Dom ringde nyss från Adamo, pappa svara och snackade med dom.
Först börjar hon i telefonen med att säga ni kommer bli uppkopplade inom 2 dagar och de tar ca 2 dagar så får ni papper på hur ni ska koppla upp er.
Sen helt plötsligt i samma telefonsamtal så ändrar hon och säger. De kommer ta 2 veckor innan ni blir uppkopplade.
Och jag blir så förbannad! Så när han la på och förklarade skulle ringa upp till dom.
Då säger en telefonsvarare: Våra öppetider är: 10-21:30
Kl var 21:02 när jag ringde!
Det är fel på meddelandet. De som har hand om vår växel har svårt att förstå att vi vill byta ut vårt meddelande. Jag ber om ursäkt för det.
Öppettiderna är 10-21, men det kommer inom väldigt kort (om en dryg månad) utökas till längre tider, inklusive helgdagar.
Min kompis som jag rekommenerade Adamo för innan jag fick detta utan bara hade hjälpt en kund att installera detta har också problem.
Han beställde några dagar efter mig, han pratade i telefon med adamo och dom sa att de skulle installeras. Efter de gått en månad så ringde han och dom sa, att stationen var full men du kommer ha internet inom 10 dagar annars får du ringa oss.
Det är upp till Skanova när dom installerar dig och enligt avtal mellan oss och Skanova kan de max 90 dgr.
Ångrar att jag valde Adamo!
Det är väldigt trist att du inte är nöjd, men vi kan verkligen inte göra något åt att Skanova (läs: Telia) klantar sig. Och tro mig, de gör de väldigt ofta. Om vi fick tillträde till telestationerna skulle det kunna gå på någon timme att fixa, men nu går det inte. Skanova äger (läs: har monopol på) kopparledningar/telefonstationerna och de ger ingen annan än Flextronic (läs: Telia) tillgång till stationerna.
Skanova och Flextronics tar i snitt två till fyra veckor på sig att prata med varandra och köra ut till stationen för att koppla in kundens kopparledningar till vår utrustning. I bland slarvar Skanova bort data i sin bas, et.c, vilket kan senlägga installationsdatumen ännu mer. Därför har de ett kontrakt med alla ADSL-leverantörer där de kan ta 90 dagar på sig att koppla in en kund. Samma sak måst vi därför ha i kontraktet med våra kunder.
Vi har därför aldrig garanterat installation på två till fyra veckor, men säger ofta att det är den tid det brukar ta. För säkerhetskull hänvisar vi även till Skanovas 90-dagars frist vi skrivit in i kontraktet med våra kunder.
Jag misstänker att personen som i telefon sade två dagar till dig sade fel. Inkoppling på två dagar är nämligen, som du kanske nu förstår, ytterst sällsynt.
Hoppas det här är en godtycklig förklaring.
Kalle
Adamo Bredband
<[email protected]>