Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-28 11:36
Ursprungligen av bjoernEn1:

Okej, hur gjorde när du beställde från Apple, tog du så att både shipping och billing gick till JetCarrier sen betalade du med kort? Sen efter att man har beställt ska man gå in på JetCarrier och boka en plats på flygplanet då?

Tjena bjoernEn1,

Japp, jag gjorde precis så. Bokade plats på JC efteråt och mejlade Applefakturan till dem som underlag till förtullning. Läs tidigare inlägg i denna tråden för mer precisa instruktioner när du lägger beställningen på Apple Online Store.

Upplåst iphone med SwePhone?

Hej!

Har nu bestämt att köpa mig en iphone via ebay. Det är en version 1.1.1 och den är upplåst, kommer det fungera att låsa upp den med SwePhone 1.1.1 så man får svenska menyer osv?

Tack för hjälpen!

Köpa iPhone i amerikanska butiker

Hej,

Vad säger butiksbiträdet när man köper en iPhone över disk i USA?
Åker man på någon extra kostnad för ett AT&T abonnemang som man inte tänker använda.
Hur kringgår man det eller säger man helt enkelt att man vill ha utan abonnemang?

Hur gjorde ni som köpt era iPhones över disk?

/Jimmy

Jag har en del erfarenheter av AT&T och AppleStores vid det här laget

Situationen har förändrats en hel del senaste månaden och kommer säkert förändras igen framöver i takt med vad som händer med uppdateringar och upplåsningar.

Detta gäller generellt just nu:

- AT&T säljer inte telefoner utan att du har amerikanskt social security number och deponerar $500 per telefon som du kan ringa för med AT&T.

- AppleStore säljer två telefoner per kund utan frågor.

Undantagen:

- Vi fick köpa telefoner på en AT&T efter att ha visat amerikanskt ID-kort och snackat lite om "GoPhone kontantkort".

- Ett par AppleStores ändrade regler i lördags och tar inte längre emot kontant betalning vid köp av iPhone. Om du betalar med kreditkort så registreras köpet/kortet så att du inte kan köpa fler på andra butiker.

Ursprungligen av Björnström:

- Ett par AppleStores ändrade regler i lördags och tar inte längre emot kontant betalning vid köp av iPhone. Om du betalar med kreditkort så registreras köpet/kortet så att du inte kan köpa fler på andra butiker.

Men funkar det att betala med ett svenskt kreditkort på applestore?

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 21:06
Ursprungligen av Stoffen:

Men funkar det att betala med ett svenskt kreditkort på applestore?

Mvh

Funkade för mig i fredags

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-24 23:25
Ursprungligen av Stoffen:

Men funkar det att betala med ett svenskt kreditkort på applestore?

Mvh

Japp, funkade för mig för en dryg vecka sedan. Nu är två st iPhones på väg via JetCarrier till mig. Norrmännen säger att de kommer på fredag!

Ursprungligen av Björnström:

- Ett par AppleStores ändrade regler i lördags och tar inte längre emot kontant betalning vid köp av iPhone. Om du betalar med kreditkort så registreras köpet/kortet så att du inte kan köpa fler på andra butiker.

Vill du dela med dig om informationen?
Vilka AppleStore registrerar köpet/kortet så att man inte kan köpa fler?
Kan man kringgå "problemet" genom att använda sig av flera kreditkort?
Eller "spärrar" de den personen som legitimerar sig också? Alltså namnet?
Gäller det även amerikanska medborgare?

Okej, tack för det snabba svaret. Då vet jag lite vad som väntar när jag kliver in i affären.

www.international-orders.com är det enda stället man kan beställa ifrån nu?
599 dollars är ju rena rånet mot det priset dem hade innan?
För det priset kan man ju lika gärna köpa en lur från Blocket.
Finns det verkligen inte någon billigare möjlighet =(

Fick inte "Order acknowledgement" på någon av mina ordrar. Har försökt både med mitt AMEX samt Mastercard e-kort, var jag har fått ett nytt nummer vid varje försök. Men det har inte hjälpt utan resultatet har varit detsamma varje gång. Har tagit upp till 12 timmar innan jag fått mail att de gjort cancel på min order.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-24 16:36

Yes! Har nu beställt en rackare från International Orders. Tar det verkligen bara 2 dagar ? E så fruktansvärt sugen på den nu kan knappt sova på nätterna

Billigaste från international orders kommer ju gå på över 5.000:- med frakt, tull
och allt. Billigare nya lurar finns ju på Blocket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 19:42

http://www.99.se/register.php?a=act&u=17366323&i=28053977

är det där nått att lita på ? kan jag bara beställa hem den, sätta in mitt tre kort och köra som vanligt med svensk tangent bord och allting
nån som har köpt där ifrån ? nått att satsa på
om det är det beställer jag direkt !!!!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-24 19:44
Ursprungligen av fji123:

http://www.99.se/register.php?a=act&u=17366323&i=28053977

är det där nått att lita på ? kan jag bara beställa hem den, sätta in mitt tre kort och köra som vanligt med svensk tangent bord och allting
nån som har köpt där ifrån ? nått att satsa på
om det är det beställer jag direkt !!!!

