Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-30 14:58
Ursprungligen av svantet:

Hoj, jag får sälla mig till sällskapet som beställt iPhone m JetCarrier, beställde från AppleStore igår, ser ut som att den kommer nå Linden i god tid innan måndag, vilket kanske betyder att den når Sverige i mitten av nästa vecka? Eller hur snabbt går det ni som har beställt?

Hej! Fick min igår (suuuuupernöjd!) men då tog det 13 dagar från beställning. Beställde en tisdag, telefonerna kom till Norge natten till tisdag veckan därpå och sedan kom den till mig 6 dagar senare. Det krånglade lite i tullen i Norge så jag kanske hade kunnat få den som i fredags. Så du får bara hålla tummarna att du får den på fredag nästa vecka.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-30 16:08
Ursprungligen av Hanok:

Hej! Fick min igår (suuuuupernöjd!) men då tog det 13 dagar från beställning. Beställde en tisdag, telefonerna kom till Norge natten till tisdag veckan därpå och sedan kom den till mig 6 dagar senare. Det krånglade lite i tullen i Norge så jag kanske hade kunnat få den som i fredags. Så du får bara hålla tummarna att du får den på fredag nästa vecka.

Konstigt att den fastnade i Norge så länge.. Min är i tullen just nu, så jag får hoppas att den skuttar vidare till Sverige snart

Jag fick min idag och jag köpte den på Ebay

Frakten var 50$
dom hade tyvärr råka skriva värde på "mp3spelaren" till 1000$ så det vart 350sek i mons och avgifter hos tullen.

Betala den i torsdags25/10 eftermiddag och fick den tisdag 30/10 förmiddag. vilket var ganska mycket snabbar än vad jag trodde.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-30 16:10
Ursprungligen av fredrik1981:

Jag fick min idag och jag köpte den på Ebay

Frakten var 50$
dom hade tyvärr råka skriva värde på "mp3spelaren" till 1000$ så det vart 350sek i mons och avgifter hos tullen.

Betala den i torsdags25/10 eftermiddag och fick den tisdag 30/10 förmiddag. vilket var ganska mycket snabbar än vad jag trodde.

Bara 350kr moms på $1000?? Då ska du vara nöjd!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-10-30 16:13
Ursprungligen av fredrik1981:

Jag fick min idag och jag köpte den på Ebay

Frakten var 50$
dom hade tyvärr råka skriva värde på "mp3spelaren" till 1000$ så det vart 350sek i mons och avgifter hos tullen.

Betala den i torsdags25/10 eftermiddag och fick den tisdag 30/10 förmiddag. vilket var ganska mycket snabbar än vad jag trodde.

Om du kom undan med 350kr i moms ska du vara nöjd! Iallafall om värdet på paketet var 1000$ = ca 6500skr då skulle momsen varit 1625kr. Hoppas du blir nöjd med telefonen

Ursprungligen av RoHHbiN:

Om du kom undan med 350kr i moms ska du vara nöjd! Iallafall om värdet på paketet var 1000$ = ca 6500skr då skulle momsen varit 1625kr. Hoppas du blir nöjd med telefonen

oj skrev fel.
menade nog100$
Nå vart mindre en vad jag räknat med

Ps skriver detta inlägg från iphonen

International Orders

Har tänkt beställa en iPhone från International Orders. "Apple iPhone 8GB New in Box, 1.1.1" för $599. Sedan tänkte jag låsa upp den genom att använda SwePhone 1.1.1 beta 3.

Har någon gjort motsvarande, kommer det att fungera? Eller gör jag något dumt? Är ju så sjuuuuuuuukt sugen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-30 17:04

För er som inte kan vänta rekomenderar jag International-orders. dom har 2 dagars leveranstid(från det att betalning osv e klar). Det är givetvis dyrare, fick väl ge 4900 kr för min men den e upplåst och med svenska menyer + billaddare och nått annat skit som hängde med..

Vad är det som gäller för köp med svenskt visa och svenskt pass? Har en polare i USA nu som är orolig för att köpa en åt min fru. Nån som kan upplysa?

Citat:

Vad är det som gäller för köp med svenskt visa och svenskt pass? Har en polare i USA nu som är orolig för att köpa en åt min fru. Nån som kan upplysa?

Det är ABSOLUT inte problem med att köpa en iPhone som svensk. De skiter väla fullständigt i var du kommer ifrån.

