Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Erran

Erran

Medlem
  • Registrerad 2001-07-11
  • Senast aktiv 2017-05-29
  • Antal inlägg 39

Foruminlägg

De senaste inläggen Erran har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • 2012-06-08 20:37
Ursprungligen av keptang:

På telefonen, Settings / General / Reset / Erase All Content and Settings.

Testade det, men eftersom den är jailbreakad funkar inte det. Det stog bara och snurrade i 22 timmar utan att en endaste liten kilobyte raderats.
Dock har jag löst det. I min ilska bände jag och vred på sladdkopplingen in i telen och vips så plingade det till, verkar som att det är glapp i dockkontakten. Så med två minitvingar 15 försök och mycket tålamod lyckades jag få upp telen i itunes och göra en restore. Puh.

/e

  • Medlem
  • 2012-06-08 17:06

Jag vill bli av med jailbreaket för att kunna lämna in telen på en garantireparation/utbytt. Felet fanns innan jailbreak och efter jailbreak men var då intermitent. Nu har felet tagit över helt.

/e

  • Medlem
  • 2012-06-08 09:07

Är det nån som har koll på om det är någon skillnad på usbsladden från 4 och 4s. Sladdarna jag har är från en 3gs och en 4. Har slarvat bort den jag fick med 4s.

  • Medlem
  • 2012-06-08 09:05
  • Medlem
  • 2012-06-07 23:51

Sorry självklart skulle den vara här eftersom telen är jailbreakad

  • Medlem
  • 2012-06-07 22:37

Hallå

Har ett litet problem med min iphone 4s som jag verkligen inte kan få bukt med. Enda sedan jag köpte den har det varit problem med att synka och ladda den via dator, den dyker inte upp i itunes och datorn ger den ingen ström. Detta har kommit och gått men eftersom jag hade massa strul i med en DOA lur innan och jag inte har nån reservtele så har jag inte orkat skicka in den till tele2. Hur som hellst nu har den helt och hållet slutat dyka upp för alltid i itunes och helt slutat ladda från dator, förut kunde jag få det att funka via lite omstarter och hard reset av telen. Den laddar dock via nätadptern om jag gör en hard reset med laddaren inkopplad.

Mitt problem är ju nu att jag skulle vilja skicka in den till tele2 och få den lagad men vill inte skicka in en jailbreakad tele. Eftersom jag inte får upp den i itunes kan jag inte göra en restore den vägen, funkar heller inte att uppdatera vi telen. Försöker jag köra en erase och reset från telen kommer det bara fram ett snurrhjul som håller på för evigt (22 timmar). Inte en pryl har raderats så jag gissar att detta inte funkar med en jailbreakad tele. Har provat allt..

Instalerat om itunes
Recovery mode
Olika usbkablar
Omstarter på alla håll och kanter
Radera från tele
Uppdatera från tele

Problemet fanns innan jailbreak och det har funkat med jailbreak så det kan inte vara det som spökar

Om det finns fler tips å trix tar jag tacksamt emot dom

e

  • Medlem
  • 2011-11-19 19:08
Ursprungligen av hejo:

Skickade du in din trasiga först till Brightpoint? Hur lång tid tog det tills du fick den nya i så fall?

Jepp skickade in den till brightpoint. Fick en helt ny telefon. Tog en vecka.

  • Medlem
  • 2011-11-18 21:23

Fick en ny lur i dag från tele2 och vips så funkar det galant. Måste vara en viss batch med telefoner som helt enkelt är trasiga

  • Medlem
  • 2011-11-09 15:00
Ursprungligen av pmarriott:

Eftersom det uppenbarligen inte är alla med Tele2 och iPhone 4S som har problem så är det väl bara att byta och hoppas på det bästa. Eller byt SIM-kort. Skaffa ett Tele2 kontantkort bara för att testa.

Har provat detta, med två olika kontantkort dessutom och det fungerar inte. Är näst intill övertygad om att det är telefonerna det är fel på. Synd att den är låst till Tele2 annars hade man kunnat testa med ett simkort från en annan operatör.

Nån som har en olåst telefon med problem,Tele2 och tillgång till ett Telia simkort kanske kan bekräfta.

  • Medlem
  • 2011-11-07 13:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Fick du inte en adapter med ditt microsimkort som du kan använda när du stoppar in SIM-kortet i ett vanligt mini-SIMkortplats?

Nix ingen adapter följde med

  • Medlem
  • 2011-11-07 11:35

Mycket olika vändor med detta, snackade nu med Tele2's webshop och dom byter såklart ut telefonerna som är trasiga, hade varit bra om den informationen gått ut förra veckan då kanske man suttit med en fungerande telefon vid det här laget.

Tar tyvärr en vecka ungefär att få en ny.

Praktiskt går detta till så att man får en lapp hemskickad så att man kostnadsfritt kan skicka in sin telefon till dom, sen skickar dom tillbaka en ny.

Efter lite tjat fick jag även ett nytt sim kort hemskickat eftersom micro simet som går i 4s inte går att ha i 3gs.

Börjar kännas som att gå till läkaren, man måste veta vilken typa av behandling man kan få för en åkomma och sen stå på sig för att få den.