Din länk är nog fel..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 19:48

http://www.international-orders.com/index.php?option=com_emporium&page=shop.browse&category_id=0&keyword=iphone&manufacturer_id=0&Itemid=4&orderby=product_name&limit=50&limitstart=0

"This is a completely unlocked iPhone in Swedish with Swedish menus and keyboard. Guaranteed to work with any GSM including Telia, Telenor, Tre och Tele2
"

där har ni förlåt som fan ! är det nått att lita på ?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-24 19:52

Idag skickades mitt paket från JetCarrier i Norge. Fick även fakturan på moms+frakt via mail från dem. Ingen tullavgift på mobiltelefoner (vilket jag inte trodde heller), men moms (25%) lades på. Så totalt betalade jag $399 per telefon + 25% moms samt 279:- i fraktkostnad från USA via Norge till Sverige. Köpte 2 telefoner, annars hade jag kanske klarat mig på 179:- frakt.

Totalt för en styck iPhone betalar jag alltså 3400:- inkl moms. Klart överkomligt!

Hoppas bara Posten hinner leverera innan helgen, men det ska nog hinnas med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 19:53
Ursprungligen av skamuel:

Idag skickades mitt paket från JetCarrier i Norge. Fick även fakturan på moms+frakt via mail från dem. Ingen tullavgift på mobiltelefoner (vilket jag inte trodde heller), men moms (25%) lades på. Så totalt betalade jag $399 per telefon + 25% moms samt 279:- i fraktkostnad från USA via Norge till Sverige. Köpte 2 telefoner, annars hade jag kanske klarat mig på 179:- frakt.

Totalt för en styck iPhone betalar jag alltså 3400:- inkl moms. Klart överkomligt!

Hoppas bara Posten hinner leverera innan helgen, men det ska nog hinnas med.

vart beställde du ifrån ?
och är den ohackad

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-24 19:59
Ursprungligen av fji123:

vart beställde du ifrån ?
och är den ohackad

Jag beställde direkt från amerikanska Apple Store (http://www.apple.com/store/), leveransen gick till JetCarriers adress vilka tog hand om transporten hit. Läs genom denna tråden, finns flera andra som gjort på samma sätt som jag - vissa har haft problem att få ordern accepterad hos Apple Store dock. Men det är helt klart värt ett försök!

Därmed är den givetvis "ohackad". Men det fixar jag själv när jag får den!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 20:00

nice , men tror du det är nice att satsa på den länken jag skickade ? hackad och klar med svensk tangetbord,
den kostar då 4200

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-24 20:03

Vågar inte svara på det - kolla gärna runt på forumet eller vänta på att någon annan svarar i den här tråden. Är säkert inga problem, men jag har tyvärr ingen erfarenhet av att handla därifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 20:27

okej , nej men jag tyckte det var nice att den redan är hackad och klar då jag inte är nått hack expert

Tänk på att när du beställer från International-orders, så tillkommer frakt på $110:- + moms på 25%. Så om du räknar ihop det blir telefonen inte speciellt billig, detta då momsen läggs ovanpå den totala kostnaden för telefonen + frakt. Så slutpriset blir 4.200 (telefon) + 700 (frakt) + 1.200 (moms på telefon med frakt) = 6.100:-.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-24 22:16

Jag har läst på flera andra sidor på nätet att en upplåst iPhone funkar med alla svenska operatörer UTOM Tre (3) eftersom de skiftar mellan 3G och GSM. Bara så ni vet ni som har 3 idag och funderar på en iPhone.

La in en tråd här som handlade om att köpa iPhone i USA.

Är det kört att handla iPhones över disk om man är svensk?
Eller är det fortfarande 2 per kund per dygn som gäller?
Eller blir alla nekade så fort man visar sin svenska EU-legitimation?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-25 07:17

Jag är också sugen på att få reda på hur det ligger till med det, Modern ska över till USA i mitten av November och hon ska få köpa en, alt två iphones över disk... annars får man försöka få det skickat till hotellet?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-25 10:23

Snyft snyft.
Någon som har information om när de börjar säljas i Canada?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-28 09:28

Polaren köpte två iPhones i USA i torsdags och i första butiken blev han nekad så de fick gå vidare till ett annat ställe. Killen i butiken hade titta snett på dem efter att de sagt att de inte ville registrera telefonerna och gick därefter bakom kulisserna för att "talk to the manager". Kom tillbaka efter 2 min och sade att alla iPhones var slut. Yeah, right..

Nu har jag io.fs. problem med upplåsningen av mitt Telia (3G) kort, annars är allt frid och fröjd.

-s

Bevaka tråden