Jag bor i USA och köpte en iPhone igår senast. Behöver inte aktivera telefonen vid köpet. Gick på 5 minuter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-31 08:08

Jetcarrier

Hej!
Beställde en iphone igår från Apple Store via Jetcarrier. Allt har funkat klockrent hittills.
För er som beställ via Jetcarrier: Hur gör man med kvittering av paketet (till Jetcarriers ställe i New Jersey)? FedEx kräver ju personlig signatur?

/Jon

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-31 08:14
Ursprungligen av Jfm010:

Hej!
Beställde en iphone igår från Apple Store via Jetcarrier. Allt har funkat klockrent hittills.
För er som beställ via Jetcarrier: Hur gör man med kvittering av paketet (till Jetcarriers ställe i New Jersey)? FedEx kräver ju personlig signatur?

/Jon

De kräver inte en personlig signatur, så JetCarriers folk kan skriva på paketet.

(Skriver f ö detta på min iPhone som anlände i förrgår, jippie! )

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-31 08:56
Ursprungligen av skamuel:

De kräver inte en personlig signatur, så JetCarriers folk kan skriva på paketet.

(Skriver f ö detta på min iPhone som anlände i förrgår, jippie! )

Ah, du är up-n-running också skamuel! Gött! Fick du den på måndag du med? Verkar som att Norge gillar att hålla kvar paket ett par dagar innan de skickas iväg...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-31 09:02
Ursprungligen av yaz:

Ah, du är up-n-running också skamuel! Gött! Fick du den på måndag du med? Verkar som att Norge gillar att hålla kvar paket ett par dagar innan de skickas iväg...

Ja, precis, den kom i måndags. Jag ringde JetCarrier på onsdagen förra veckan eftersom jag tyckte paketet stått som "Transit" lite väl länge. Jag fick beskedet att det tagit tid att iordningsställa exportpappren för transporten till Sverige (det är ju inte bara iPhones de skickar...), så paketet gick inte från Norge förrän i torsdags. Men de gick att lita på, så nu är man lycklig ägare till en svinläcker iPhone

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-31 10:03
Ursprungligen av skamuel:

Ja, precis, den kom i måndags. Jag ringde JetCarrier på onsdagen förra veckan eftersom jag tyckte paketet stått som "Transit" lite väl länge. Jag fick beskedet att det tagit tid att iordningsställa exportpappren för transporten till Sverige (det är ju inte bara iPhones de skickar...), så paketet gick inte från Norge förrän i torsdags. Men de gick att lita på, så nu är man lycklig ägare till en svinläcker iPhone

Ah ok, jag fattar. Då kan jag glömma att få med mig iPhonen när jag åker till sthlm över helgen. Får helt enkelt ha lite tålamod till

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-31 11:02
Ursprungligen av yaz:

Ah ok, jag fattar. Då kan jag glömma att få med mig iPhonen när jag åker till sthlm över helgen. Får helt enkelt ha lite tålamod till

Yaz, min iPhone kom samtidigt med Skamuels och du kan tänka dig att vi var frustrerade när vi fick vänta över helgen! Men den som väntar på något gott...har en hel del bekanta som blivit nyfikna på den lyckade kombinationen iPhone/JetCarrier sedan jag visade min lur för dem och förklarade!

Ursprungligen av skamuel:

Jag ringde JetCarrier på onsdagen förra veckan eftersom jag tyckte paketet stått som "Transit" lite väl länge. Jag fick beskedet att det tagit tid att iordningsställa exportpappren för transporten till Sverige (det är ju inte bara iPhones de skickar...), så paketet gick inte från Norge förrän i torsdags. Men de gick att lita på, så nu är man lycklig ägare till en svinläcker iPhone

Grattis... Så. Paketen når Norge på måndagar, så om man har tur kanske dom kan få ut dom i Sverige samma vecka? Skickar dom med Posten i Sverige eller?

Hur många av er som köpte genom JetCarrier tog extra försäkring?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-31 11:35
Ursprungligen av svantet:

Grattis... Så. Paketen når Norge på måndagar, så om man har tur kanske dom kan få ut dom i Sverige samma vecka? Skickar dom med Posten i Sverige eller?

Hur många av er som köpte genom JetCarrier tog extra försäkring?

Ja, har man tur så får man dem fredag samma vecka. Vi såg i efterhand att de skickas först till JetCarriers kontor i Strömstad, som skickar dem vidare med SE-Posten. Man får ett tracking number så man kan följa paketet i Sverige.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-31 11:44
Ursprungligen av svantet:

Grattis... Så. Paketen når Norge på måndagar, så om man har tur kanske dom kan få ut dom i Sverige samma vecka? Skickar dom med Posten i Sverige eller?

