Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
aleborg

aleborg

Medlem
  • Registrerad 2004-07-22
  • Senast aktiv 2008-07-19
  • Antal inlägg 3

Foruminlägg

De senaste inläggen aleborg har skrivit i forumet.

1

Hej,

tyvärr har ni rätt, vår support har varit under all kritik de senaste 2-3 månaderna, detta beror främst på underbemmaning i supporten vilket gjort oss alla på binero stressade och därför kanske inte alltid gett de bästa svaren samt att svaren ibland tagit tid och misstag gjorts. Detta är självklart inte acceptabelt på något sätt, men nu har vi full bemanning och den personal vi har idag är en kompetent och hängiven personal.

För oss är driftsäkerheten viktigast och vi arbetar dag och natt med att förbättra den, tyvärr känner jag personligen att vi är lite bakbundna med de nuvarande kontrollpanelerna, de fungerar bra med ett litet antal kunder men med det antl kunder vi har idag så skapar de istället bara problem.
Ta till exempel vår kontrollpanelen för FreeBSD-kontona, DirectAdmin, som standard ligger allt på samma server, webb, mail och MySQL, den sistnämnda har vi lagt ut på separata servrar på de flesta av våra DiretAdmin servrar men mailen är inte lika enkel, i slutändan så innebär detta att vi kan köra ettt ganska mlitet antal kunder per server, tidigare har vi tittat på belastningen på servern och därefter bestämt när vi ska sätta upp en ny server. 4 månader efter att den nya servern är uppsatt så börjar 10 av webbplatserna på den gamla servern att få konstant hög belastning och servern blir kraftigt överbelastad. Idag så byter vi server vid ett mycket tidigare skede. Ett annat problem är att vår tidigare personal inte har dokumenterat som de borde ha gjort, vilket skapat problem för vår nya personal.

Jag och vår drifttekniker Fredrik arbetar för fullt med vårt nya system, ett mer redundant system med VmWare och en ordentlig central storage, detta gör att servrar kan flyttas mellan fysisk hårdvara per automatik om belastningen blir för hög på en fysisk server. Antalet kunder per server blir även mindra och även den nya kontrollpanelen har ett smartare system för att hantera kunder och belastning. Detta är steg ett som kommer nu i vår, i steg 2 kommer vi att sätta upp lastbalancerare och lastbalansera stora delar av vår drift.

Man ska även vara medveten om att av alla servrar vi har så är det bara 2-3 st som har haft ordentliga problem den senaste tiden, största delen av våra servrar har fungerat felfritt.

Självklart ska Binerosupporten vara lika bra Aleborgsupporten och det kommer ni att börja kunna se nu.

Det stämmer, vad vi har sett så skickar Mac OS X och Mail "@" på fel sätt, man kan komma runt det genom att använda "%" i stället på vår Windows-server, Linux-kunder har inte detta problemet lustigt nog utan det funkar utan problem.
Har jag inte helt fel så hade "Gislaved.net" konto på vår gamla Linux-server som inte är lika stabil som vår nyare FreeBSD-server. Vi har dessutom bytt ISP från DSC.NET till Bahnhof, efter det har många problem försvunnit.

Vi har inga avvikelser och det borde fungera utan problem, mig till vetes så fungerar det för andra kunder med Mac OS X och Mail.

1