Hej!
Jag vet inte ens om jag bör ge mig in i denna diskussion men jag känner att det är lite missuppfattningar enligt din tråd på 99mac.
Anledningen till varför jag inte ville öppna datorn var:
- Det är inte lika lätt att genomföra service på de nya iMacarna, speciellt om man jämför mot föregående modell. Och nej, vi har inte ännu haft möjligheten att öppna upp dem och skruva i dem.
- Du har rätt till DOA (Dead On Arrival) och det erbjöd jag dig. Vi har en maskin reserverad åt dig. Däremot så måste jag verifiera felet på din nuvarande maskin i lugn och ro (dvs inte på verkstaden), sedan få allt OK med Apple. Installera upp den nya maskinen (föra över data, installera minnet och funktionstesta). Detta hade jag tyvärr inte tid med igår när du väntade hos oss.
- Vi törs mycket väl ge oss på att laga din maskin, dock så anser jag och mina kollegor att det är fel att laga en maskin som knappt är en vecka gammal. Själv hade jag inte accepterat fel på en helt ny maskin.
Personligen känner jag mig besviken på att du anser oss fega eller dåliga att göra med.
Enligt boken och på sättet vi blir skolade av Apple så gör vi allt till punkt och pricka.
Tycker det sedan att det är märkligt att du lägger upp ett inlägg om detta 4 timmar senare efter att maskinen har blivit inlämnat.
Jag vill inget annat än att hjälpa dig och precis som mot alla andra kunder göra dem lyckliga.
Vi gör mycket mer för våra kunder än vad man borde göra.
Mina kollegor och jag har iallafall idag lyssnat på din maskin och vi håller med om att det är ett brummande ljud ifrån maskinen.
Tyvärr hann jag inte ringa till Apple och prata med dem om detta, då de har dragit ner på sina telefontider för oss Service Center.
Jag ska ringa dem imorgon och försöka att få bort din maskin så fort som möjligt till Lindövägen för att kunna påbörja utbytet.
Hoppas att du blir nöjd med denna lösning på problemet.
Jag ska sätta prioritet på din maskin och försöka att hinna med den snarast.
Jag återkommer när den är klar och har veriferiat att felet inte finns på den nya maskinen.
Med vänliga hälsningar / Regards
Patrik Johansson
Apple Certified Help Desk Specialist 10.4
Apple Certified Desktop & Portable Technician
Dataservice i Norrköping AB
Telefon: +46 (0)11 364400
Fax: +46 (0)11 364430
E-post: pj@dataservice.se
http://www.dataservice.se/