Hur många av er som köpte genom JetCarrier tog extra försäkring?

Jag tog försäkringen. Det var inga stora pengar, och det kändes värt att minska lite på osäkerheten man har inför en sån här grej.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-31 11:46
Ursprungligen av yaz:

Jag tog försäkringen. Det var inga stora pengar, och det kändes värt att minska lite på osäkerheten man har inför en sån här grej.

Jag tog också försäkring. Typ 70 spänn för 2 lurar.

Vad trött man blir.

Fyra olika betalkort från olika banker, fyra olika namn, fyra olika epostadresser, ingen av mina ordrar har gått igenom på apple.com. Någon på apple tycker illa om mig. Jag ger upp.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-31 10:59
Ursprungligen av mmaarrttiinn:

Vad trött man blir.

Fyra olika betalkort från olika banker, fyra olika namn, fyra olika epostadresser, ingen av mina ordrar har gått igenom på apple.com. Någon på apple tycker illa om mig. Jag ger upp.

Jättetråkigt att höra. Som jag nämnt tidigare så hade min svåger precis samma problem. Slutade med att han fick beställa genom min brorsa som hade fått igenom sin beställning. Hoppas du hittar en lösning.

Ursprungligen av mmaarrttiinn:

Vad trött man blir.

Fyra olika betalkort från olika banker, fyra olika namn, fyra olika epostadresser, ingen av mina ordrar har gått igenom på apple.com. Någon på apple tycker illa om mig. Jag ger upp.

stackars dig! Skitkonstigt, jag kunde beställa utan några som helst problem...

Jag ställer samma fråga ännu en gång eftersom de var ett tag sen jag frågade.
Jag hittade nämligen inget svar på min fråga som gav klarhet.
Denna bransch kräver väldigt färska svar eftersom allt ändras hela tiden.

Hur köper man en iPhone i en Apple store butik i USA?
Ska man betala med kontant eller med ett betalkort?
Frågor försäljaren om man vill teckna abonemang i affären?
Fungerar det med ett svenskt betalkort?

Om man inte lyckas köpa en iPhone eftersom man är svensk vad gör man då?

Hoppas att ni alla trevlig människor har svar.
Tack på förhand

JAG ÄR SÅ HIMLA SJUKT SUGEN PÅ EN EGEN IPHONE.

Ursprungligen av Powerslave91:

Ska man betala med kontant eller med ett betalkort?

Apple tar bara kort numera:
http://www.99.se/1381159-post8.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 15:37

Hej,

Är det någon av er i iFun-gänget som vet om Apple Store på manhattan accepterar Apple Gift cards för iPhone-köp? New York har ju ett rykte av sig om att vara liberalare än andra delstater i många avseenden. Detsamma kanske gäller för de som jobbar i butikerna.

Till er som är sjukt sugna på en iPhone finns det ett alternativ. Blocket, är i alla fall billigare än att åka till USA i syfte att köpa en enda iPhone

Vid beställning av 2st så fick jag det här svaret :

Dear Apple Customer,

Thank you for your interest in Apple products.

You have exceeded our iPhone purchase maximum for on-line sales. At this time, your order has been cancelled.

Thank you again for your interest in Apple products.

Sincerely,

Apple Online Store Customer Service

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-31 20:23
Ursprungligen av falerum:

Vid beställning av 2st så fick jag det här svaret :

Dear Apple Customer,

Thank you for your interest in Apple products.

You have exceeded our iPhone purchase maximum for on-line sales. At this time, your order has been cancelled.

Thank you again for your interest in Apple products.

Sincerely,

Apple Online Store Customer Service

Jag fick precis samma svar idag när jag försökte beställa 2 st iPhones åt vänner. Trodde det berodde på att jag beställt 2 x 2 st tidigare, och jag jag uppnått någon slags totallimit per kund nu. Men detta var första gången du beställde?

Ja första.

Har löst det på annat håll nu.

// Micke

  • Medlem
  • 2007-11-01 12:18

Sitter och väntar på återbetalning av mina reserverade pengar, insåg efter att jag beställt att jag fyllt i helt tokigt på apples site, lagt saker i fel ordning. ångrade ordern som jag fått bekräftelse på men pengarna tar ju upp till 5 dagar innan jag ser igen. Så fort dom är tillbaka ska jag dock lägga en ny och förhoppningsvis bättre kontrollerad order från mitt håll.

Bevaka tråden