  • Medlem
  • 2011-11-07 09:40
Ursprungligen av theplague:

Ok ok, men är det klarlagt om detta enbart gäller Apple-sålda iPhones, eller finns det exempel på Tele2-sålda med? Det nämns i tråden men inte helt utrett tycker jag.

Så, ni som har detta problem, har ni köpt telefonen från Apple eller Tele2?

Min är köpt av Tele2.

Värt att notera är att detta problem finns hos flera operatörer ute i världen bla annat O2 i England, Orange i Frankrike, AT&T i USA, T-Mobile i Tyskland mm. Så det är alltså inte ett specifikt Tele2 bekymmer.

För vissa har det lösts genom att stänga av pinlåset eller manuellt ställa in tidzon, och plats, återställa nätverkstjänster men långt ifrån för alla. Det enda som verkar fungera i nuläget är att få sin telfon utbytt. Dom användare jag läst om som fått sina telefoner utbytta har i 9 fall av 10 blivit av med problemet.

När jag pratade med Tele2 sa dom att dom utreder problemet och har olika teoirier på vad det kan vara, en av dom är att deras simkort inte är helt komplatibla med iphone 4s. Dom samlar även in serienummer på på dom telefoner som anmäls för att kunna se om det är om det är en viss leverans som har problemet.

I grund och botten är det Apple som ska stå för kvaliteten och testa telefonerna grundligt mot alla operatörer som kommer att sälja telefonen, så Apple bör agera fort. Det bästa vore att ersätta telefonerna direkt.

  • Medlem
  • 2011-11-06 23:37
Ursprungligen av keptang:

(Jag har Telenor som operatör).
Jag ringer 10-20 samtal / dag och hamnar runt 4-8 timmar / dag i samtalstid och kan tyvärr inte hålla med dig Erran.
Har haft 4S snart 3 veckor och innan dess 4:an, utan några problem som detta handlar om.

Kanske 5.0.1 fixar det för personer som har problem med detta, kör själv 5.0.1 b2 just nu och för mig fungerar det lika bra som 5.0 GM som 4S skeppades med.

Att du påstår att det är ett hårdvarufel gör mig ganska skeptisk till ditt inlägg. Men visst, Tele 2 verkar ha mer problem än andra operatörer så då passar det väl bra att skylla på Apple.

F.ö. känner jag personligen killen (om man kan kallas kille när man är 50+ ) som är chef för hela Tele 2's kundtjänst för privatpersoner.

Jag påstår inte att det är hårdvarufel men eftersom inte alla har problemet kan det mycket väl vara hårdvarufel på vissa telefoner. Så varför utesluta det? Jag har haft många apple produkter genom åren och har haft på två datorer med hårdvarufel vid leverans. En Powermac G4 och en Macbook Pro. Båda fick bytas ut

För oss som flyttat våra abonemang till Tele2 är det ett väldigt stort problem med att telefonerna inte fungerar, så fort numret är porterat så är man fast vid den telefon man fått av Tele2 och fungerar inte den så är man utan lur vilket inte alls är kul när den är ett måste i arbetet

Ursprungligen av keptang:

[ironi]
Ja jäklar, det är ju 5-10 personer som har rapporterat ett problem där. Klart det är ett hårdvarufel.
[/ironi]

Prova googla på valfri telefonmodell och lägg till dropped calls.

Är säkert en massa "dropped calls" på andra modeller också men det är väl inte relavant i en tråd där man hoppas på ett inlägg med en lösning för oss med iphone 4s. Så sluta dölja skadeglädjen bakom massa smileys och kom med konkreta förslag.

  • Medlem
  • 2011-11-06 22:53
  • Medlem
  • 2011-11-06 22:39
Ursprungligen av Goflorp:

Har Telia, inget av ovan problem.

Att luren tappar/får täckning hela tiden skall kunna undvikas om man tar bort PIN-kodslåsningen.
Det är en tillfällig "workaround", detta kommer sannolikt fixas i 5.0.1 som antagligen kommer nästa vecka.

Jag skrev om detta problem lite tidigare i denna tråd. (Samtal ej kopplas fram och att telefonen tappar täckning)

Har pratat med Tele2 och dom är väl medvetna om problemet, jag misstänker att det är en viss batch av telefoner som helt enkelt är trasiga. Detta skulle kunna förklara verför inte alla har problemet. En del som köpt sina telefoner i butik har fått dom utbytta och då blivit av med problemet.
Många i andra länder har samma symptom, så nått lurt är det med vissa lurar

Jag har testat alla tips tillgängliga på nätet bla pinkodstricket men problemet kvarstår. Sjukt irriterande.

Vet att många lojala här inte skulle "våga" hålla med mig men Apple är fan kassa på att få iphone till en mobil som fungerar att ringa med. Då ska ni veta att jag är extremt Applelojal och har varit dom senaste 15 åren men med tanke på alla problem som varit med iphone sedan iphone 4 så börjar Apple mer och mer likna ett noname företag med billiga skitprodukter.

Vet inte vad det finns för allternativ dock