Fortfarande ingen lycka.
Jag har testat både hemma (genom att stänga av telefonen) och utanför hemmet (genom att lämna telefonen hemma). Allting verkar stämma: Tele2 anges som mobilabonnemang, både i Watch-appen på telefonen och i inställningarna på klockan; status i inställningarna på klockan anges som "Ansluten"; symbolen för "Mobilnät" i kontrollcenter på klockan är grön; täckning verkar finnas. Ändå fungerar det inte.
Jag har återigen varit i kontakt med Tele2, och nu låter det som att det kan ta upp till en dag innan allt kommer igång. Samtidigt höll han på supporten med om att det är lite konstigt att jag redan nu, i Watch-appen på telefonen, under Min klocka > Mobilnät > Mobilabonnemang, kan välja "Ta bort Tele2-tjänsten". Det alternativet borde tydligen inte dyka upp förrän tjänsten är helt aktiverad.
Är det någon som har haft liknande problem, antingen med Tele2 eller någon annan operatör? Det rådet jag har fått är att fortsätta vänta. Om det inte fungerar i morgon ska jag höra av mig igen. Självklart kan jag vänta – jag har ju redan väntat ett bra tag på att tjänsten ens skulle lanseras – men det känns ändå lite tråkigt att inte kunna använda sig av det i dag, när tjänsten verkar fungera för andra.