Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björnström:

Jag har sålt mina för 4295kr. Och då har jag lovat att hjälpa vid garantiproblem mot självkostnad - kan vara värt en del för den som får problem.

Kanske ska tillägga att dom tog slut rätt snabbt innan jag ens hann annonsera. Men det kommer fler

Hur många fick du med dig hem? Någon vänlig själv som kan ta måtten på kartongen?
Du är en hygglig kille. Synd som fan att jag köpte en via ebay (men som strular som fan, han svarar inte på mail och när man ringer blir det telefonsvarare, så den skickas aldrig).
Tog du hem iPod nano och andra produkter också? Några bilder på bluetoothheadsetet?

beställde min från international orders vid midnatt mellan 18:e/19:e...idag kom posten med den Inga problem alls! Nu upplåst och aktiv med Tele2, julafton kom tidigt i år

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-09-21 16:10

Är ganska okunning om detta men är ändå sugen på en iphone
Så lite dumma frågor....
Om man beställer en iphone från tex international orders är iphonen då upplåst och klar direkt från paketet? eller måste man köra något upplåsningsprogram ändå?
Följer det med internationell stickpropp eller var får man tag på det?

Sedan är det väl ändå risk att den inte fungerar med den nya firmwaren? Jag antar att man inte måste tvångsuppgradera den ...

Ursprungligen av Myrslok:

Är ganska okunning om detta men är ändå sugen på en iphone
Så lite dumma frågor....
Om man beställer en iphone från tex international orders är iphonen då upplåst och klar direkt från paketet? eller måste man köra något upplåsningsprogram ändå?
Följer det med internationell stickpropp eller var får man tag på det?

Sedan är det väl ändå risk att den inte fungerar med den nya firmwaren? Jag antar att man inte måste tvångsuppgradera den ...

Precis sådana här frågor som vi ska försöka reda ut en gång för alla på nya http://www.ifun.se/ med målet att få klart mycket i helgen.

Jag gick in på international-orders och läser följande:
"iPhone 8GB New 100% unlocked - any sim GSM
100% Guarantee this phone is fully unlocked. Just put your Sim card and it works. NO PROGRAMMING INVOLVED. # AT&T GSM # Rogers Wireless # Vodafone # Cingular GSM # Fido # Orange # T-Mobile # O2"

Priset är $699 plus 25% moms på det vilket blir uppemot 5.800kr. Lägg till eventuell frakt och det blir ganska dyrt (tycker jag iallafall).

För att få internationell strömkontakt behövs en "duckhead" som kostar 120kr på närmaste Applebutik. Du kan ladda den direkt med vaggan också - kopplad till din dator.

Går det att (om tre veckor) köpa en 4GB iPhone i butik i New York, eller måste man beställa dessa från Apple Store, nämnas bör att jag talar om $299-lappen också.

$299+7-8% skatt -> Ner i väskan eller slänga kartong och ha i fickan eller dylikt = $322= 2160 i runda slängar?
Helt snuskigt billigt om detta fungerar i praktiken också.

Kan jag använda iPodens väggladdare (USB) till iPhonen?

De har inte kvar 4Giggarn väl?

Ursprungligen av RockyMontana:

De har inte kvar 4Giggarn väl?

Finns som Clearance Items på Apple Store för $299, och det låter för mig rimligt att även de fysiska butikerna vill rensa sina 4giggare, frågan är ju om de säljs för $299 där också.

Har du en länk?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-22 00:50

Den har köpts, öppnats, använts och lämnats tillbaka av någon anledning. Helt återställd igen av Apple, full garanti gäller.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-09-22 05:49

skrivet pa en iphone: att komma undan tullen naer man tar hem i vaeskan aer la inga problem, eller ja det beror kanske pa hur manga man koper med sig.

  • Medlem
  • 2007-09-22 10:48

när är det man ska betala moms när man kommer från USA? köpte en förstärkare förra året för $400, blev aldrig stoppad eller nått... Om man ska köpa typ 10st, är det bäst att ta dom i bagaget man checkar in eller i handbagaget?

Om det finns någon vänlig själ, som har både plats över i sin väska och ett hjärta stort nog, att ta med sig en 8GB iPhone hem till Sverige (Från USA) så vore jag onekligen tacksam.

Givetsvis står jag för alla kostnader
Släng iväg ett PM!

