Lustigt bara en (jag) har haft problem helt plötsligt... Låter skumt.
Det där med öppen omröstning där andra användare kan se vad du röstat på var inte så bra om du även vill höra kritiska röster. Det verkar som om det INTE får lov att vara några fel på ibook på detta forum.
Den öppna omrösningen var mestadels för att folk skulle ge ifrån sig seriösa svar, samt att kunna läsa flera inlägg ifrån specifika personer. (Eventuellt söka på personer som inte specificerar deras problem / problemfria ibook, för att på så sätt få reda på deras problem.)
Sen är jag en person som står för vad jag tycker i både vått och tort, detta verkar andra också göra att dömma av andra trådar här på 99%.
Nåväl: I "mitt fall" så har en iBook G3 700 fått lämnas in för två fel. Den skickades till Holland (kan det varit det?) för att den hade problem med batteriet. Den tog inte laddning och datorn kunde stängas av när som helst. Det andra problemet var att skärmen kunde slockna och flimra. Apple skickade ut en låda med bud för att packa datorn och skicka den i retur. Det kvarstår dock problem med datorn men det är mest av kosmetisk art. Så som pipande ljud och tidvis flimmer på skärmen. Även klockan kan bete sig underligt. Batteriets passform har aldrig varit bra men sett ur ett Apple-perspektiv så är iBook en "lågprisdator", så en del får man faktiskt aceptera.
Först vill jag säga att det är tråkigt att du har haft problem. Sen anser jag som oberoende tredjepart att du bör kontakta apple, med de problem som kvartår om du fortfarande är missnöjd. Apple verkar i alla fall väldig mån om sina kunder, vilket är en possitiv sak av det jag läst här på forumet.
Genomgående verkar det inte verkar vara någon fel på apples service. Annat än vad man kan säga om tex. IBM, dit min flickvänn skickade in sin Nya dator efter felleverans. För att göra en lång och jobbig historia kort, fick hon tillbaka sin nya dator med ett fasttejpat WLAN kort på chassit. (Detta tog IBM över 1,5 månader)
Lycka till i framtiden, och tack för ditt uppriktiga svar.