dyr så säljer man den på blocket väntar tills den kommer nya varianter och man själv är i USA....

Nå håller tummarna att det inte blir moms....

Så här står det på USPS sida
Detailed Results:

Bullet Into Foreign Customs, October 29, 2007, 9:14 am
Bullet Arrived Abroad, October 29, 2007, 9:14 am, SWEDEN
Bullet International Dispatch, October 27, 2007, 12:04 pm, LOS ANGELES
Bullet Processed, October 27, 2007, 12:00 pm, LONG BEACH, CA 90810
Bullet Processed, October 26, 2007, 5:03 pm, SANTA ANA, CA 92799
Bullet Acceptance, October 26, 2007, 10:38 am, ORANGE, CA 92856
Bullet Electronic Shipping Info Received, October 26, 2007

Så får se hur länge den fastnar där...

Hoppas du får din snart...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-29 15:55

Sweeeeeeet! Nu fick vi våra! Oh, sicken lur...magnificent!
Ikväll skall det bli upplåsning och aktivering!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2007-10-29 19:59

Kan inte någon gullig sätt ihop en guide till jetcarrier. Eller finns det hur man ska göra på deras hemsida?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-29 20:23
Ursprungligen av groeben:

Kan inte någon gullig sätt ihop en guide till jetcarrier. Eller finns det hur man ska göra på deras hemsida?

Allt står väldigt tydligt på deras hemsida. Hur du gör mer specifikt på Apple Online Store finns att läsa i denna tråden.

Jag kan intyga att det funkar kanon! Leveranstid mellan 10-14 dagar beroende på när du beställer i veckan (avgång från USA till Norge/Sverige på måndagar).

Ursprungligen av Hanok:

Allt står väldigt tydligt på deras hemsida. Hur du gör mer specifikt på Apple Online Store finns att läsa i denna tråden.

Jag kan intyga att det funkar kanon! Leveranstid mellan 10-14 dagar beroende på när du beställer i veckan (avgång från USA till Norge/Sverige på måndagar).

Tillkommer det svensk moms eller betalar du bara produkten+frakt till jetcarrier+deras avgift(179)?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-29 22:46
Ursprungligen av Lindroth:

Tillkommer det svensk moms eller betalar du bara produkten+frakt till jetcarrier+deras avgift(179)?

Svensk moms tillkommer (25%).

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2007-10-29 21:23
Ursprungligen av Hanok:

Allt står väldigt tydligt på deras hemsida. Hur du gör mer specifikt på Apple Online Store finns att läsa i denna tråden.

Jag kan intyga att det funkar kanon! Leveranstid mellan 10-14 dagar beroende på när du beställer i veckan (avgång från USA till Norge/Sverige på måndagar).

Okej då ställer jag lite frågor istället eftersom jag inte hittar det i den här tråden.
På apple finns det billing address och shipping address ska jag fylla i min jetcarrier address eller min egen address?

Sen lite frågor på Jetcarriers hemsida. Vad ska jag skriva på avsändare och beskrivning?

Sorry för kanske dumma frågor men det vore schysst med svar eftersom jag nu har väntat alldeles för länge på en iphone.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-29 22:48
Ursprungligen av groeben:

Okej då ställer jag lite frågor istället eftersom jag inte hittar det i den här tråden.
På apple finns det billing address och shipping address ska jag fylla i min jetcarrier address eller min egen address?

Sen lite frågor på Jetcarriers hemsida. Vad ska jag skriva på avsändare och beskrivning?

Sorry för kanske dumma frågor men det vore schysst med svar eftersom jag nu har väntat alldeles för länge på en iphone.

JetCarrier på båda adresserna. Ditt namn överst, sedan JC:s gatuadress, sist JetCarrier + ditt nummer hos dem.
Avs, beskrivning: Skriv som det är, dvs Apple Store och iPhone mobile phone! Behovs inga hemligheter för JC.

Nu har det gått 24 timmar sedan jag la min order, har inte hört nånting, ingenting verkar hända. ska man kanske avbeställa den ordern och testa på nytt?

Ni andra verkar ju ha fått mail direkt om det fungerat?

Om någon lyckas få igenom en beställning via apple.com och jetcarrier så skriv gärna här, jag har försökt två ggr utan att lyckas, får inte ens en bekräftelse på min order.

Jag lyckades att beställa min iPhone via apple.com med jetcarrier igår. Jag skrev enligt följande:
Namn
601 W Linden Ave Suite
JetCarrier XXXXX
Linden, NJ 07036
Telefonnr.
Jag betalade med ett VISA kort från Handelsbanken och det funkade finfint. Jag fick en orderbekräftelse via mail på ca 1tim efter beställning.

Hoj, jag får sälla mig till sällskapet som beställt iPhone m JetCarrier, beställde från AppleStore igår, ser ut som att den kommer nå Linden i god tid innan måndag, vilket kanske betyder att den når Sverige i mitten av nästa vecka? Eller hur snabbt går det ni som har beställt?

Köpa i USA

Jag har som många andra en kompis som skall åka till USA snart. Han ska köpa en iPhone åt mig. Utifrån vad jag har läst i forumet så verkar det som att det inte kommer att fungera i och med att han är svensk och inte har ett amerikanskt ID. Stämmer det?

Är det enda sättet att undgå detta att beställa en telefon via Apple Stor till en adress till någon i USA som han sedan hämtar upp och tar med sig hem?

Om han har en amerikansk kompis, kan den köpa telefonen åt mig i en Apple Store utan att behöva teckna abbonnemang?

Ber om ursäkt om jag tar upp "gamla frågor", men villkoren för köp verkar ju ändras hela tiden. Är grymt tacksam för ett snabbt svar, då han åker snart. Tack på förhand!

Bevaka tråden