//Textplorer

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-09-22 19:02

Jag är också intresserad av att köpa en iPhone så är det någon som har en över är det bara att höra av sig för jag tar den direkt. PM:a eller mejla på anders at 18juni punkt se.

//Anders

Vänlig själ...

Även jag och min kompis är grymt intresserade av iPhone, så är det någon som är påväg över till staterna och har lust att köpa två stycken så vore vi väldigt tacksamma. Givetvis så får du en symbolisk "hittelön":)
Skicka ett pm eller mail.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-23 01:00

Jag kommer till Sverige på torsdag med några iPhones extra i bagaget... Emaila eller PMa mig via 99.se med intresse och hur mycket hittelön du tänkte dig

  • Medlem
  • 2007-09-23 16:46

Ni som har köpt från international-orders.com hur gjorde ni? Sökte ni på iphone och la den i kundvagnen den vägen eller skrev ni in informationen som namn, artikelnummer och pris osv?

Det undrar undrar är vad frakten gick på? Eller allt som allt gick på, när ni bestälde från "International Orders"???....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-23 17:15

Nu är det bekräftat av självaste Steve att det kommer både version 2 och 3 och kanske mer därtill.. När tror ni att dessa kan börja säljas?

http://crave.cnet.co.uk/video/0,139101587,49292859,00.htm

Ursprungligen av boris91:

Nu är det bekräftat av självaste Steve att det kommer både version 2 och 3 och kanske mer därtill.. När tror ni att dessa kan börja säljas?

http://crave.cnet.co.uk/video/0,139101587,49292859,00.htm

Tidigt

Det där är inga nyheter direkt, redan vid första lanseringen sa han att 3G kommer senare. Och att nya versioner kommer känns rätt rimligt va?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-23 21:09

Jag vet, vid lanseringen sa Steve att dom jobbar på alla sorters häftigt "cool stuff", även med 3G. Nu sa han däremot att man jobbar på en andra och tredje version och funderar på en fjärde.

Ganska långt gående planer, eller hur?

Sitter och väntar nu på min iPhone. Har precis köpt en från USA. Blev 3600 kr inklusive frakt. Så det är hyfsat bra pris tycker jag
Kommer använda den som handdator först och främst tror jag. går den att köra utan simkort? eller måste man ha simkort i som med andra mobiler?

Ursprungligen av poseidon84:

Sitter och väntar nu på min iPhone. Har precis köpt en från USA. Blev 3600 kr inklusive frakt. Så det är hyfsat bra pris tycker jag
Kommer använda den som handdator först och främst tror jag. går den att köra utan simkort? eller måste man ha simkort i som med andra mobiler?

Alltså, dom här frågorna har nog ställts typ 20 gånger tidigare i forumet det börjar bli lite tjatigt nu

Ursprungligen av wunderbaren:

Alltså, dom här frågorna har nog ställts typ 20 gånger tidigare i forumet det börjar bli lite tjatigt nu

Har simkortsfrågan ställts innan? Förlåt isf
Har läst massa trådar men inte sett den specifika frågan. men jag gissar på att den kräver simkort osm alla andra telefoner.

Det fungerar fint att köra den utan SIM-kort. Man kan dock inte ringa med den och så, men allt annat fungerar.

oh, tack för svaret! Vill ha den som en handdator mer än telefon. är inte så bra gsm täckning här i norr, så jag måste nog använda min 3g telefon.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-24 10:56
Ursprungligen av poseidon84:

oh, tack för svaret! Vill ha den som en handdator mer än telefon. är inte så bra gsm täckning här i norr, så jag måste nog använda min 3g telefon.

Var bor du där du har 3G men inte 2G-täckning?

Ursprungligen av rhesus:

Var bor du där du har 3G men inte 2G-täckning?

Lule, är 2G täckning här också. men 3G täckningen är iaf enligt kartan mer utspridd.

Sådär. nu har jag äntligen lagt en beställning hos international orders.

Ska bli spännande och se hur lång tid det ar att få den.

Det verkar vara så hårt tryck på dom privatimporterade så jag orkade helt enkelt inte försöka få tag på en på de viset.

Lite frågor till er som beställt via International Orders:

1. Jag valde första frakt alternativet "Express (International without Customs and Duties)" har man då ingen möjlighet alls att "tracka" försändelsen eller kommer det ett trackingnummer när de skickar packetet?

2. Levereras packet via posten eller med typ DHL eller liknande så man måste vara hemma när dom kör ut det?

tack för svar
/Jonas

Bevaka tråden