Har Bostream en "alldeles utmärkt Mac-support"? Hur kan du veta det? Har du alltså kommit fram till supporten? Det lyckades aldrig jag med trots intermittenta försök. Mail svarade de aldrig på. När jag flyttade sommaren -02 överlät jag abonnemanget till den som efterträde mig. Att fortsätta med Bostream var inte aktuellt.
När jag i januari i år kollade igenom mina bankpapper mer noggrant än tidigare för att se vart alla pengarna tog vägen igentligen så såg jag att Bostream hade fortsatt att ta ut abonnemangsavgiften kvartalsvis via autogiro. Enligt deras ursprungliga anvisningar skulle de stå för alla kontakterna med deras betalningsförmedlare IntrumJustitia. Jag utgick från att de kommunicerade med IntrumJustitia men ack nej! Alla bidrag mottogs med tacksamhet.
Det visade sig att de inte hade debiterat min efterträdare för abonnemanget och han hade inte undrat över att det stod Makulerat på hans fakturor. Själv fick jag aldrig några fakturor sedan abonnemanget överlåtits - de bara drog pengarna.
Det skall sägas att när jag lyckats köa mig fram till Bostreams fakturaservice så fick jag sedemera tillbaka mina pengar. Jag mailade dem först några gånger men fick inte svar på 10 dagar, så då satte jag mig vid en högtalartelefon och väntade ut dem.
Gärna 2,5 MB (eller mer) men aldrig mera Bostream! Autogiro har jag också tappat förtroendet för.